Ochrana před návratem honekrů. Ústecký kraj chce pustit RegioJet na páteřní linku o rok dříve

RegioPanter a Pesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRegioPanter a Pesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

České dráhy se vrátí na linky U7 a U16.

Odebírat
Upozornit na
guest
93 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
troglj

Ještě by to chtělo vyřešit uznávání jízdenek při zpoždění a mimořádnostech. Já dojíždím z Teplic do Ústí na celoroční DÚK, takže je mi jedno, s jakým dopravcem a jízdenky do Prahy kupuji až z Ústí n.L. Ale např. takový cestující Brno-Teplice, který pojede z Brna přímou Hungarií a bude chtít přestoupit na spěšňák, který dlouho nečeká, bude mít omezenější nabídku alternativ (OneTicket i kombinace ČD+DÚK budou pravděpodobně dražší).

Avlaky

Nejlepší na tom je že až se stane mimoradka, tak bude pruser

Personál ani vozidla nepůjdou měnit navzájem

Taktéž nechápu proč se rovnou dvojice regionovy nenasadí na U1

To by vyřešilo seriálu tak stejně

Ted v tom bude akorát bordel

Pan průvodčí

Regionovy se nenasadí ze stejného důvodu, jako krátce uvažovaná varianta kvůli zachování nízkopodlažnosti 162+Bdmtee+Bdmteeo²⁹⁴+Sysel. A to je maximální rychlost v prvním případě 80, v druhém 100. Minimálně z Teplic do Chomutova by to nevyjezdilo ani jedno grafikon ani omylem.

Os5600

Chyba. V druhé variantě je souprava na 140 km/h, netuším kde jste přišel na 100 km/h.

Twix

Patrový vůz Bdmteeo (který má ten nízkopodlažní vstup) je na 100 km/h.

Jirka P.

Třeba mu vyhledávač našel Bdmteeo297 i když ten má v max 160km/h

SYN

To by ovšem znamenalo že si NEpřečetl kolik jich je (5 celkem) a že jsou všechny součástí souprav… takže dostupnost nula…

Happy

Kocourkov hadr. Prvně si na problém zadělají a pak ho krkolomně řeší…

Tom

Problém dělá akorát uražené ČD, že prohráli

Pan průvodčí

Nikdo problém nedělá, nikdo uražený není. České dráhy jen prostě nebudou milostivě čekat na Ústecký kraj, než se rozhoupe vypsat výběrové řízení a naprosto logicky pošlou své vlastní soupravy vydělávat tam, kde pro ně mají jistou práci na dalších deset let.

MartinS.

No já to sice chápu, jsou to jejich soupravy, ale pokud jsou někde zasmluvněné, měly by tam jezdit. ČD ovšem razí politiku, že na různé výkony slibují vozidla, která mají zasmluvněná jinde. To už přece dělaly ve velkém s RegioSharky, kterých je kolem 30, ale kdyby měly jezdit všude, kde byly naslibovány, nestačil by dvojnásobek…

Honnzok

Smlouva jim skončí letos v prosinci.. Na další rok mají smlouvu nějakou dodatečnou a tam už panteri nefiguruji..

SYN

Pročpak jenom jsou jedni žlutí hajzli kdežto druzí jsou modří pragmatici… že by kruciální rozdíl byl v uznávání režijek???

JanošNyul

Stále mi není jasné jak to bude s linkou U2 Chomutov-Karlovy Vary,když Karlovarský kraj má smlouvu s ČD až do r.2029

Sap1k

Aby RJ převzal U2, tak by ji musel začít objednávat ÚK a asi by se to řešilo nějakou opcí k současný smlouvě, jednotek je dost max. na protažení U51 do KV.

Standa

Nebo případným rozdělením linky podle území kraje.

Sap1k

Zajímalo by mě, proč kraj nepošle ČD i na U5 aby mohl RJ kompletně zajistit U1 – tam mi přece jenom přijdou ty jednotky užitečnější než na relativně prázdný U5.

Kamil Novotný

To by s tím musely ČD souhlasit. Ni vzhledem k tomu, že se smlouvy dělají a platí na km, proč by to ČD dělaly. Dostávat méně, než můžou chtít poslední rok dostat.

Sap1k

To by se dalo vyřešit částečným zavedením nového konceptu pro U3 už od 12/25 – kapacita tratě tam je, a ve finále půjde o zlepšení oproti současnosti i s Syslografem.

Technická poznámka

Ale ta jednotka Regiojetu je jen dvouvozová…kam se nacpou cestují v době pracovních a školních vlaků, velké frekvence…?
Už takhle, když se nedaří a jede syslovka jen s jedním vozem, je to očistec, ale to je mimořádnost, teď to bude pravidlo?
Leda jezdit dvojmo?

Sumeček

V ÚK můžou být rádi, že je o tomhle ČD vůbec informovaly dopředu, místo toho aby s novým GVD přišlo ošklivé překvapení.

MartinS.

Jestli je podmínkou na lince provoz vozidel s poptávkovým tlačítkem, tak to ČD udělat musely, když to nejsou schopny zajistit.

Jarda

a je to i v objednávce? protože pak by čd neplnillo smlouvu, ale ono si tam žádné požadavky moc kraj nedal

Apollo 17

Tak když kraj podepsal s ČD dvouletou smlouvu, kde je garantován Honekr, zřejmě tam žáden požadavek na poptávkové tlačítko není. Taktéž vlaky ČD od prosince 2025 nemají zastávky na znamení, mají delší jízdní doby oproti jednotkám RJ.

Kamil Novotný

Jako že by jim to řekli až týden před? Tak to opravdu nefunguje. Dopravce si musí do dubna zažádat o kapacitu, jinak by se taky mohlo stát že místo osobáku pojede uhlí, protože si zažádalo včas.

Tom

Asi fajn, že kraj vyvíjí aspoň nějaké úsilí to řešit, ale přece stejně to není řešení pro celou U1. Zbytek, co bude „Sysel“, tak to stejně znamená „Sysel s honeckerama“, ne?

Marek

„Nejhorší“ je, že kraj si tuhle honeckeří smlouvu sám podepsal… a pak zjistil že udělal blbost, když si nepojistil pantery…. a začal takto „bojovat“ 😀

N.N.

Kraj je instituce, instituce se sama nepodepíše, aniž by měla vlastní vědomí na lidech nezávislé.
Totiž: Nevyměnilo se mezi tím vedení?

N.N.

Pracovat s tím, co je a vyřešit alespoň něco, to je lepší než sedět a jen si stěžovat na hory i doly.

Miloslav

Tak ČD nasazuje Honeckery i na rychlíky linky R15, třeba před týdnem

Johnny

Pokud tam byli, tak se jednalo o operační zálohu, která bývá nasazena třeba kvůli MÚ, poruše atd atd. Takže se jedná spíše o výjimku, než pravidlo.

troglj

To byla ale dle průvodčího mimořádnost – InterJet zdechnul, do Prahy do jeli omezeně a zpožděně a na obrat se narychlo našlo jen toto, což je samozřejmě lepší než zrušit spoj.

libor

Co na to odbory? Budou bojovat pro pomstě?

Petr_jkl

Ústecký kraj… Co jste si zaplatili, to budete mít 😉

Nikola

My jsme si za tu horší kvalitu dokonce připlatili 😉

Nikola

Proč radši kraj nepustil RJ na trať Ústí-Lysá nad Labem. Tam je frekvence menší a jednotky Pesa by zde kapacitně stačily.
Na lince U1 bude cestování v některých spojích tzv. na sardinku.

Lada

Ptž je to linka částečně financovaná i StČ krajem…

Nikola

OK. Tak minimálně je tam 1 oběh co jezdí jen do LT resp. Štětí a nahradil by Sysla.

Zapa

A teď nevím. V soutěži kraj požadoval jaké jednotky? Dvou nebo třívozové ?
Je jasné, že v tom překlenovacím období ty dvouvozové Pesy asi narvané místy budou, ale do budoucna má snad RJ nasadit Pantery.

Nikola

Kraj pouze určil jakou kapacitu chce na konkrétních spojích mít.
Ostatní je na dopravci.

Gajda

Osobně mi přijde lepší sedět vedle a naproti někomu ve vlaku s klimatizací než sám v honekru. A počet vlaků, kde pokud si každej sedne kde bude volno a na někoho nevyjde se bude dost blížit nule. Doba čtyřka jen pro sebe tím dočasně skončí, o tom není pochyb.

Zapa

Taky bych nezapomněl na to, že Pesa má jen jeden pár dveří na vůz, takže mačkat se budete pravděpodobně i při nástupu i výstupu.

Jirka

Jenže tam jezdí jen Honeckry, vyjma tornád tam nic jiného nejezdilo.

Nikola

Jezdí tam Honecry a také Honecry se Syslem. A o ty Sysly jde, protože je potřeba nahradit Ústecké Pantery, které jdou do Pardubic. Víme?

Vladimír

Dvouvozová Pesa nahradí třívozové pantery?

maaaca

A nebude mít ta dvouvozová Pesa podobnou reálnou obsaditelnost jako třívozový Honecker?

Dave

A proto, ústecký kraji, opravdu děkujeme.

JirkaM

Dvouvozová Pesa nahradí honeckery

Apollo 17

Ten návrat Honekrů na U1 se bohužel konat bude. V oběhu je 5 souprav Panterů, ty budou nahrazeny Sysly a Honekry. Od letošního prosince by měly být 2 oběhy(40 procent) nahrazeny nízkopodlažními jednotkama RJ.

Theodor

Nemate přesné informace. Na U1 budou jezdit 3 nízkopodlažní vozidla a 2x Sysel.

Nikola

Měli by jezdit 2 jednotky Pesa a 4x soupravy Sysla.

Kamil Novotný

Situace se mění každým okamžikem, toto platí jen část příštího roku, až dostane RJ nové pantery, půjdou hned na U1.

Blátošlap

A co zaměsnanci a sociální dopady? Zaměstnanci budou přes noc pracovat za „minimálku“?

Libor

V první řadě se jezdí pro cestující a ne, že ČD baví vozit vlaky a aby byli zaměstnanci spokojeni, ne?

Blátošlap

Mnozí pracovali pro České dráhy celý profesní život, spokojení zaměstnanci je pro cestující mnohem bezpečnější forma, než ploužící se dohodáři. Je to velká degradace standardů zaměstnanosti v oboru. To, že jsou lidé antisolidární svědčí o tom, že náš stát není sociální a na zaměstnancích ČD v kraji nikomu nezáleží.

SYN

Tož tak, ta solidárnost jde obvykle do kopru jakmile vyskočí někde „stávková pohotovost“ a vymáhání (pardon vyjednávání) ČD odborů…

Kubrt

Dojde k výměně části výkonů mezi dopravci.

Blátošlap

V Rj Úk právě mají vlaky problémy s tlačítky na znamení, jaké má kraj záruky, že mají lidi na opravu softwaru v Pesách? Že to někdo vůbec opraví?

Libor

Takže radši honeckry, než aby hrozilo, že se RJ nedomluví s Pesou?

Twix

Honekry problém s tlačítky na znamení nemají 🙂

N.N.

… ani závady klimatizace. Pokud odhléneme od faktu, že ten vagon sám o sobě je závadou i ohledně ventilace. Snad přestavět na kabriolet?

Blátošlap

Nemám problém s otevřenými okny…

SYN

V Honeckeru to ani tak není úplně ono…

Theodor

Jaky problém? Pokaždé, když jedu tak tlačítka funguji normálně.

Jan

Pochybuju, že RegioJet bude mít potřebné vlaky k dispozici o rok dřív. Kde by je tak rychle vzal?

Apollo17

Poslední odstavec-RegioJet převezme naprostou většinu el.linek už od prosince 2026.

Libor

Takže radši honeckry, než aby hrozilo, že se RJ nedomluví s Pesou?

Libor

Sorry, patřilo jinam.

Kamil Novotný

On už část převezme dříve.

Martin

V Praze se má zdražovat a honeckry a regionovy mají přitom jezdit dál a údržba stále zoufalá. Nepochopitelné

noerf

Několikrát jsem jel část linky Ústí nad Labem, západ – Velké Březno – Děčín. Nová jednotka pro 120 lidi a více než pět cestujících nikdy nejelo. Souběžně jedoucí autobusy MHD bývají plnější.

Pan průvodčí

Zoufalost na 073 by už dávno v jiných krajích neměla šanci přežít. Počet přepravených cestujících je naprosto katastrofální, nejsou vyjímkou spoje úplně prázdné. Kontrast tomu dodává souběžná autobusová linka jedoucí ve stejné časové poloze jako vlak. 🙄

Lada

Tak od to je snad koordinátor daného IDS aby takovéhle souběhy eliminoval…

Kubrt

Tady je vytváří 🙂
On to, přísně vzato, není souběh. Bus obsluhuje zastávky po městě, vlak se hodí pro přestupy na další vlaky na Střekově a západě. Ale těch co potřebují do Ústí je víc. Vlaky na dnešní U7 byly zoufalé vždy.

Nikola

Právě, že koordinátor naordinoval souběhy.

N.N.

Nebude ten souběh pouze částečný a bus jede odjinud a jinam?

Nikola

Dle návrhu JŘ kraj U7 ještě vylepší prodloužením jízdních dob, nasazením Regionovy a rozvázáním přípojů na rychlíky do Liberce 😁

Pan průvodčí

Přípoj, nepřípoj, stejně je to jedno, když s tím nikdo nejezdí. 😄😄😄
Jako kdyby bylo hlasování o největší bizár ve veřejné dopravě v ČR, tak tohle by muselo vyhrát první cenu.

Nikola

Kraj vidí potenciál v lince po dostavbě nového nádraží v centru Ústí. To bude v roce 2040? 😁
Do té doby hodlá ročně vyhazovat několik mio ročně za U7, aby SŽ „splatilo“ požadavky na přesun a výstavbu nových zastávek.
Úspora za zrušení nejméně vytížených spojů by byla marginální, tak to nechají jak to je.

Honza

Tak když ten vlak jede jednou za dvě hodiny…

Kubrt

Což je v IDS irelevantní. Rozhodující pro popularitu je, jak ten vlak/bus zastavuje v Ústí.

Nikola

Kdyby jezdil po hodině, tak je ztráta 2x větší. Kdyby po 30 min, 4x větší.
Zde prostě autobus vyhrává.

Twix

Přesně 2x větší ztráta to nebude, protože mezi atraktivitou intervalu 2h a 1h v okolí velkých měst je docela velký rozdíl. Já bych linkou s intervalem 2h dojíždět nechtěl, ta hodina je takové minimum, jinak moc nevím k čemu ta linka je. Proč vlastně dlouhá léta objednává kraj na levém břehu 1h interval a na pravém 2h, když ty obce na trase jsou srovnatelně velké? Druhá souprava na pravém břehu (žehlička s klasikou jako doplněk celodenně jezdící kredence) existovala naposledy před 20 lety. Ano, vím že hraje roli jak se ty dvě tratě trefují do Ústí.

Pan průvodčí

Jako že by se s prvním zdražením mávnutím proutku vyřadily všechny 814 a Honeckery ? 😄
Ceny jízdného v PID byly dlouhodobě pod úrovní reálné hodnoty služby.

Blátošlap

Jedna zastávka za 20Kč? To je pod hodnotou služby!?

Traveller

Když vám přijde PID tak drahej, tak existují dvě alternativy, a to tarif ČD a OneTicket. Proč nevyužijete jednu z nich?

abc

Možná proto, že jsou ještě dražší. Ale nevím, jen hádám.

Pan průvodčí

To je silně pod hodnotou služby. Peníze na stromech nerostou a kraj potřebuje financovat také jiné odbory než jen dopravu. Jednorázové jízdné na krátké vzdálenosti je prostě nejdražší.

Hynek

V Mostě máme jednu zastávku za 25,- a nabídka spojů určitě není taková jako v PID.

Průvodce původní Aleš

Takže když jedete 8 zastávek, tak platíte 160 Kč?

PetrM

Kéž bych tak mohl jet např. ze Zličína na Stochov za 20,- (jedna zastávka) :-).

N.N.

Pokud pojedu 2x denně 5x v týdnu, tak se mi vyplatí mít roční, než za rok projezdit asi 10.000 Kč v jednorázových.