Ochrana před návratem honekrů. Ústecký kraj chce pustit RegioJet na páteřní linku o rok dříve
RegioPanter a Pesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

České dráhy se vrátí na linky U7 a U16.
České dráhy se vrátí na linky U7 a U16.
Ještě by to chtělo vyřešit uznávání jízdenek při zpoždění a mimořádnostech. Já dojíždím z Teplic do Ústí na celoroční DÚK, takže je mi jedno, s jakým dopravcem a jízdenky do Prahy kupuji až z Ústí n.L. Ale např. takový cestující Brno-Teplice, který pojede z Brna přímou Hungarií a bude chtít přestoupit na spěšňák, který dlouho nečeká, bude mít omezenější nabídku alternativ (OneTicket i kombinace ČD+DÚK budou pravděpodobně dražší).
Nejlepší na tom je že až se stane mimoradka, tak bude pruser
Personál ani vozidla nepůjdou měnit navzájem
Taktéž nechápu proč se rovnou dvojice regionovy nenasadí na U1
To by vyřešilo seriálu tak stejně
Ted v tom bude akorát bordel
Regionovy se nenasadí ze stejného důvodu, jako krátce uvažovaná varianta kvůli zachování nízkopodlažnosti 162+Bdmtee+Bdmteeo²⁹⁴+Sysel. A to je maximální rychlost v prvním případě 80, v druhém 100. Minimálně z Teplic do Chomutova by to nevyjezdilo ani jedno grafikon ani omylem.
Chyba. V druhé variantě je souprava na 140 km/h, netuším kde jste přišel na 100 km/h.
Patrový vůz Bdmteeo (který má ten nízkopodlažní vstup) je na 100 km/h.
Třeba mu vyhledávač našel Bdmteeo297 i když ten má v max 160km/h
To by ovšem znamenalo že si NEpřečetl kolik jich je (5 celkem) a že jsou všechny součástí souprav… takže dostupnost nula…
Kocourkov hadr. Prvně si na problém zadělají a pak ho krkolomně řeší…
Problém dělá akorát uražené ČD, že prohráli
Nikdo problém nedělá, nikdo uražený není. České dráhy jen prostě nebudou milostivě čekat na Ústecký kraj, než se rozhoupe vypsat výběrové řízení a naprosto logicky pošlou své vlastní soupravy vydělávat tam, kde pro ně mají jistou práci na dalších deset let.
No já to sice chápu, jsou to jejich soupravy, ale pokud jsou někde zasmluvněné, měly by tam jezdit. ČD ovšem razí politiku, že na různé výkony slibují vozidla, která mají zasmluvněná jinde. To už přece dělaly ve velkém s RegioSharky, kterých je kolem 30, ale kdyby měly jezdit všude, kde byly naslibovány, nestačil by dvojnásobek…
Smlouva jim skončí letos v prosinci.. Na další rok mají smlouvu nějakou dodatečnou a tam už panteri nefiguruji..
Pročpak jenom jsou jedni žlutí hajzli kdežto druzí jsou modří pragmatici… že by kruciální rozdíl byl v uznávání režijek???
Stále mi není jasné jak to bude s linkou U2 Chomutov-Karlovy Vary,když Karlovarský kraj má smlouvu s ČD až do r.2029
Aby RJ převzal U2, tak by ji musel začít objednávat ÚK a asi by se to řešilo nějakou opcí k současný smlouvě, jednotek je dost max. na protažení U51 do KV.
Nebo případným rozdělením linky podle území kraje.
Zajímalo by mě, proč kraj nepošle ČD i na U5 aby mohl RJ kompletně zajistit U1 – tam mi přece jenom přijdou ty jednotky užitečnější než na relativně prázdný U5.
To by s tím musely ČD souhlasit. Ni vzhledem k tomu, že se smlouvy dělají a platí na km, proč by to ČD dělaly. Dostávat méně, než můžou chtít poslední rok dostat.
To by se dalo vyřešit částečným zavedením nového konceptu pro U3 už od 12/25 – kapacita tratě tam je, a ve finále půjde o zlepšení oproti současnosti i s Syslografem.
Ale ta jednotka Regiojetu je jen dvouvozová…kam se nacpou cestují v době pracovních a školních vlaků, velké frekvence…?
Už takhle, když se nedaří a jede syslovka jen s jedním vozem, je to očistec, ale to je mimořádnost, teď to bude pravidlo?
Leda jezdit dvojmo?
V ÚK můžou být rádi, že je o tomhle ČD vůbec informovaly dopředu, místo toho aby s novým GVD přišlo ošklivé překvapení.
Jestli je podmínkou na lince provoz vozidel s poptávkovým tlačítkem, tak to ČD udělat musely, když to nejsou schopny zajistit.
a je to i v objednávce? protože pak by čd neplnillo smlouvu, ale ono si tam žádné požadavky moc kraj nedal
Tak když kraj podepsal s ČD dvouletou smlouvu, kde je garantován Honekr, zřejmě tam žáden požadavek na poptávkové tlačítko není. Taktéž vlaky ČD od prosince 2025 nemají zastávky na znamení, mají delší jízdní doby oproti jednotkám RJ.
Jako že by jim to řekli až týden před? Tak to opravdu nefunguje. Dopravce si musí do dubna zažádat o kapacitu, jinak by se taky mohlo stát že místo osobáku pojede uhlí, protože si zažádalo včas.
Asi fajn, že kraj vyvíjí aspoň nějaké úsilí to řešit, ale přece stejně to není řešení pro celou U1. Zbytek, co bude „Sysel“, tak to stejně znamená „Sysel s honeckerama“, ne?
„Nejhorší“ je, že kraj si tuhle honeckeří smlouvu sám podepsal… a pak zjistil že udělal blbost, když si nepojistil pantery…. a začal takto „bojovat“ 😀
Kraj je instituce, instituce se sama nepodepíše, aniž by měla vlastní vědomí na lidech nezávislé.
Totiž: Nevyměnilo se mezi tím vedení?
Pracovat s tím, co je a vyřešit alespoň něco, to je lepší než sedět a jen si stěžovat na hory i doly.
Tak ČD nasazuje Honeckery i na rychlíky linky R15, třeba před týdnem
Pokud tam byli, tak se jednalo o operační zálohu, která bývá nasazena třeba kvůli MÚ, poruše atd atd. Takže se jedná spíše o výjimku, než pravidlo.
To byla ale dle průvodčího mimořádnost – InterJet zdechnul, do Prahy do jeli omezeně a zpožděně a na obrat se narychlo našlo jen toto, což je samozřejmě lepší než zrušit spoj.
Co na to odbory? Budou bojovat pro pomstě?
Ústecký kraj… Co jste si zaplatili, to budete mít 😉
My jsme si za tu horší kvalitu dokonce připlatili 😉
Proč radši kraj nepustil RJ na trať Ústí-Lysá nad Labem. Tam je frekvence menší a jednotky Pesa by zde kapacitně stačily.
Na lince U1 bude cestování v některých spojích tzv. na sardinku.
Ptž je to linka částečně financovaná i StČ krajem…
OK. Tak minimálně je tam 1 oběh co jezdí jen do LT resp. Štětí a nahradil by Sysla.
A teď nevím. V soutěži kraj požadoval jaké jednotky? Dvou nebo třívozové ?
Je jasné, že v tom překlenovacím období ty dvouvozové Pesy asi narvané místy budou, ale do budoucna má snad RJ nasadit Pantery.
Kraj pouze určil jakou kapacitu chce na konkrétních spojích mít.
Ostatní je na dopravci.
Osobně mi přijde lepší sedět vedle a naproti někomu ve vlaku s klimatizací než sám v honekru. A počet vlaků, kde pokud si každej sedne kde bude volno a na někoho nevyjde se bude dost blížit nule. Doba čtyřka jen pro sebe tím dočasně skončí, o tom není pochyb.
Taky bych nezapomněl na to, že Pesa má jen jeden pár dveří na vůz, takže mačkat se budete pravděpodobně i při nástupu i výstupu.
Jenže tam jezdí jen Honeckry, vyjma tornád tam nic jiného nejezdilo.
Jezdí tam Honecry a také Honecry se Syslem. A o ty Sysly jde, protože je potřeba nahradit Ústecké Pantery, které jdou do Pardubic. Víme?
Dvouvozová Pesa nahradí třívozové pantery?
A nebude mít ta dvouvozová Pesa podobnou reálnou obsaditelnost jako třívozový Honecker?
A proto, ústecký kraji, opravdu děkujeme.
Dvouvozová Pesa nahradí honeckery
Ten návrat Honekrů na U1 se bohužel konat bude. V oběhu je 5 souprav Panterů, ty budou nahrazeny Sysly a Honekry. Od letošního prosince by měly být 2 oběhy(40 procent) nahrazeny nízkopodlažními jednotkama RJ.
Nemate přesné informace. Na U1 budou jezdit 3 nízkopodlažní vozidla a 2x Sysel.
Měli by jezdit 2 jednotky Pesa a 4x soupravy Sysla.
Situace se mění každým okamžikem, toto platí jen část příštího roku, až dostane RJ nové pantery, půjdou hned na U1.
A co zaměsnanci a sociální dopady? Zaměstnanci budou přes noc pracovat za „minimálku“?
V první řadě se jezdí pro cestující a ne, že ČD baví vozit vlaky a aby byli zaměstnanci spokojeni, ne?
Mnozí pracovali pro České dráhy celý profesní život, spokojení zaměstnanci je pro cestující mnohem bezpečnější forma, než ploužící se dohodáři. Je to velká degradace standardů zaměstnanosti v oboru. To, že jsou lidé antisolidární svědčí o tom, že náš stát není sociální a na zaměstnancích ČD v kraji nikomu nezáleží.
Tož tak, ta solidárnost jde obvykle do kopru jakmile vyskočí někde „stávková pohotovost“ a vymáhání (pardon vyjednávání) ČD odborů…
Dojde k výměně části výkonů mezi dopravci.
V Rj Úk právě mají vlaky problémy s tlačítky na znamení, jaké má kraj záruky, že mají lidi na opravu softwaru v Pesách? Že to někdo vůbec opraví?
Takže radši honeckry, než aby hrozilo, že se RJ nedomluví s Pesou?
Honekry problém s tlačítky na znamení nemají 🙂
… ani závady klimatizace. Pokud odhléneme od faktu, že ten vagon sám o sobě je závadou i ohledně ventilace. Snad přestavět na kabriolet?
Nemám problém s otevřenými okny…
V Honeckeru to ani tak není úplně ono…
Jaky problém? Pokaždé, když jedu tak tlačítka funguji normálně.
Pochybuju, že RegioJet bude mít potřebné vlaky k dispozici o rok dřív. Kde by je tak rychle vzal?
Jde o nasazení vlaků, které tam již jezdí.
Poslední odstavec-RegioJet převezme naprostou většinu el.linek už od prosince 2026.
Takže radši honeckry, než aby hrozilo, že se RJ nedomluví s Pesou?
Sorry, patřilo jinam.
On už část převezme dříve.
V Praze se má zdražovat a honeckry a regionovy mají přitom jezdit dál a údržba stále zoufalá. Nepochopitelné
Několikrát jsem jel část linky Ústí nad Labem, západ – Velké Březno – Děčín. Nová jednotka pro 120 lidi a více než pět cestujících nikdy nejelo. Souběžně jedoucí autobusy MHD bývají plnější.
Zoufalost na 073 by už dávno v jiných krajích neměla šanci přežít. Počet přepravených cestujících je naprosto katastrofální, nejsou vyjímkou spoje úplně prázdné. Kontrast tomu dodává souběžná autobusová linka jedoucí ve stejné časové poloze jako vlak. 🙄
Tak od to je snad koordinátor daného IDS aby takovéhle souběhy eliminoval…
Tady je vytváří 🙂
On to, přísně vzato, není souběh. Bus obsluhuje zastávky po městě, vlak se hodí pro přestupy na další vlaky na Střekově a západě. Ale těch co potřebují do Ústí je víc. Vlaky na dnešní U7 byly zoufalé vždy.
Právě, že koordinátor naordinoval souběhy.
Nebude ten souběh pouze částečný a bus jede odjinud a jinam?
Dle návrhu JŘ kraj U7 ještě vylepší prodloužením jízdních dob, nasazením Regionovy a rozvázáním přípojů na rychlíky do Liberce 😁
Přípoj, nepřípoj, stejně je to jedno, když s tím nikdo nejezdí. 😄😄😄
Jako kdyby bylo hlasování o největší bizár ve veřejné dopravě v ČR, tak tohle by muselo vyhrát první cenu.
Kraj vidí potenciál v lince po dostavbě nového nádraží v centru Ústí. To bude v roce 2040? 😁
Do té doby hodlá ročně vyhazovat několik mio ročně za U7, aby SŽ „splatilo“ požadavky na přesun a výstavbu nových zastávek.
Úspora za zrušení nejméně vytížených spojů by byla marginální, tak to nechají jak to je.
Tak když ten vlak jede jednou za dvě hodiny…
Což je v IDS irelevantní. Rozhodující pro popularitu je, jak ten vlak/bus zastavuje v Ústí.
Kdyby jezdil po hodině, tak je ztráta 2x větší. Kdyby po 30 min, 4x větší.
Zde prostě autobus vyhrává.
Přesně 2x větší ztráta to nebude, protože mezi atraktivitou intervalu 2h a 1h v okolí velkých měst je docela velký rozdíl. Já bych linkou s intervalem 2h dojíždět nechtěl, ta hodina je takové minimum, jinak moc nevím k čemu ta linka je. Proč vlastně dlouhá léta objednává kraj na levém břehu 1h interval a na pravém 2h, když ty obce na trase jsou srovnatelně velké? Druhá souprava na pravém břehu (žehlička s klasikou jako doplněk celodenně jezdící kredence) existovala naposledy před 20 lety. Ano, vím že hraje roli jak se ty dvě tratě trefují do Ústí.
Jako že by se s prvním zdražením mávnutím proutku vyřadily všechny 814 a Honeckery ? 😄
Ceny jízdného v PID byly dlouhodobě pod úrovní reálné hodnoty služby.
Jedna zastávka za 20Kč? To je pod hodnotou služby!?
Když vám přijde PID tak drahej, tak existují dvě alternativy, a to tarif ČD a OneTicket. Proč nevyužijete jednu z nich?
Možná proto, že jsou ještě dražší. Ale nevím, jen hádám.
To je silně pod hodnotou služby. Peníze na stromech nerostou a kraj potřebuje financovat také jiné odbory než jen dopravu. Jednorázové jízdné na krátké vzdálenosti je prostě nejdražší.
V Mostě máme jednu zastávku za 25,- a nabídka spojů určitě není taková jako v PID.
Takže když jedete 8 zastávek, tak platíte 160 Kč?
Kéž bych tak mohl jet např. ze Zličína na Stochov za 20,- (jedna zastávka) :-).
Pokud pojedu 2x denně 5x v týdnu, tak se mi vyplatí mít roční, než za rok projezdit asi 10.000 Kč v jednorázových.