Obří zakázka pro Siemens. Pro DB Cargo vyrobí až 400 lokomotiv, které jezdí na elektřinu i naftu
Kontrakt má hodnotu miliardy eur, DB Cargo závazně objednalo stovku lokomotiv.
Společnost Siemens získala velkou zakázku na své lokomotivy Vectron Dual Mode, které dopravcům umožňují kombinovat pohon elektrického motoru s dieselovým.
Německý státní nákladní dopravce DB Cargo podepsal se společností Siemens rámcovou smlouvu na dodávku až 400 lokomotiv. DB Cargo velký kontrakt v hodnotě až miliardy eur oznámilo v tiskové zprávě.
Siemens má jistotu odběru nejméně stovky lokomotiv, při podpisu rámcové smlouvy podepsali zástupci obou stran i dohodu na první kupní smlouvu na 100 kusů. Dodávka začne v roce 2023.
Podle DB Cargo jsou stále dieselové lokomotivy potřeba pro provoz, protože celá síť není elektrizovaná. Dopravce tvrdí, že každý rok ale díky možnosti jet část cesty na elektřinu ušetří ročně 8 milionů litrů nafty.
„Vectron Dual Mode nabízí to nejlepší z dieselového i elektrického provozu. Velkou výhodou je, že nemusí dojít k přepřahu lokomotiv podle toho, zda je trať elektrizovaná nebo ne,“ řekl šéf železniční divize Siemensu Albrecht Neumann.
Kombinace dvou různých pohonů je v poslední době na železnici velkým tématem. Zatímco řada výrobců experimentuje zejména u elektrických jednotek s hybridy a pohonem mimo elektrizované tratě na baterii, Vectron Dual Mode sází čistě na naftu.
Lokomotiva má výkon 2000 kW při provozu na elektřinu, u dieselového pohonu Siemens výkon neuvádí. Maximální rychlost je 160 kilometrů za hodinu. Mimo elektrifikované tratě má lokomotiva k dispozici nádrž na 2 500 litrů nafty. To je výrazně více než na lokomotivy typu Last mile, které umí sice jezdit také mimo elektrizované úseky, ale většinou jen pár kilometrů
Duální lokomotivy hledají aktuálně i České dráhy, ty ale chtějí mimo elektrizované úseky jezdit na baterie.