Obří patro nad Masarykovým nádražím postaví Strabag. Stavba za 3,4 miliardy potrvá tři roky

Vizualizace nové podoby Masarykova nádraží. Foto: Správa železnicVizualizace nové podoby Masarykova nádraží. Foto: Správa železnic

Část platformy se osadí zelení a vznikne tak klidová zóna.

78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav Bartoš

Vskutku „,unikátní“. Takhle spojit Havlíčkovu a Florenc bude pro sportovní typy. Inu, nádhera. Prapůvodně mělo být kolejiště zahloubeno do úrovně podchodu a nad nádražím něco jako OC. Bohužel, opět to samospráva nezvládla. Stejně jako Kaplického knihovnu nebo ruské kolo na Praze 5.

Vojta

Vlaky budou zastavovat u devíti namísto dosavadních sedmi kolejí. Měl jsem za to, že vlak běžně zastaví na koleji, nikoli u ní. Tedy pokud se nechystá vlaková zastávka koleje Strahov, v Opletalce vlastně taky je kolej.

Miloš

Děkujeme! Jak developeři úspěšně likvidují podobu hlavního města.
Kolik pražanů toto chce??? Pak zastřešíme ještě Prahu hlavní. Tam postavíme domy pro milionáře, a nový park pro feťáky a bezdomovce..

Juraj

Kolik Pražanů chce lepší přístup z Hybernské na Florenc bez dlouhé obcházky? Řekl bych, že většina těch, kdo tuto trasu využívá.
Masarykovo nádraží ale primárně slouží dojíždění do Prahy, a čím lepší to dojíždění vlakem bude, tím lepší argument pro omezení dojíždění autem, které Prahu zatěžuje docela výrazně.

thebearspook

Konečně se staví ve městě, kde je hotová infastruktura a vy proti tomu remcáte. Kde by se asi tak mělo stavět? V polích? Na mýtině v lese?

Vladimír

Já s tím problém nemám.
Nechci žít ve skanzenu.
I když nevím jestli mě budete brát jako Pražana, když jsem západovršovický separatista.

Vojta Svobodný

Velká krása. Extrémně povedený projekt a nemůžu se dočkat. Doufám, ze tou dobou tam už bude i jezdit vlak na letiště

Šalina na Špilas

AD poslední věta: na letiště tehdy nepojede nic. Nemohou to do roku 2027 stihnout, to by museli začít razit tunel pod P6 už dneska.

Clovek

Tunel pod P6 nikdy nebude; ale odbočka na letiště by imo kolem 2035 už mohla být

Adam Ř

Tak hypoteticky by šlo na letiště něco prorvat i přes jednokolejný úsek Výstaviště – Odbočka Ruzyně, ale to by nejdřív muselo být to rameno k Letišti

Tomáš

Škoda, že do té nové výstavby v okolí nezahnuli vybudování západního výstupu z metra B Florenc.

jva

On výlez z NR před nádražím nestačí?

Adam Ř

Mě spíš štve, že do výstavby Bubnů nezahrnuli vybudování severního výstupu z Vltavský (ale jen přípravu na něj někdy v budoucnu, až se developerovi bude chtít)

ušatá

No ono se to v podstatě nikdy nechtělo, protože stále tam byl zájem železnici zrušit a využít to pro silniční stavby. Kdoví, co komu stále v hlavě straší. Ten severní vestibul tam schází jak praseti drbání, už jen pro využití metra.

Totální nesmysl!

Kdyby radši peníze dali do propojení kolejemi s hlavním nádražím. Buď rampou do kopce a nebo čtyři koleje ukončit o patro níž na hlavním. To je cesta do budoucna a ne nesmyslně investovat do odloučeného nádráží odsouzeného k zániku

Michal M

O patro níž na hlavním ti vede metro, experte.

Adam Ř

Cesta do budoucna je zajistit tratě, které vedou na Masarycku, do metra S (Nové spojení 2) a zastávku mít pod operou s přímou vazbou na Hlavák.

Jinak rampa tam byla, ale s výstavbou NS1 se zrušila, protože na cesty Balabenka – Hlavák byla nešikovně prudká (zvláště v porovnání s NS) a z Masarycky úvratí na Hlavák stejně nic nejezdí (s výjimkou jednoho osobáku denně (Hl.n.-Kladno) v průměru s tak půl cestujícím)

Miloš

Já si myslím, že ta úvraťová trať z Hrabovky už byla zrušena, ne? Který vlak tamtudy z hlaváku na Kladno jezdí?

Miloš

Jedinej přímej vlak, který to našlo je v 0:34 Os25834 z hlaváku přes Smíchov – Žvahov – Hostivice na Kladno.

Juraj

Teď je výluka v Bubnech, ale předtím jezdil noční rozjezd z Prahy hl.n. do Kladna úvratí přes Libeň. Na Mas.n. nezajížděl, projel po východním rameni Negrelliho viaduktu.

Frank

Momentálně je to v rámci přístupu na návaznou MHD nejlepší nádraží v centru Prahy, odsoudit ho k zániku může jenom dopravní neumětel…

ušatá

To je velmi slušné označení takového člověka.

DavidS

Proč je podle vás odsouzeno k zániku?

marek hudec

podle meho nazoru ohavne a drahe
jeste ze z MasNy nemusim nikam jezdit

Zapa

To jsme rádi. Jiným to ale vyhovovat bude.

Michal M

Kam bys jezdil, doma nejlíp.

Miloš

Jsem konzervativní a bojím se, co vyroste jednou nad klenbou hlavního nádraží, ale tady to se mi podle fotek líbí – nahoře, jak to bude vypadat, dole současný stav – zarostlé koleje travou jak na nějakém venkovském nádraží … navíc to spojí Hybernskou a Florenc pěšky a zaplatí to majitelé a ti, co si tam půjdou dát kafe.

MilanSima

Co se musí uznat, za posledni dekádu (i více) se toho v Praze v rámci železnice, zrekonstruovalo docela dost: Libeň, Vršovice, Hostivař, Radotín, Vysočany. Postavily se nové zastávky: Eden, Zahradní Město, Rajská zahrada, rekonstrukce Negrelliho viaduktu a Semmerinu. Staví se nové Bubny, Výstaviště, směr na Lysou, Branický most. Začne Smíchov. No, málo toho není.

Leštění

Spíš napište co ještě chybí: Dejvice, Veleslavín, Krč a Čakovice…

MilanSima

Určitě by se toho ještě našlo více. Zbraslav, Satalice atd. Dejvice s Veleslavínem by měly přijít na řadu s modernizací směr Kladno.

jan.podestat

A Libeňský přesmyk..

Miloš

Taky přesmyk v Hloubětíně, vyřešení výtoňského železničního mostu, zdvoukolejnění přes most Inteligence až do Vršovic. Hlavně, aby nedošlo k totálnímu železničnímu kolapsu, trochu hodně velké sousto pro SŽ. Ten železniční most z Výtoně bych po rekonstrukci přesunul na Podbabu, mohly po něm jezdit tramvaje a staromilci by mohli být spokojeni.

Záchrana před likvidací

Zní to hezky ale jde o udrzeni stavu vlaku z 19 století bez kterého by všechno spadlo na hlavu. Od sedmdesátých let dvacátého století jinde jezdí vlaky 300 km/h a více a my jsme rádi za dílo na úrovni 150 let zpátky..

Michal M

A to „jinde“ je tu teď s námi v místnosti?

Frank

Mno 300 km /h na tratích jde jezdí příměstské vlaky je něco, co bychom opravdu moc potřebovali . Nemluvě o tom, že si nemyslím nic dobrého o rozšíření možností typu bydlím v Ostravě ale kancelář mám v Praze a jezdím za den 600 km…

Vojta Svobodný

Je to holt náprava z dob socialismu, kdy se o nic nepečovalo, případně se všechno postavilo extrémně nekvalitně a nyní je třeba to napravit. A v Praze to dělají dobře

Tomáš Záruba

Masaryčka nebyla v (dnešní) Praze první. 😉

bydleni_fanousci.0t

Proč nejsou zakryté celé nástupiště?
A v dalším patře třeba autobusák na pohodlný přestup?
V té Praze asi mají levné pozemky, mohou tím místem plýtvat…

Atom

A teď něco vymyslet i na hlavní nádrží, a zastřešit velkou část koleji mezi nástupišti a vinohradskými tunely.

Pan průvodčí

Tam to má zaháčkovaný Penta. Během této dekády dojde k přikrytí volného prostoru mezi Fantovou kopulí a vjezdem do tunelu.

Broge

To těžko. Není to ani v územním plánu a teprve začíná diskuze, zda je to vůbec vhodné.

Jihočeský velkoměšťan

„…jejich nová výška zajistí pohodlný nástup do vlakových souprav.“
Kolik mm nad kolejnicí je „výška pro pohodlný nástup do vlakových souprav“?

Huh

Normovaných 550 na TK (temenem kolejnice).

Jirka

550 mm

Jiří Kocurek

Paráda, ještě to propojit s Hlavním, ať se zkrátí cesta mezi nimi.

V!KCZ

To by byla pecka.

jamb

tam se plánuje ta tramvaj

standa

banální otázka…. proč má poslední klej dvě nástupní hrany ? aby lidi rychle vystoupily a nastoupily do vlaku z/na letiště ? jestli s tímhle počítaly mlčím..

Rejpal

Na jednu stranu se vystupuje a z druhé strany se nastupuje. Dělám si legraci. Z krajní koleje bude výstup do ulice a u druhé koleje bude jednostranné nástupiště. Bohužel další kolej by se už na drážní pozemek nevešla.

Vesly

Vesly ale pozemek se rozprodal, a to vysoce pod cenou. Podle me rozprodal neni ani spravne slovo…

Juraj

Oddělený nástup a výstup se různě po světě používá natolik, že to má vlastní název: španělské řešení (podle původu v systémech metra v Madridu a Barceloně).
Tok cestujících lze do značné míry regulovat už jen tím, že dveře na jedné straně se otevřou dřív.

Projektant

Oboustranný nástup česká norma na nástupiště nezná, ale ani nezakazuje. Vyzkoušeli to už v Krnově https://mapy.cz/s/nurogoruke.
V tomto případě ale bude to vnitřní nástupiště jednostranné, jen na vizualizaci zapomněli dokreslit zábradlí. Větší vzdálenost od osy koleje (3 m) tam ale vidět je.

platamond

Funguje lanovky na Petřín

Modré zábradlí

Já se včas připomenu.

král j

Je toto vůbec nutné? Zbyde dost kolejí na manipulace, odstavování vagonů, popř.pro nakládání a vykládání zboží a pošty? Proč se železnice tak intenzivně zbavuje svých pozemků? Nemyslí přitom na budoucí rozvoj.

Huh

Miliardy rozhodly, nic se tam odstavovat nebude. Při poruše totál kolaps…

Mic

Budoucí rozvoj se jmenuje Opera.

adamgolias

🤣🤣🤣

Pavel

Nedivil bych se a chápal bych přání majitelů okolních nemovitostí, aby vedle jejich miliardových investic železničáři neodstavovali to, co dodnes vidíme na mnoha jiných nádražích.

Zapa

Já bych tam obnovil uhelné sklady.

Trumbera

Jsou tam proti dnešku dvě koleje s peronem a ctyři odstavné kusé navíc, tak nevím, kde vidíte problém.

platamond

Ty 4 kusé jsou tam již dnes, pokrok bude v tom alespoň krajní bude i dopraví, obdoba Brno hl.n. kolej 701

Miloš

Myslím, že pošta už železnici vůbec nevyužívá – všechno autama.

ušatá

Věřím, že pouze dočasně. On ten rozum jednou zvítězí.

Honza

Vypadá to moc hezky! Tak budu držet palce,ať to dobře dopadne.
Jen doufám, že se to podaří udržet v čistotě a závadové osoby a pach moči se podaří udržet venku.

Anonym

Tak to pochybuju, obávám se že to dopadne jako v Praze skoro všude. Kde to nepřevoní luxusní restaurace, smrdí to jak na veřejných WC.

Energetik

Pokud se tam občas nepodívá historický vlak v parní trakci nebo nějaký starý naftový kepl s vylágrovaným motorem, tak by to mohlo být i čisté…

Roman

Stávající kolejiště tvoří značnou bariéru při průchodu z Florence na Hlavní nádraží a tohle nejen zkrátí cestu, ale navíc i vytvoří nové pobytové plochy, kterých není nikdy dost. Jeden z nejsmysluplnějších projektů, které jsem v poslední době v centru Prahy viděl. Za mě to dává smysl a těším se, až tam někdy vyrazím.

Frantisek

Platforma (plošina) nad platformami (nástupišti). 🙂 Prostě samé plochy. Nu, pořád lepší, než přejatá „plaza“. Sss… 😀

Tomáš

Škoda, že tolika veřejně viditelným/slyšitelným/čitelným osobám čeština takhle smrdí…. Je to krásný jazyk se spoustou vlastních slov pro všechny ty cizí novotvary. Navíc česká slova mohou být lépe srozumitelná, lépe naznačovat, co se jimi myslí.

Modré zábradlí

Čistonosoplena

Tomáš Flaška

To přemostění dává velký smysl. Palec nahoru.

Pavel

Neví někdo, kde a jak má to přemostění směrem na Hybernskou končit? Bylo by fajn, kdyby to šlo ještě přes samotnou ulici (ten první barák jak je skrz je podle vizualizace nová budova na straně kolejiště, že.

Beekee

Sice tam není přímý průhled přímo z Hybernské, ale vidět se dá leccos.
https://www.youtube.com/watch?v=jnkAky1GPl4

DavidB

Vizualizace moc pěkné, jsem přesvědčen, že reálný stav nám Dobrá správa okoření pořádnou dávkou modrého zábradlí.

mlokXCM

Uveďte nějaký příklad, když jste přesvědčen.

Michal M

Tady to v posledních dnech vypadá na online sraz členů České unie retardovaných a cerebrálně indisponovaných.