Obří kontrakt pro Alstom. Dodá další vlaky RER pro Paříž, svařovat se budou v České Lípě
První jednotky objednané v roce 2017 vyjedou letos v létě.
Výrobce kolejové techniky Alstom získal další velkou zakázku na jednotky RER NG pro příměstské linky RER D a RER E v Paříži a přilehlém regionu Île-de-France. Zakázka je důležitá i pro český průmysl: vlaky se svařují v závodu Alstomu v České Lípě.
Nová objednávka vychází z rámcové smlouvy uzavřené v roce 2017. Má hodnotu téměř miliardu eur. Jednotky bude provozovat státní dopravce SNCF Voyageurs.
Alstom a SNCF (resp. Île-de-France Mobilités, který jednotky financuje jako objednatel dopravy) mají rámcovou smlouvu až na 255 vlaků. První objednávka byla na 71 jednotek, celkem tak má dopravce objednáno už 131 dvoupodlažních jednotek. Nová objednávka přichází jen krátce před tím, než budou první jednotky nové řady zařazeny do běžného provozu.
Nové jednotky jsou sedmivozové, pojmou až 1 860 cestujících. Jednotky RER Nouvelle Génération (NG) procházejí aktuálně schvalováním a testováním, nasazení do provozu se očekává v létě.
Vlaky vycházejí z jednotek Regio 2N od Bombardieru a X’trapolis od Alstomu. Mají dva metry široké dveře, aby se usnadnil nástup a výstup. Francouzské státní dráhy SNCF je nasadí postupně na linky D a E. První a koncový vůz jsou jednopodlažní a mezi nimi jsou vloženy dvoupodlažní vozy.
Jsou již vybaveny technologií pro automatické řízení vlaku. Vyrábějí se ve dvou verzích, jedna měří 111 metrů, druhá 130 metrů. Kapacita souprav dosáhne až 1 860 cestujících. Umožní to i netradiční uspořádání sedaček ve verzi 3+2.