Obrazem: Zbývá poslední kus. Čeští stavbaři vysunuli další část unikátního mostu v Pirně
Téměř kilometr široké údolí už překlenuje 865 metrů postupně vysouvané ocelové konstrukce.
Sdružení ARGE Gottleuabatalbrücke sestávající se z firem BeMo Tunnelling a Metrostav provedlo v úterý úspěšně osmý výsuv nosné konstrukce mostu Gottleaubatalbrücke v saské Pirně.
Aktuální délka nosné konstrukce činí 865 metrů, hmotnost je 7 800 tun. Po vysunutí posledního zvývajícího segmentu bude most měřit celkem 917 metrů.
„Poslední kroky bývají ty nejtěžší – tvrdě pracujeme na tom, aby byla celá konstrukce vysunuta v polovině tohoto léta,“ uvedl vedoucí projektu Marek Foglar.
Následně bude nutné konstrukci spustit ve výšce 70 metrů o 1,5 metru na hlavy pilířů a spojit je s nimi pomocí železobetonových náběhů. Poté bude následovat betonáž mostovky a dokončovací práce.
Obrazem: Zbývá už jen 140 metrů. České mostaře v Pirně překvapilo nečekané chování konstrukce
Silniční most překonávající údolí říčky Gottleuba (u nás Rybný potok) ve výšce 70 metrů bude dlouhý 916 metrů. Propojí silnice 172 z Bad Schandau a 172 a, která slouží jako přivaděč k dálnici A17. Na mostě budou tři jízdní pruhy (2+1), jde o součást silničního obchvatu Pirny.
Most vyniká neobvykle štíhlou konstrukcí. Na stavbu padne celkově sedm tisíc tun konstrukční oceli a dvanáct tisíc kubíků betonu. Projekt by měl být dokončen na konci roku 2026.
V roce 2022 byla stavba na čas přerušena kvůli technickým problémům a sporům s investorem. Extrémní konstrukci totiž bylo podle Metrostavu schválenou technologií nemožné postavit. Projektanti nakonec přistoupili ke změnám v dokumentaci a vysouvání jednotlivých částí mohlo pokračovat.