Obrazem: Zasypané zářezy, zbytečné mosty, opuštěná hradla. Starý úsek IV. koridoru mizí po 150 letech z krajiny
Most u Ješetic ztratil svou funkci, zářez s tratí pod ním zmizel. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Unikátní návrat dopravní stavby přírodě. Místy už nelze vedení původní tratě v krajině podchytit.
A proč se musí hromady zeminy rozvážet? Nemohly by se prostě nechat na místě a zarůst přirozeným náletem? To samé platí o zavážení staré trati! Příroda by si s rekultivací a obnovou poradila sama! A důsledkem by byly krásné a přirozené kusy přírody.Jenže to by odpadl stamiliónový kšeft pro firmy zabývající se zemními pracemi!
Možná jde o to, komu ty pozemky určené pro dočasnou deponii patří, jestli by si to vlastník přál.
Pryč s tím!
A takhle náhodou naučná stezka kopírující původní stopu coby turistický cíl z toho udělat nešla? Tohle je bez komentáře.
A copak tak zajímavýho v okolí trasy je ?
Přemýšlejte. Co třeba trasa samotná? Pořád nic? Jo a ten kamenný most…se divím, že nikoho nenapadlo ho rozebrat a kámen někde použít. Za mě tohle místo coo je na titulní fotce u článku s mostem mezi duby a původním zářezem klidně mohlo zůstat jako připomínka. Navíc je vidět z nové trasy.
V dřívějších dobách si to dovedu představit. To se s rekultivací krajiny nikdo moc nepáral. Dneska je ale jiná situace a lidé se také soudí zdaleka více, než dřív.
Provozovat starý kamenný most vedle zavezeného zářezu jen tak ze sentimentu dnes asi nikdo nebude. Vlastník mostu by musel zajistit údržbu, opravy, prohlídky a revize a případně zamezit neoprávněnému vstupu na něj a to všechno stojí peníze.
V případě, že by došlo k úrazu/ škodě z důvodu špatného technického stavu, nese vlastník mostu odpovědnost.
Ok. Takže vlastně by se dalo říci, že již nepotřebné úseky traťě , která patříla k nejdůležitějším tratím na našem území prostě jen tak zprovodíme ze světa jen abychom se nemuseli náhodou o nějaké její pozůstatky nemuseli náhodou starat. Takový je náš vděk. Hanba nám. Kdyby takhle smýšlely i všechny předchozí generace nezbylo nám tady vůbec nic natož nějaká osamocená Boží muka v polích, která spolu se vzrostlým stromem dle dnešního mínění akorát překáží při polních pracech a rovněž se o ně někdo musí starat.
Stačí se podívat na fotografie tak 100-150 let starý. Centrum a blízký okolí většiny měst bylo povětšinou tvořený přízemníma, nebo max dvoupatrovýma budovama. A to byly povětšinou historicky dost vzácný budovy, kolikrát i několik set let starý. A předchozí generace (ano, většinou až první republika) je strhly a přestavěly na tehdy moderní. A kolikpak hradů a zámků bylo prostě rozebraný na stavební kámen ?
Viz můj příspěvek níže.
Evidentně nerozumíte. Naši předci neměli zdaleka takovej problém strhnout i historický budovy a nahradit je klidně i jen ulicí. Teď se památkově chrání skoro jakákoliv ratejna a kolikrát jen naschvál.
Ale jo, rozumím. Někteří naši předci stejně jako dnešní současníci žili podle hesla „po mě potopa“. A podle toho to také vypadalo. Jiní zase byli byli rádi, když se toho co pro ně bylo běžné zbavili a vyměnili to za něco nového a moderního . Ale další generace po nich to měly/mají jinak. Ty naopak takové staré věci shánějí a za nehorázné peníze kupují.
Není člověk ten aby zavděčil se všem. Každý člověk má na jednu a tutéž věc jiný názor. To, jestli ten či onen názor byl správný se ukáže až v budoucnu.
Zopakujte si historii. Předchozí generace věci udržovaly pouze v případě, že byly používány, nebo obydleny. I kolik zámků, hradů bylo prostě opuštěno, nebo zpustly. Buď že na ně majitelé něměli, nebo se jim prostě nehodily. Na co udržovat zbytečnou věc.
Pane Tomáši, vaší formulkou: „Kdyby takhle smýšlely i všechny předchozí generace nezbylo nám tady vůbec nic…“ jste vážně pobavil. Myslíte si, že např. dnešní Václavské náměstí, nebo Pařížská ulice v Praze vznikly na zelené louce? Kdepak, prostě se zbouralo to, co tam stálo předtím a podle schváleného projektu postavilo se něco nového. Na místě dnešního Obecního domu, jedné z nejznámějších secesních staveb v Praze, stála původně rezidence českých králů, kterou nechal vybudovat ca. roku 1380 Václav IV. jako své sídlo. Demolice proběhla roku 1902. Z novějších dob např. obchodní dům Máj na Národní třídě vznikl na místě zbořeného novogotického Šlikovského… Číst vice »
Tomu rozumím. Ale tady se bavíme o něčem, co ničemu ustupovat nemusí a klidně mohlo zůstat na svém místě. Ale co, teď už je to stejěn jedno.
Na tahle místa budou za pár let třeba koukat lidi projíždějící po dálnici
https://mapy.cz/turisticka?x=15.3669561&y=50.4689248&z=17&q=ji%C4%8D%C3%ADn&source=base&id=2311566&ds=2&gallery=1
https://mapy.cz/turisticka?x=15.3669561&y=50.4689248&z=17&q=ji%C4%8D%C3%ADn&source=base&id=2311566&ds=2&gallery=1
https://mapy.cz/turisticka?x=15.3591456&y=50.4737808&z=19&q=ji%C4%8D%C3%ADn&source=base&id=2258800&ds=2&gallery=1
„Pomník připomíná…“
A stejně tak mohl připomínat i ten krásný kamenný most.
Most není zbouraný, je pouze zavezený. Možná je to lepší způsob konzervace, než aby dopadl, jako jiný starý most u V. Meziříčí, který nikdo nechce (ani opravovat).
https://mapy.cz/turisticka?x=16.0531007&y=49.3383691&z=16&q=Velk%C3%A9%20Mezi%C5%99%C3%AD%C4%8D%C3%AD&source=base&id=1932762&ds=2&gallery=1
Nj most u smetiště. Svýho času i nepřístupnej.
Výlet má mít nějakej start a cíl. A mezi tím i nějaký vyžití. Ne jen projet pár zářezů s vyhlídkou do šutru. A trasa snad zajímá akorát pár šotoušů, jinak na ní nic zajímavýho nejni.
A jestli Vám to nedochází žádná takováhle „rekonstrukce“ již nyní není možná.
https://www.youtube.com/watch?v=w8AAtu6h_rI
https://www.csol.cz/clanky-a-reporty/z-historie/prvni-odboj/1558-prijezd-prezidenta-tomase-garrigua-masaryka-do-osvobozene-vlasti
A proč by to nebylo možné? Nádraží zatím stojí všude. Prostě historický (nebo historizující) vlak by jel z CB do Tábora částečně po nové trati, nic víc.
Na tom videu byly nad parní mašinou vidět troleje, okolo v současnosti provozovaná drážní vozidla a nikdo se z toho taky neopupínkoval, protože všichni věděli, že to všechno je „jen jako“.
To je sice všechno fakt, ale lokomotiva jela původní trasou. A dobře jste poznamenal tu novu a starou techniku vedle sebe. Stejně tak tady mohla být nová trať vedle staré a lidé jezdící po nové by se z oken dívali na tu starou.
A kdo by platil údržbu té tratě a budov?
Tak si ty všechny staré věci ze svého kupte, udržujte, opravujte a pronajímejte třeba filmařům, nebo zážitkovým agenturám. To totiž stojí prachy.
Doporučuji vám přečíst si jednu veselou knížku Zvonokosy – román od Gabriela Chevalliera z roku 1934, zejména 2. díl. Možná se nejen pobavíte, ale získáte i jiný úhel pohledu na vaší zálibu konservovat vše staré bez výběru.
Takže kvůli jednomu vlaku by musely stovky cestujících denně trpět a ztrácet čas ? Jinde propagujete zlepšování železnice a tady by byl přesnej opak ?
Ne, já říkám, že zde mohla zůstat alespoň původní trasa nebo v její části vedle stavby nové. Jestli se na kousku plánují drezíny, na kousku nějaká náves a někde cyklostezka….sakra, vždyť to mohlo zůstat všechno mezi sebou krásně propojené třeba onou naučnou stezkou. A hlínu navozit k Praze a tam vytvořit pražákům nějaký pořádný kopec ať nemusejí sáňkovat na Petříně.
A k čemu by to bylo ? Buď by se do toho musely sypat peníze kvůli údržbě, tak aby na to nějakej vlak mohl, nebo by to byla trať bez údržby a tím pádem i bez provozu. Navíc někde se odtěžuje i původní násep. Buď kvůli křížení s novou tratí, nebo Heřmaničky kvůli prostoru pro obec.
K čemu by tam ta stezka byla ? Kolik významných míst je po trase , tak aby to mělo smysl ? Nebo jaký významný turistický body to propojuje ? Navíc na několika místech je to přerušený novou tratí. .
Aby ten vlak jel starou trasou, to není možné, protože nová trať starou několikrát protíná.
Nenazval bych to „navratem prirode“. Proste se stavari zbavuji nepotrebneho materialu. Prirode je jedno, kde se to bude zrovna valet. Nezasypany zarez se po letech promeni v zarostly nezasypany zarez. Jediny, komu ta „nezrekultivovana“ stara trat neda spat, jsou ty stavebni firmy, kterym se to zrovna hodi.
Původně tam ten zářez nebyl. Takže jde o návrat k původnímu stavu.
Řekl bych, že hydrologicky a geologicky to jako původní stav fungovat nebude.
Původně zde na planetě také nebyli lidé.
To ani ta planeta…
Mohla z toho být krásná cyklostezka jako v zahraničí, krasne dostupná od vlakových stanic. Zvláště v této silně zvlněné krajině by to cyklisté docenili. Ne každý preferuje elektrokolo. Oni jsou ale hrdi na to, ze to zbouraji a vrati krajinu do původní podoby, jakokdyby v te oblasti bylo extremni zalidnění a nedostatek přírody. Ach jo. Proc nemůžeme u nás dělat to, co je v zahraničí bezne, funkční a oblíbené… Jaktoze Italy nenapadlo zasypat původní trať z Tarvisia dolu? Věčná škoda. A pak vymyslíme, kde stavět cyklostezky z lokalek. Tady se to nabizelo uplne snadno a bez toho aby se cokoliv… Číst vice »
Stopětkrát je tu popsáno, proč to tak nejde, ale ne, někdo po sto šesté zkusí napsat, že by se z toho dala udělat cyklostezka… Proč, panejo, proč?
Z Heřmaniček až do Chotovin by to šlo. S krátkým přerušením u Deborče, tam by se to muselo obejít jinou stopou a u Střezimíře kus po silnici. Ale stále perfektní poměr cena / výkon.
Ale muselo by se s tím začít už od projektu trati, dneska by to už na mnoha místech bylo zbytečně náročné.
dokázali jsme, že to dokážeme!
Dané přeložka nevede do Chotovin, tratě se sbíhají asi km před Sudoměřicemi (kde stavba začíná). Popravdě to není práce správce infrastruktury vymýšlet cyklostezky, to musí aktivně region a pak se může zauvažovat co s tím, kdo to zaplatí a kdo to bude udržovat. Tady zjevně žádné takové snahy nejsou. Ostatně úseku z Benešova je spousta ouštěných a nezasypaný úseků a využívány nejsou nijak.
10 let po stavbe se zvani o tom, ze se neco z toho vyuzije jako cyklostezka.
zdejsi myslitele by mohli domyslet jak se tu ti cykliste objevi a kam pojedou. 20 km polemi a vybydlenymi vesnnicemi do tabora?
A co takhle greenway z Prahy na jih? Současná trasa kolem Vltavy přes samé kopce je docela hardcore. Postupně by se dodelavaly další úseky. Po železnici by to vedlo jen tam, kde by byla opuštěná, ale porad by to byl solidni zaklad. Takhle, jak říkáte, je to zabita oblast, protože cyklisté budou jezdit maximálně tak do Jílového a pak se jezdi na kola až od Tábora dolu.
Tak na jih ať už konečně někdo udělá lávku na Měchenickém mostě (plus kus do Měchenic k nádraží). I kdyby tu cyklostezku 50 let dál na jih nikdo nestavěl, bylo by přemostění Vltavy velmi žádoucí.
Je plán na využití, vygooglete.
Proč by projekt železniční trati měl zahrnovat výstavbu cyklostezek? To přeci není práce SprŽel!
A proc to není jeji prace? Uspokojuje vas, ze z daní placená statni organizace si ulehčuje praci? Proc RSD pod D3 a kolem D3 bude stavět i cyklostezku? Obce ji hradit nebudou, pouze převezmou a údržba zavedeného kostu pro cyklisty pod tím dálniční pres Sázavou půjde dlouhodobe za RSD.. Zjevně RSD už akceptuje moderní přístup v 21.stoleti a občany považuje za své klienty ne za ovce co mají držet hubu a krok. Zatímco nějaké modré gumy od zeleznice jsou hrde na to, ze jsou stale sobě pánem a udrželi si komousske papalášské jednání.
rsd bude stavet cyklostezku v teto oblasti, nebo nekde v posazavi (=asi o 30 km bliz praze)?
Cyklostezky jsou potřeba jen v okolí Prahy? A nikdo nechce jet pohodlne (mimo silnice, bez ztracených spádů) od Prahy dal?
Dole píšete, že ztracené spády nevadí, když jsou na mostě přes štreku nebo do podjezdu. Tak jak?
Ztracený spády jsou nepříjemný vždycky. Ale v určité míře jsou v pohodě snesitelný. Zejména v místech, kde to jinak nejde.
A zároveň když už musí být, jsou daleko míň nepříjemný, když to je v místech bez automobilovýho provozu.
Protože Správa železnic se stará o železnice, ne o výstavbu cyklostezek. To je odpovědnost kraje, který si má plánovat, jakou chce mít kde infrastrukturu. A pokud kraj o cyklostezky v daném místě nestojí, pak si ji tam prostě nezřídí.
Takhle funguje státní správa a samospráva v ČR. Ne kvůli papalášskému jednání, ale kvůli zákonům. Tak se račte dovzdělat v oblasti legislativy, namísto tupého plkání.
A ŘSD nejspíš bude stavět cyklostezku proto, že se s krajem dohodli na její výstavbě, a kraj ji tam chtěl.
SŽ ma své práce dost a ani tu nezvládá pořádně. Takže cyklostezky ať si staví někdo jiný.
V případě Koziny se k této možnosti naopak sama Dobrá správa sama přihlásila – že učiní kroky vedoucí k tomu, aby se z ní cyklostezka stala. 🙂
Dalo by se to dodělat, lehká přemostění pro cyklisty nejsou věda, viz. příklad co uvádím níže v diskuzi pro pana Kocurka, ale po tom zasypani zářezů a rozbagrovani naspů, je to už cenove mimo reality. A jak píšete, občas by se kousek obešel jinudy, tech křížení není zase tolik. I jen 80% původní trati vyuzit by bylo super. Ted už cyklistům nezbývá než se těšit na dokončení D3 a doufat, ze pak se bývalá I/3 po precislovani a přeřazení do 2. třídy od aut tolik uvolni, ze jako úseky s nízkým sklonem budou sloužit ona a jeji obchvaty. Ale to… Číst vice »
A proc by to nešlo po stoseste? Nas stat je narozdil od zkorumpovane Itálie tak extrémně chudy, ze nemuze tu vyrubanou zeminu odvézt jinam? Nebo by se snad rozpočet Středočeského kraje položil kvůli nutnosti platit obcas údržbu svahu a natírání zábradlí na nove cyklostezce pokud by na to neměly obce? Žádný důvod to nema, proste se to SZDC nechtělo řešit, kraji taky ne a obce neměly silu se s nimi hádat, což i docela chápu, tahaly by za vyrazne kratší konec slanky.
asi bych spis doporucil nohy v teple nez se zabyvat oroblemy regionu, ve kterych nebydlite. stejne tak pochybuju o tom, ze jste cyklista….
No fotky vám se vážně dávat nebudu. Asi vaše pochybnosti rozdycham.
A místě křížení se současnou tratí přejezdy a snížení rychlosti vlaků na 160 km/h? Na několika místech jsou navíc nové koleje ve stopě té staré, takže by se musela zabrat další půda…
Přemostění nebo pojezdy ještě nebyly vynalezeny? Most pro cyklisty je cenově neufinacovatelny? Ve Strašnicích byla donedávna lávka nad kolejemi a nepusobilo to jako stavba za stovky milionů. Tady by to samé vyžadovalo akorat delší příjezdovou rampu, schody jsou kravina. A na te příjezdové rampě klidně může být větší sklon, to samé je na lavkach pod obchvatem Prahy někde před Zbraslavu a prevenci proti cyklozavodnikum jsou tam bloky, co vám brání se rozjet více, protože musíte zase brzdit. Vygooglete si. Takže kde je problém. Nemyslím, že by EU považovala dodatecne přemosteni trati láskou pro cyklisty za nějaký zásadní zásah do projektu… Číst vice »
Je vidět, jak se vyznáte. Kolejový jeřáb je na naftu. A přes trakční vedení by se to z vagonu zvedalo skvěle. Nehledě nato, že kvůli lávce vážící ani ne 10 tun tam pojede 120 tun vážící jeřáb, a 20 tun težký vagon, to bude skvěle úsporné.
Nejde o EU, jde změnu projektu neodpovícající územnímu rozhodnutí. A mapu si vemte i vy: https://mapy.cz/s/nedofopuke
Tady by se musely vukopovat pozemky navíc.
Víte proč cyklostezky nikdo nechce řešit ? Protože cyklisté mají furt kecy ale a) neplatí benzín b) neplatí silniční daň c) DPH zaplatí jednou za rok při servisu
samostatna telesa cyklostezek i s temi mosty by se strasne hodily u prahy (kde se za 30 let udelalo dohromady prd).
ale nerozumim tomu, proc magor „vlakem s kolem“ potrebuje zacit stavet cyklostezku uprostred regionu s prazdnymi okreskami.
Inu, tak jako někteří Františci všude cpou železnici, tak jiní cpou všude cyklostezky. Hádám za tím nějakou duševní poruchu. A jako aktivní cyklista to naprosto nechápu.
Cyklisti predsa platia DPH za potraviny, z niecoho musia zit….
Podívejte se na mapu, opodál vede cyklostezka …
Cyklotrasa, není to cyklostezka, jinak souhlas
Cyklotrasa je lepší, obvykle to není asfaltová nuda.
Vraťte přírodě co přírody jest.
Cyklisté můžou ve zvlněné krajině jezdit klidně do kopce, za odměnu to pak mají zase z kopce.
Pokud někdo nepreferuje elektrokolo, ale vadí mu kopce, měl by se zamyslet nad tím, zda je pro něj cyklistika to pravé hobby.
Vsimli jste si na tech novych zastavkach tech betonovych zachodku? Nemaji dvere…
To tyhle taky ne…
https://www.istockphoto.com/de/foto/%C3%B6ffentliche-pissoir-auch-bekannt-als-krul-in-amsterdam-gm484834978-72021307
Kam budou vozit výletníky z Prčic?
Pořád do Heřmaniček, nová zastávka je jen kousek od té původní.
Bezva,dik
proc ne do hermanicek?
A vejdou se tam ty posílení rychlíky?
Ne.
Pro autory z redakce. U popisu fotek z Heřmaniček mate chybu. Nejedná se o opustěná hradla ale stavědla. Hradla ve stanicích nebyla. Hradla jsou traťová stanoviště, na širé trati. Jsou na širé trati, respektive byla.
Nová trať je už zanesena i do Mapy.cz. Je zde i vidět původní trať, včetně zachovalého úseku ve Střezimíři.
https://mapy.cz/s/dosunanuvo
Kouká se na to pěkně, o tom žádná.
A taky v open railway map.A pozor, je tam vedená jako VRT.
Jo, furt to nějakej matlák přepisuje jako VRT.
Taková příležitost udělat tam levně a rychle novou cyklostezku s ideálními sklonovými poměry, ale my to raději zasypeme a cyklostezky povedeme přes okolní kopcovité okresky, abychom nasrali cyklisty i řidiče. I když ve Středočeském kraji mě to ani nepřekvapuje.
A materiál z tunelů dáte kam? Ono toto k tomu přímo vybízí…
Kamkoliv jinam. Místa je tu dost. Navíc do těch zářezů nasypete tak 1/4 materiálu, který po stavbě přebývá.
Kdo zaplatí přepravu vytěžené zeminy do vašeho vzdálenějšího „Kamkoliv jinam“?
No přece daňový poplatník v ceně stavby, zvýšené o tyto náklady. Pak ale zbyde méně peněz na jiné potřebné akce, jejichž zahájení se z důvodu nedostatku peněz odsouvá na pozdější termín.
Přesně naopak. Místo trvalého uskladnění zeminy poblíž vyrubání, se zemina uskladní někde provizorně a pak se rozváží po zářezech v okolí.
Základní jednotkou dočasnou je jeden furt.
A kolikpak stojí to úložiště ?
Hmm, vaše navrhované řešení:
„…SE uskladní NĚKDE PROVIZORNĚ a pak SE ROZVÁŽÍ…“, fakt už nepotřebuje další komentář.
To není navrhované řešení. To je řešení právě tady aplikované.
Rád jsem vám pomohl.
Kde tady?
Na této trati, vyrubanou zeminu z nové trasy vozili na dočasnou deponii a teď, po zrušení staré trasy, ji znovu nakládali a deponovali do těch zářezů… Ne opravdu ty zářezy nezaváželi rovnou z těch tunelů a nových zářezů v době, kdy po staré trati ještě jezdily vlaky…
A to nejsou náklady ?
Taková cyklodálnice, kde máte místo výhledu do krajiny výhled na svah zářezu. Super. Ideální na rodinný výlet, že? Nebo budou místní hromadně jezdit na kole do práce?
Jen do místa, kde to kříží novou trať. Dále by se nedostali. Za mě obnova krajiny OK, pokud nová trať starou nahradí dostatečně.
Náhodou cyklodálnice bez rodin jsou ten nejvíc cool vynález, pokud chcete vidět i něco ve vzdálenějším okolí a pokud nechcete pořád přemýšlet jestli Vám pod kolo někdo nevletí.
Ze dna toho zářezu toho hodně uvidíte z okolí…. Sem tam nějaký ten most přes…
Ale dostanete se tak dál od domu, sjet a dál už se můžete kochat.
Aha, sjet kam? Místní budou podnikat cyklovýlety po okolí? Jsou mi věci?
Roztřídit a prodat. Pořád se mluví o tom že kamenivo a písek nejsou. A tady se stovky tun vysypou do díry.
Po vytřídění zbyde hlušina, co s ní?
Nevím, střelit na netu jako zázračný prostředek na něco?
Lidi koupí kde co, kus stíhačky, nošeného kalhotky, nebo vodu z vany, tohle se udá určitě též.
Z materialu na stavbu Eurotelu se třeba udělal novy ostrov. Nikoho nenapadlo jít tím zasypal desítky opuštěných lokalek v Anglii a vzít lidem stezky. A ze toho materialu bylo, oproti těmhle par přeložkam, kde se navic cast vyrubane zeminy dala použít na nove naspy na nove trati. Italové taky prelozkuji a nezasypavaji původní tratě.
Jak víte že to nikoho nenapadlo?
Tipoval bych, že tyto úseky by stejně nebylo na co navázat, aby to vedlo odněkud někam.
taky to tak vidim
Bylo by to obtížnější než jinde. Ale teď už nebude co navazovat.
Přijde mi to ta logika, když mi umřela koza, ať sousedovi umře taky.
Takhle zase jsou ty kousíčky krajiny prostupné i v příčném směru, přes bývalý zářez. Což může být pro lokalitu i větší přínos než cyklostezka odnikud nikam, kterou nikdo nechce.
A k čemu by taková cyklostezka vedoucí odnikud nikam byla? Proč někteří vidí hned na všech zrušených tratích cyklostezky a ani se nezamyslí nad jejich smyslem?
Kopce jsou korenim cyklistiky
Jistě. A dopravní nehody jsou kořením silničního provozu.
a kopec je totez co nehoda?
tak si kupte rotoped nebo elektrokolo, kdyz jste chromej nebo linej. par kilometru asfaltu vam to stejne nevyresi.
Původní trať v několika místech krizuje nova trať, takže by to tak jednoduché asi nebylo
Souhlasim, mohlo se to vyuzit jako zaklad pro cyklostezku z Benesova na jih. Inspiraci mohla byt treba Vennbahn z Lucemburska do Cach. To je paradni zazitek na projeti: https://ravel.wallonie.be/nl/home/itineraires/international/vennbahn.html
Zatímco doprava byla převedena vedle do aut. Super zážitek. 🙂
Uplne nerozumim vasemu prispevku. Vennbahn byla primarne urcena na dopravu uhli, coz uz neni potreba, proto byla zrusena (doprava pasazeru nikdy nebyla nijak silna).
A nejak jsem si moc nevsiml, ze by to vedlo vedle frekventovanych silnic. Zkuste si to projet a uvidite.
a vy jste zase za kazdou cenu chytrej, ze ano? trat ma velky pocet prelozek, ale cast stare stopy vyuziva nebo se s ni krizi. v hermanickach se ma kus naspu deliciho vesnici odbagorvat, jinde zase sotousci budou jezdit na drezinkach… jinymi slovy, je rozdil mezi kompletne opustenym telesem a nekolika opustenymi useky, ze kterych cyklostezku (liniovou stavbu) neudelate. k tomu bych vam dodal, ze cyklisticky provoz na 0075 neni nikterak vysoky (nejsou tam vetsi mesta, ani nic zajimaveho) a na jih od hermanicek jsou okresky s minimalnim provozem. je tedy lepsi zarezy uvest do puvodniho stavu nez je asfaltovat… Číst vice »
Jako že ausgerechnet na silnicích III. třídy uprostřed České Sibiře je problém jezdit na kole „normálně“, jo…?
Já myslel, že máte děti.
Takže ano, s dětmi, i s jediným dítětem, to problém je.
kolik takove dite asi ujede, ze pro nej potrebujete separatni cyklostezku uprostred niceho? nemuzete jezdit v nejblizsim lese?
S timhle pristupem se opravdu nikam neposunem. Vam podobni si pak stezuji na „pumpicky“ prekazejici na silnicich.
Jenže pumpičky jezdí po silnicích i pokud vedle vede cykostezka a šmejdi typu pana Dolínka jim k tomu dokonce dali bianko šek.
Čili dneska je naprosto nesmyslné stavět cyklostezky, protože cyklisti po nich jet nemusí. Čili stavbou cyklostezky nelze prokatazelně zvýšit bezpečnost silničního provozu (pro kohokoliv).
Ale ano, má smysl stavět cyklostezky. Ale má smysl stavět je pořádně, koncepčně, a funkčně. Ne nesmysly typu 300 metrů tady a 500 támhle, na které se dá najet jen s horským kolem a nebo je to jízda po společné cestě s chodníkem, kde se vám motá všechno možné, včetně reklamních poutačů obchodů. Až na tohle plánovači přijdou, a začnou dělat svou práci pořádně, i ty cyklisty natáhnou na stezky. Pro mě taky není příjemné, když mi nafoukaní plechovkáři musí denně dokazovat, jak já se silničkou na silnici (všímáte si toho souladu slov?) nepatřím, ale jejich plechovka jo. Bohužel, na… Číst vice »
Nemohli byste si prosím do toho WordPressu nainstalovat také nějaký plugin pro prohlížení galerií fotek? Tohle otevírání po jedné ve stejném okně je fakt děs… Děkuji.
Vždyť tam galerie funguje… že by jen na PC?
Funguje i na mobilu. Problém bude někde jinde.
Galerie je použitá jenom někdy, někdy to opravdu otevírá obrázky samostatně.
Já klikám kolečkem ať to mám alespoň ve vedlejším panelu. Nebo bych ještě poradil CTRL a + (pomačkat co nejvíce to jde). Pak jsou tři fotky na řádek a mám to přes celou obrazovku. Jinak podle palců bych soudil, že to vážně nebude ojedinělý problém u mě, jak jsem si myslel.
Taky mi to v mobilu nejde
Nejde v mobilu, ani v PC. A v PC po zobrazeni fotek, to ma jeste vetsinou silene zobrazeni, ze jedine pres mobil.
Aha! Tak na mobilu to funguje. Na PC s Firefoxem ale nikoliv.
Firefoxem to nebude, mě to funguje.
Firefox 103.0 (64 bitů), Win10, funguje.
Zajímavé fotky 🙂
Normálně pravým chytnu a myší posunu. Po stranách to má šipky, ty taky fungují.
Všude jinde jsou ze zrušených tratí cyklostezky, ale my musíme jít „naší českou“ cestou.
Tedy spíš zásypem.
To jsou spíše ze zrušených lokálek. Nicméně z kolika takto přeložených tratí je cyklostezka, když je potřeba někam dát vyrubaný materiál? Konkrétní případy prosím.
Úsek Zábřeh – Krasíkov?
Tak třeba Tarvisio – Gemna del Friuli je skoro celá v tunelu, a cyklostezka tam je…
Přeložka pod Brennerem totéž. https://mapy.cz/s/jelalujote
Vy znáte místo, kde starou trať zasypali?
ovsem srovnavame turisticky zajimave regiony s polovylidnenym venkovem bez turistickych cilu.
A vesnice jezdí dolů auty, tipuji. Tam by spíše byla lepší místní trať.
Konkrétní případy prosím.
Tak třeba Praha hlavní nádraží – Praha-Vítkov. A kolik výrubu by se do Vítkovského tunelu bývalo vešlo :-).
A na všechny místa, kde nová trať krizi trasu tě původní dáme asi přejezdy že 😆
ale to by bylo do kopce 😀
použít „všude“ je teda přestřel. Někde se původní těleso využilo. Myslím, že to má celou řadu podmínek, za prvé to někdo iniciuje, prozkoumá využitelnost a návaznost trasy (tedy existuje projevený zájem). ve vztahu k tomu co by to stálo. Navíc tady nová trať tu starou několikrát kříží a byly tam i nějaké souběhy, což vám krásnou cyklostezku poněkud komplikuje, ve Střezimíři dokonce zůstává těloso dráhy. Takže to není krásný souvislý úsek ale torza od nikud nikam, přerušená mnohokrát novou tratí, náspy mových nadjezdů atp.
A ja se tak tesil na super novou inline asfaltku, treba z nove hodpody z predelane zastavky Strezimir do jine nove v Hermanickach.. tak zas nic.
bude olbramovice-votice…
Ty zbytky kolejí v silnici často vidím i jinde. Ale nechápu proč ty koleje nevytrhnou i z té silnice. Auta stejně musí skákat přes ty koleje, ale naprosto zbytečně. Když rušili vlečku do lounského cukrovaru, protože cukrovar zrušili, tak dlouhá léta nechali koleje v silnici a to přesto, že se jednalo o nejvytíženější silnici ve městě.
V Jiřích u Kostelce nad Labem, zůstaly koleje ve třech silnicích. Bývala to vlečka do Kostelce, do cukrovaru. Oficiální provoz ukončen v roce 1993. V jedné ze silnic navíc jedna kolejnice končí zhruba uprostřed přejezdu a poměrně nebezpečně vystupuje.
Treba to odstrani az se bude delat silnice. Pokud tedy nepujde o odstraneni neceho, co uredne neexistuje a nepujde vydat povoleni 😀
A ještě započítat pár desítek let na provedení majetkového převodu ze státu na kraj nebo obec.
Firma Dežodemont se o to kdyžtak postará, když to nikdo nevytrhá. Akorát je blbá doba, cena sběru jde dolů jak se ochlazuje poptávka.
Vysekávat z asfaltu, za provozu a přímo ze silnice, kde může jet kdykoliv policajt? Dežo má možná jenom „sedum wobecnejch“, tak takhle blbej není.
Tak Dežo už měl na to roky na přípravu práce
Odpověď je smutně jednoduchá. Přejezd je dle zákona něco jiného než trať, a proto SŽ nemá pravomoc ho zrušit jen proto, že ruší trať.
Zajímavé jsou některé zastávky na nové trati (např. Ješetice), kde už zastavují vybrané vlaky, ale k zastávce jaksi nikoho doposud nenapadlo postavit přístupovou cestu. Přitom zrovna bývalé traťové těleso by k tomu účelu přístupové komunikace bylo ideální.
Ta asfaltová silnice zdola od vsi nestačí?
Jenže poměrně hodně stavení je i nad bývalou žst. A ti to mají teď teda obcházet dolů do vesnice a pak zase nahoru na zastávku…?
Tak zrovna Ještetice mi v nové poloze přijdou téměř zralé na zrušení i v případě zachování provozu zastávkových vlaků.
Zřejmě došli k závěru, že takhle obslouží i Radíč, to je jedno, že to budou mít všichni daleko.
Připomíná mi to zast.Potvorov v ZČ, která (ne)funguje pro 4 obce současně. Reálně z ní nikdo nejezdí, protože 2 km se nikomu chodit nechce. Přitom trať vede ve většině případů kolem 200m od návsi.
No jo, ale tady by jim někteří sebrail autobus a zorali silnici, aby na ten vlak museli.
Ta poloha ideální není. Na druhou stranu, zrušení vlaku bude znamenat rapidní zhoršení dostupnosti veřejnou dopravou, zejména v okrajových časech a o víkendu, kdy sem žádné autobusy nejezdí. A i ve všední dny se často dostanete do Miličína, kde ale chybí návaznosti dál.
Snad ještě pro budoucí generace na místo bývalé trati umístit připominku, že tudy vedla trať, po které jel vstříc první světové válce voj. Josef Švejk.
Ty zbytky kolejí v silnici jsou dobrá komedie. To už mohli taky nechat odstranit.
A ty kilometrovníky chci na zahradu, udělám si z nich meziplot! 😀
Bez legrace, na tyhle veci uz davno mohly byt udelane aukce. Takhle to tam nekdo posprejuje driv nez si to ty muzea nebo zajemci odvezou.
Z toho mám taky strach. Ne, že by to bylo nenávratně zničené, ale přeci jen to už pak nikdy nebude autentické.
A mimochodem vůbec nechápu, za co minusy u toho příspěvku. Šotoušci se bouří?
Ty vyfocené staničníky jsou nové betonové, asi přijdou teprve osadit. Tam byly určitě ještě staré kamenné s vytesanými hodnotami. Ty už budou dávno rozebrané.
Tak ještě dovyřesit NemaŠe a nový výjezd z Prahy a máme jednu trať na úrovni 21. století…
Nový výjezd z Prahy už je. To co myslíte je pravděpodobně úsek mezi Praha hl.n. a Praha Vršovice
Ne, není.
https://prahatv.eu/zpravy/stredocesky-kraj/stredocesky-kraj/16138/kraj-chysta-stavbu-noveho-zeleznicniho-koridoru
„Alternativa, ale jen než bude vedle hotová dálnice.“ Tak nevím, k čemu to vlastně je. Měla tam vést VRT, ale někomu se zdálo být v Polabí ještě pořád málo kolejí, neřku-li dopravních staveb obecně…
Je to k tomu, abyste měl dostatek kapacity.
Prostě pokud chcete mít ve špičce interval do Říčan 7,5 minuty, rychlé vlaky tam už moc nedáte.
Nemluvím o tom, že Benešov by si zasloužil vlastní rychlou vrstvu do Prahy.
Jistě, a proto povedeme novou trať těsně podél té staré. To zas vymýšlela hlava…
Nechápu, to dost drsné vyrubání strážních domků. To se SŽ také hodilo?
Spíš to museli třídit.
Ne, ale z peněz na demolici se živí spřátelené firmy.
Často se cena blíží hodnotě nové hrubé stavby…
A kčemu by byly strážní domky vedle zrušené trati, chtěl to vůbec někdo koupit?
Kdyby se daly upravit na malou rekreační chatu, tak asi ano. Ale problém by byl s pozemkem.
Když se prodá ropik uprostřed pole, prodal by se i drážní domek
Myslím, že už dávno je tady doba, kdy lidi kupujou naprosto všechny nemovitosti, kde se dá. Fakt bych to neboural.