Obrazem: Z opuštěné trati bude do léta cyklostezka

Práce na proměně trati Loket předměstí - Horní Slavkov na cyklostezku. Foto: Chládek & Tintěra LitoměřicePráce na proměně trati Loket předměstí - Horní Slavkov na cyklostezku. Foto: Chládek & Tintěra Litoměřice

Hotovo má být na konci června.

Odebírat
Upozornit na
guest
106 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nose Peak

To je tam, co ti borci vysekali křáky a jezdili na drezíně vlastní výroby?

Bisik

Pokud vím nějaká videa se samodomo drezínou jsou z úseku mezi Krásným Jezem a Slavkovem – Kounicí v době kdy probíhalo jeho znovuzprovoznění. Takže jim to vysekala SŽDC.

mouvoj

Proč to likvidují? Šlo by to přece „zakrýt“ třeba betonovými tvarovkami.
Možná by to bylo i levnější, trať by se tím zakonzervovala, bylo by to rychlé, cyklisti by mohli jezdit, nemuseli by likvidovat material ze železnice. A kdyby se něco přihodilo,tak by bylo možné za pár dní tu trať (třeba nouzově) zprovoznit.

malý bobeš

Co by se mělo „přihodit“?

mouvoj

Ale nic.. Lidi snadno podléhají dojmu,že aktuální casoprostor a stav věcí je neměnný.
Zažil jsem komunisty. Jaképak to bylo „překvapení“, že to nebude na ty věčné časy se CCCP.. 😁
Nic se nestane..nebojte 😉 dojedeme autem s nalozenyma kolama a budeme s nimi jezdit po cykloztezce. A takhle to už bude napořád.
Doporučuji na to téma píseň „Těšínská“ od Jarka Nohavici

malý bobeš

„Bylo by léto 1910, za domem by tekla řeka“? Pokud žijete v obavách, že vás čekají dvě světové války a pokus o genocidu národa, je mi vás líto – ale pomoci vám nedovedu. Možná zkuste nějakou terapii?
Pokud žijete v představách, že po vypuknutí války ve střední Evropě někdo začne obnovovat turistické dráhy, tak už je to s vámi vážné…

Dejf

ten materiál železnice, tím myslíte ty shnilé pražce a koleje z doby císaře pána? teda ty koleje, který ještě nezmizely do šrotu?

Zdenek

Povede cyklostezka i dale do stanice Loket? Tam uz taky vlaky nejezdi.

Ivana Chadimova

Prosím udělejte to i v Mikulášovicích

MilanSima

Myslíte Mikulášovice u Šluknova? Tam se ale normálně jezdí. Před lety tam dokonce zmodernizovali stanici.

Jirka

Ale asi ne na kole. 🙂

Jiří Urban

Za mě jě to pro trať pořád lepší osud, než ji nechat zarůst jako Mladotice – Kralovice. Navíc, jestli na to jde čerpat dotace, nedala by se třeba postavit cyklostezka Vizovice – Valašská Polanka a potom ji předělat na železniční trať?

Dejf

hmmm jít na to budování železnice z druhý strany je rozhodně vnesení svěžího myšlení do zatuchlého rybníčku železnice.

Anatol J.

Mladotice – Kralovice Mar. Týnice se má dělat na podzim (že to s takovou vervou neudělají třeba do Holzhau, nebo na Horu Sv. Šebestyána….ale zrovna ausgerechnet tady, kde by to turisticky mohlo dávat smysl….tak asi panuje obava, že jak na tu Kozinu by i mohl chtít někdo jezdit, tak je to nebezpečná presumpce).

fanatický cyklouš

No konečně! Už jsem se bál, že se tam nikdy Nedvězí!

Tomáš Záruba

Pochopil bych třeba Trojany, ale tady tenhle případ je myslím velice nevhodně vybraný, tady by obnova železnice smysl měla. Problém je hlavně to, že „konzervace“ jak je nyní uchopena, je de facto nevratný proces, takže by spíš bylo korektní to nazývat zrušením.

Zbyněk

Hlavní je pozemek, a ten zůstává zachován.
Při případné obnově by se stejně musela polovina staveb spodku postavit znova nebo aspoň sanovat, takže zásahy do železných mostů, pokud nějaké zásahy jsou potřeba už nemají na obnovu tratě z cyklostezky vliv. Při životnosti železných mostů (Výtoň, Tábor přes Lužnici apod.)
O svršku se nemá cenu bavit vůbec.

Tomáš Záruba

Jde spíš o to, že jak se tam jednou udělá ten koberec, tak to časem bude o “neberte nám pěknou cyklostezku”.

malý bobeš

A tím pádem se ukáže, že stavba „pěkné“ cyklostezky vlastně nebyla chybou…

Noname

Plus pochybuju, že by se EU líbilo, kdyby se na cyklostezku vyčerpaly dotace a pak se cyklostezka odstranila

libor

když se zavře spousta těchto lokálek, tak se nám zvýší průměrná traťová rychlost (papírově) a to je fajn 😉 víc a víc

david

taky to ma docela pozitivni vliv na dalsi ukazatele … pomer zdvoj/vice kolejovych trati … elektrifikace …

Jmeno

Tak ty i ti cyklisti tam asi budou jezdit rychleji, než ty vlaky…

jan táborský

K odborům traťového hospodářství a dalším bude zřízen odbor správy Cyklostezek

Miky

Vedoucí oddělení Cyklostezky na tratích, Kryštof Nastoupil.

Promenáda

Přečetl jsem si titulek a už jsem se radoval, že konečně došlo na léta politiky slibovanou promenádu mezi Nuslemi a Hostivaří. No nic. Třeba přibude pár nesmyslných cyklopruhů na přetížených komunikacích a pak se bude aktivisticky prosazovat zlepšení jízdy kolem po Praze zrušením aut. A k tomu „automaticky“ okruhy fuj.

Anatol J.

Tak doufám, že bude vše podle zákona, například rekolaudace všech mostních a tunelových objektů se změnou užívání, řádné vypořádání požární ochrany v tunelech včetně únikových tras, a odstranění spodku coby znečištěného materiálu….aby to teda bylo jaksi podle zákona….

Chronosphere

My se tou úředničinou, když je to vhodné,utlučeme sami. Zátěžové zkoušky byste nechtěl?

Courek Mourek

Vlastně pořád nechápu, proč se tyto tratě už dávno nepřevedly na kraje? Ať si vyberou a zaplatí, jestli chtějí vlaky nebo bicykly? Takový otřepaný příklad: Železnice Desná ve vlastnictví svazku obci, obnovená po povodních ’97, nakonec elektifikovaná a dnes s přímými vlaky v objednávce kraje. Když se chce, ať už vlaky nebo cyklostezku v režii samospráv, tak to jde – ale proč má zrovna cyklostezku provozovat stát?

Bisik

on měl kraj zájem?

Jan

To je jenom takové slovíčkaření, ta trať se asi těžko někdy obnoví. A co pořád mají s těma cyklostezkama místo železnice?

Dejf

Co s tím mají? Liniová stavba, rozumné sklonové poměry, často mezi sídly spíše výletního významu, pěknou přírodou, oddělená od automobilové dopravy a bez jiného rozumného využití.
Řezník by řekl: řikala si vo to….

Air Traveller

zkuste se zamyslet 🙂

vyskovy profil zeleznicnich trati je pro cyklostezku jako delany.

libor

kolo je více eko než vlak, tak to prostě je

none

Pořiď si kolo a jeď se tam projet 😀 Hned uvidíš. A když chytneš dobré roční období, je to super. Můžeš třeba někam do okolí Bezpráví.

Dejf

netřeba si kolo pořizovat, člověk může spojit šoto a cyklo zážitek, celé v provedení národního dopravce díky čd půjčovně kol 😀

rumpeak

Na kolo je to jedno. Ale jsme národem inline bruslařů. A na to potřebujete co nejdelší souvislý úsek po rovině.

Kalamita

Tak hlavně ať si to lidi pohlídají a rýpají se v tom, jestli je tam nějaká ochrana proti prorustání kořenů atd. U Kyjova na jižní Moravě taky udělali z bývalé trati cyklostezku po dvou letech jí museli opravit a teď znovu, takže za 12 let 2x oprava a myslíte si, že někdo za to vzal zodpovědnost…. vůbec, jen se neustále vyhazují prachy za opravy…

Jmeno

Všechno vyžaduje nějakou formu údržby.

none

Ale pokud někdo naleje asfalt na louku metr od topolů… Brzo projíždíš lesem.
A že se to bohužel děje

Matěj

Do léta jakého roku?

Happy

Takže místo nákladů nula se bude muset SŽ starat. Jak jde o cyklisty, tak to nebudou moci větve zasahovat do průjezdného profilu, ty cyklista hlavou neomlátí. Uhnilé zábradlí na mostě? To už taky nebude možné. Po bouřce? To budou muset popadnout smetáky a uklidit lupení, stejně jako na podzim. To by to klouzalo. Cyklista nemá písečníky, aby sypal… Atd…

malý bobeš

Ale to přece zdejší diskutující už dlouho chtějí! Berete dotace = starejte se! Tak se konečně dočkají…

Ondřej

Jmenuji se Ondřej Plaček a neumím jezdit na kole, proto nemám rád cyklisty. Umím jen točit volantem.

JanO

Tak pro vás je určena souběžná silnice.

Jmeno

Tak radši jezdi vlakem.

none

Závist není dobrá vlastnost

Neznámý.

Při přestavbě železniční tratě na cyklostezku není nutné vyjádření EIA? (Pokus o vtip – kdyby to náhodou někdo nepochopil.)

Pan průvodčí

Hahaha, to jsme se ale nasmáli.

Tomáš Veselý

Uvidíme, kolik stavba bude stát celkem. Tunely jsou naštěstí v pořádku, ale bude potřeba obnovit viadukty a mosty. + jeden nový most, co byl odcizen.

Kolemjdoucí

Odcizen? Most? Jak může být most odcizen?

Projektant

Nebo třeba takový důl, to je díra v zemi, chodby tak – tak. Ten se může zasypat, zatopit, ale to vám nemůže nikdo vzít… 🙂

https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/organizator-kradeze-desetitunoveho-zeleznicniho-mostu-na-sokolovsku-postal-podminku.A121119_120343_vary-zpravy_pl

krtek

…Petr, něco červenýho, Bezruč

HHonza

Jednoduše. Naložíte ho jeřábem a rozřežete autogenem.

none

Přijedeš, rozřežeš, naložíš, odvezeš, prodáš 😁

Miky

To je smutné.

Kolemjdoucí

Jako chápu, ale to si nikdo nevšimne? Bych spíš čekal, že ho někdo někomu prodá jak tenkrát Karlštejn…

Josef Pešek

Policie dokonce prýkontrolovala tuhle partičku při práci. Byli vybaveni dokumenty, tak je PČR nechali být.

Václav

Stejně Chotěboř- Bílek! Jen houst

jen.haf

To má být sranda? Jezdí tam vlak každou hodinu. Tato trať je hodně vytížená. Pokud chcete cyklostezku místo železnice na Havlíčkobrodsku, doporučuji trať Polná – Dobronín.

Happy

Pouze Polná- Dobronín Cihelna. V úseku Dobronín- Dobronín Cihelna je trať opět provozuschopná a jezdí tam kotle s PHM, protože tam má Armex jeden ze skladů. Jakmile jde o paliva, tak pochybuji, že AČR by dovolila trať zlikvidovat. A jestli chcete ty 2 km cyklostezku z Polné kamsi do polí u Filipovských Chaloupek, tak si ji zaplaťte. Nikdo příčetný by to nevyužil.

Scoty

ARMEX, ač by to mohlo podle jména tak vypadat, nemá s armádou nebo MO nic společného.

Happy

A co jako?

FP1

Určitě nepovolila viz. Heřmanův Městec – Chrudim město.

Zbyněk

Chotěboř – Bílek po bývalé vojenské vlečce.

Pavel

Jsem rád ze jsem se na té trati pred rokem 1997 svezl.
A vkak rozhodně nebyl prázdny.

Mynic

To je téměř před 30 léty. Doba už je jinde. Lidi nechtějí ztrácet čas v lokalce, kterou předběhne průměrně trénovaný atlet.

Tomáš Veselý

Pro turistický provoz jsou dostačující, pro komerční provoz máme RegioFoxy a Regiospidery. Jinak souhlas, lokálky by se měly napřimovat a traťová rychlost zvýšit.

MartinS.

A to napřimování lokálek, kde se nenaplní ani šukafon, bude platit kdo? Proč budete napřimovat a zrychlovat tratě, po kterých nikdo nejezdí?

Frantisek X

Aby po nich někdo jezdil, třeba. Ale ono ‚žehlení‘ není jediným způsobem, spíše až tím posledním, jak spoje zrychlit přiměřeně potřebě.

Karel M

Bohužel já jsem úsek Loket – Krásný Jez projet nestačil.

erik

Až bude cyklostezka hotová, tak si kupte motokolo a projeďte se!

Kulajda

Halásek smazán, utracen

Jaroslav

Je to škoda. Pro záchranu tratě, která měla historickou hodnotu se mělko udělat vše pro její záchranu.

erik

A přitom ten Jiříkovský mohl dát další miliardu SprŽel a mohlo se začít zachraňovat

Aleš

Na místě se zachovají některé prvky, které připomenou železniční minulost tohoto místa … atrapy návěstidel . ???

Rudolf Tuček

Byla tam vůbec nějaká navěstidla, nebo jen lichoběžníková tabulka místo vjezdového navěstidla?

Bisik

V Horním Slavkově ano

Ústečan

Je až neuvěřitelné, jak rychle dokáže SŽ likvidovat trať (repsektive to co z ní zbylo) a stavět cyklostezky. Kdyby takhle dobře stavěla nové tratě, tak si tady jezdíme jak ve Švýcarsku.

jan_korinek

Ano, to mě také fascinuje. Nejsou peníze, výluka je mnoho mnoho let, protože nejsou peníze. Nejen zde, podívejme se na zbytek Kozí dráhy (a celkově její historii po roce 2010), podívejme se na Švestkovou dráhu, než jí zachránila AŽD. A tady se najednou jen tak najde 10 milionů (zatím, výsledná suma bude rozhodně výrazně vyšší, řekl bych tak ke stovce, když to dobře půjde) na to, aby se koleje vytrhaly a udělala cyklostezka.

Jmeno

A ty prachy na to AŽD vzala kde? Platíme to všichni…

Frantisek X

Politické zadání. V kursu jsou auta (těm je potřeba uvolnit stávající silnici od všeho ostatního) a kola. Kdepak nějaké vlaky… Nu, možná si po pár letech začnou i cyklisté stěžovat na díry v cestách; akorát jim nikdo tu cestu nejspíše neuzavře – „jezděte přiměřeně stavu vozovky“.

lex lut0r

a pak že to nejde……. takových adeptů je více. zbudovat cyklo, převézt na kraje a zbavit se starostí ( zbytečných nákladů) spojených s takovými neefektivními tratěmi by měl být jeden z cílů sž následující léta před budováním VRT

N.N.

Obávám se, že největší podíl na rozpočtované údržbě mají režije SŽ. A to na základě zdejších článků, podle kterých SŽ uváděla sumy za údržbu podobných tratí jednou takové a druhdy o řád jiné.

MilanSima

Kontrolní otázka. Co si představujete pod pojmem neefektivní trať? Pokud myslíte ze si trať na sebe nevydělá, tak to byste musel vyjma koridorů a příměstské osobky zrušit vsechno.

dopravak

Příměstská osobka si na sebe vydělá?

MilanSima

Tak v okolí Prahy nebo Brna je jinak řečeno efektivní.

Frantisek X

Spíše silně dotovaná. On takový co pár kilometrů zastavující těžký „slon“ je z principu mnohem větší žrout energie, než relativně lehký motorák zastavující podobně. Kdysi kdosi spočítal, že co do nákladů (asi jen na energii tedy) by bylo efektivnější i ty davy přepravit autobusy. A těžko tam zřizovat zastávky na znamení. Ale to jsou jen takové paradoxy. 🙂

MilanSima

Že by místo dvojitého elefantu jezdilo šest autobusů? To by Vám cestující ve spičce v kolonách na Strakonické byli velmi vděční🙂.

koriandr

A Proč ne? jsme v kapitalismu . Proč si myslíte že se venkov vylidňuje??? Málo příležitostí . IZS v případě nečekaných událostí je daleko. Všechno je logicky proti životu na venkově a spojení po železnici…Máme to pořád dotovat??? Nevím proč je problém nahradit to autobusy když to bude obdobně rychlé a hodně levnější.

MilanSima

Tak zavřeme i hrady, zámky, muzea, divadla, kluziště, koupaliště, sportovní kluby atd. Pak budete konečně spokojen 😊.

Happy

Školy taky, to stojí taky peníze. Aspoň se pak koriandr nebude cítit tak méněcenný.

MilanSima

Na to jsem zapomněl. Můžeme přidat také zemědělství nebo vědu.

Courek Mourek

A hlavně a to je nejdůležitější 🙂 hlavně zrušit to neefektivní bezplatné zdravotnictví! to nejcenější by si přece měl každý cálovat sám …

Chronosphere

Šotouší pohled na svět v plné parádě.
Vláčky jsou životě a ekonomice to nejdůležitější,že?😄

MilanSima

To si mě s někým pletete🙂. Pokud na té trati nikdo nejezdí, tak náhradu autobusy chápu. Nejste náhodou příbuzný Axela? 😎.

MartinS.

Neefektivní trať může být z pohledu objednavatele taková trať, kde nikdy nejede víc lidí než by pobral jeden autobus a přitom to stojí 3x-4x tolik. Pokud to takhle objednavatel vyhodnotí, je zbytečné, aby SŽ takovou trať udržovala v provozu, nehrají-li pro to jiné důvody (nákladní doprava, bezpečnost státu).

Frantisek X

Tady nákladní doprava být mohla, a jak to dopadlo… Další věcí je složení ceny výkonu na silnici a na kolejích (kde se v osobní dopravě průměrovaly ty drahé s levnějšími). Pohled objednavatele osobní dopravy je jen jeden z mnoha, bohužel zjevně jediný rozhodující. Nákladům jsme přece vedle opravili silnici, teď už jen z ní vyhnat ty čím dál ohrožovanější cyklisty…

libor

a kam by ty náklady jezdily? a co by vozily? nakládat Magnezii zrovna ve Slavkově? popište prosím

Dejf

tak snad nějak kloudně vyřeší hydroizolaci na mostech, aby tam nezatékalo. sice je možná škoda zajímavé tratě, ale všechno je lepší než ten stav, co tam byl posledních 28 let. na rovinu mi ani moc nedávají smysl ty zbylé cancoury, především ten z nového sedla je asi taky zralej na cyklostezku.

J.K.

Do Lokte jezdí lidi vlakem. Na opačnou stranu moc ne, cancour se nechal kvůli nákladce… Na cyklo by stejně neměl význam, z K. Jezu dál je jenom silnice jednička na obě strany….

Jakub P

Pokud je cancour využívaný nákladní dopravou, chápu jeho ponechání. Ale z Krásného jezu je dál nejen ta silnice, ale taky trať spojující Mariánky a Vary. Takže s kolem se tam/odtud může dát rozumně dostat vlakem, netřeba jezdit po té jedničce.

Frantisek X

Tady byla trať spojující Mariánské Lázně a Bečov nad Teplou s Loktem. Také mohli vozit kola vlakem (k dalším výletům) a nehonit je po té trati s tím, že další náklady vyženou také na tu silnici.

Lokeťák

@Dejf: Dočkáte se, příští rok Loket – Loket předměstí a do krajských voleb Nové Sedlo – Loket. Bude to osud mnoha lokálek, kde SŽ nevyprodá kapacitu. Zůstanou jen koridory a VRT

Frantisek X

VRT jen na papíře, ovšem. Anebo také v nic moc trasách, aby byl spíše důvod i k nim jet autem. Některým kruhům se tato politika náramně hodí, a většina jim to baští. Všeho do času, akorát pak už bude možná pozdě.