Obrazem: Z opuštěné trati bude do léta cyklostezka

Práce na proměně trati Loket předměstí - Horní Slavkov na cyklostezku. Foto: Chládek & Tintěra LitoměřicePráce na proměně trati Loket předměstí - Horní Slavkov na cyklostezku. Foto: Chládek & Tintěra Litoměřice

Hotovo má být na konci června.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

To je jenom takové slovíčkaření, ta trať se asi těžko někdy obnoví. A co pořád mají s těma cyklostezkama místo železnice?

Kalamita

Tak hlavně ať si to lidi pohlídají a rýpají se v tom, jestli je tam nějaká ochrana proti prorustání kořenů atd. U Kyjova na jižní Moravě taky udělali z bývalé trati cyklostezku po dvou letech jí museli opravit a teď znovu, takže za 12 let 2x oprava a myslíte si, že někdo za to vzal zodpovědnost…. vůbec, jen se neustále vyhazují prachy za opravy…

Matěj

Do léta jakého roku?

Happy

Takže místo nákladů nula se bude muset SŽ starat. Jak jde o cyklisty, tak to nebudou moci větve zasahovat do průjezdného profilu, ty cyklista hlavou neomlátí. Uhnilé zábradlí na mostě? To už taky nebude možné. Po bouřce? To budou muset popadnout smetáky a uklidit lupení, stejně jako na podzim. To by to klouzalo. Cyklista nemá písečníky, aby sypal… Atd…

Ondřej

Podle mě na jednu stranu zbytečné, protože ten silniční hmyz se bude stejně i tak motat po silnici, protože přece cyklostezku používat dle soudu ČR nemusí.

Neznámý.

Při přestavbě železniční tratě na cyklostezku není nutné vyjádření EIA? (Pokus o vtip – kdyby to náhodou někdo nepochopil.)

Pan průvodčí

Hahaha, to jsme se ale nasmáli.

Tomáš Veselý

Uvidíme, kolik stavba bude stát celkem. Tunely jsou naštěstí v pořádku, ale bude potřeba obnovit viadukty a mosty. + jeden nový most, co byl odcizen.

Kolemjdoucí

Odcizen? Most? Jak může být most odcizen?

Projektant

Nebo třeba takový důl, to je díra v zemi, chodby tak – tak. Ten se může zasypat, zatopit, ale to vám nemůže nikdo vzít… 🙂

https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/organizator-kradeze-desetitunoveho-zeleznicniho-mostu-na-sokolovsku-postal-podminku.A121119_120343_vary-zpravy_pl

Václav

Stejně Chotěboř- Bílek! Jen houst

jen.haf

To má být sranda? Jezdí tam vlak každou hodinu. Tato trať je hodně vytížená. Pokud chcete cyklostezku místo železnice na Havlíčkobrodsku, doporučuji trať Polná – Dobronín.

Happy

Pouze Polná- Dobronín Cihelna. V úseku Dobronín- Dobronín Cihelna je trať opět provozuschopná a jezdí tam kotle s PHM, protože tam má Armex jeden ze skladů. Jakmile jde o paliva, tak pochybuji, že AČR by dovolila trať zlikvidovat. A jestli chcete ty 2 km cyklostezku z Polné kamsi do polí u Filipovských Chaloupek, tak si ji zaplaťte. Nikdo příčetný by to nevyužil.

Scoty

ARMEX, ač by to mohlo podle jména tak vypadat, nemá s armádou nebo MO nic společného.

FP1

Určitě nepovolila viz. Heřmanův Městec – Chrudim město.

Zbyněk

Chotěboř – Bílek po bývalé vojenské vlečce.

Pavel

Jsem rád ze jsem se na té trati pred rokem 1997 svezl.
A vkak rozhodně nebyl prázdny.

Mynic

To je téměř před 30 léty. Doba už je jinde. Lidi nechtějí ztrácet čas v lokalce, kterou předběhne průměrně trénovaný atlet.

Tomáš Veselý

Pro turistický provoz jsou dostačující, pro komerční provoz máme RegioFoxy a Regiospidery. Jinak souhlas, lokálky by se měly napřimovat a traťová rychlost zvýšit.

MartinS.

A to napřimování lokálek, kde se nenaplní ani šukafon, bude platit kdo? Proč budete napřimovat a zrychlovat tratě, po kterých nikdo nejezdí?

Frantisek X

Aby po nich někdo jezdil, třeba. Ale ono ‚žehlení‘ není jediným způsobem, spíše až tím posledním, jak spoje zrychlit přiměřeně potřebě.

Karel M

Bohužel já jsem úsek Loket – Krásný Jez projet nestačil.

erik

Až bude cyklostezka hotová, tak si kupte motokolo a projeďte se!

Kulajda

Halásek smazán, utracen

Jaroslav

Je to škoda. Pro záchranu tratě, která měla historickou hodnotu se mělko udělat vše pro její záchranu.

erik

A přitom ten Jiříkovský mohl dát další miliardu SprŽel a mohlo se začít zachraňovat

Aleš

Na místě se zachovají některé prvky, které připomenou železniční minulost tohoto místa … atrapy návěstidel . ???

Ústečan

Je až neuvěřitelné, jak rychle dokáže SŽ likvidovat trať (repsektive to co z ní zbylo) a stavět cyklostezky. Kdyby takhle dobře stavěla nové tratě, tak si tady jezdíme jak ve Švýcarsku.

jan_korinek

Ano, to mě také fascinuje. Nejsou peníze, výluka je mnoho mnoho let, protože nejsou peníze. Nejen zde, podívejme se na zbytek Kozí dráhy (a celkově její historii po roce 2010), podívejme se na Švestkovou dráhu, než jí zachránila AŽD. A tady se najednou jen tak najde 10 milionů (zatím, výsledná suma bude rozhodně výrazně vyšší, řekl bych tak ke stovce, když to dobře půjde) na to, aby se koleje vytrhaly a udělala cyklostezka.

Frantisek X

Politické zadání. V kursu jsou auta (těm je potřeba uvolnit stávající silnici od všeho ostatního) a kola. Kdepak nějaké vlaky… Nu, možná si po pár letech začnou i cyklisté stěžovat na díry v cestách; akorát jim nikdo tu cestu nejspíše neuzavře – „jezděte přiměřeně stavu vozovky“.

lex lut0r

a pak že to nejde……. takových adeptů je více. zbudovat cyklo, převézt na kraje a zbavit se starostí ( zbytečných nákladů) spojených s takovými neefektivními tratěmi by měl být jeden z cílů sž následující léta před budováním VRT

N.N.

Obávám se, že největší podíl na rozpočtované údržbě mají režije SŽ. A to na základě zdejších článků, podle kterých SŽ uváděla sumy za údržbu podobných tratí jednou takové a druhdy o řád jiné.

MilanSima

Kontrolní otázka. Co si představujete pod pojmem neefektivní trať? Pokud myslíte ze si trať na sebe nevydělá, tak to byste musel vyjma koridorů a příměstské osobky zrušit vsechno.

dopravak

Příměstská osobka si na sebe vydělá?

MilanSima

Tak v okolí Prahy nebo Brna je jinak řečeno efektivní.

Frantisek X

Spíše silně dotovaná. On takový co pár kilometrů zastavující těžký „slon“ je z principu mnohem větší žrout energie, než relativně lehký motorák zastavující podobně. Kdysi kdosi spočítal, že co do nákladů (asi jen na energii tedy) by bylo efektivnější i ty davy přepravit autobusy. A těžko tam zřizovat zastávky na znamení. Ale to jsou jen takové paradoxy. 🙂

koriandr

A Proč ne? jsme v kapitalismu . Proč si myslíte že se venkov vylidňuje??? Málo příležitostí . IZS v případě nečekaných událostí je daleko. Všechno je logicky proti životu na venkově a spojení po železnici…Máme to pořád dotovat??? Nevím proč je problém nahradit to autobusy když to bude obdobně rychlé a hodně levnější.

MilanSima

Tak zavřeme i hrady, zámky, muzea, divadla, kluziště, koupaliště, sportovní kluby atd. Pak budete konečně spokojen 😊.

Happy

Školy taky, to stojí taky peníze. Aspoň se pak koriandr nebude cítit tak méněcenný.

MilanSima

Na to jsem zapomněl. Můžeme přidat také zemědělství nebo vědu.

MartinS.

Neefektivní trať může být z pohledu objednavatele taková trať, kde nikdy nejede víc lidí než by pobral jeden autobus a přitom to stojí 3x-4x tolik. Pokud to takhle objednavatel vyhodnotí, je zbytečné, aby SŽ takovou trať udržovala v provozu, nehrají-li pro to jiné důvody (nákladní doprava, bezpečnost státu).

Frantisek X

Tady nákladní doprava být mohla, a jak to dopadlo… Další věcí je složení ceny výkonu na silnici a na kolejích (kde se v osobní dopravě průměrovaly ty drahé s levnějšími). Pohled objednavatele osobní dopravy je jen jeden z mnoha, bohužel zjevně jediný rozhodující. Nákladům jsme přece vedle opravili silnici, teď už jen z ní vyhnat ty čím dál ohrožovanější cyklisty…

Dejf

tak snad nějak kloudně vyřeší hydroizolaci na mostech, aby tam nezatékalo. sice je možná škoda zajímavé tratě, ale všechno je lepší než ten stav, co tam byl posledních 28 let. na rovinu mi ani moc nedávají smysl ty zbylé cancoury, především ten z nového sedla je asi taky zralej na cyklostezku.

J.K.

Do Lokte jezdí lidi vlakem. Na opačnou stranu moc ne, cancour se nechal kvůli nákladce… Na cyklo by stejně neměl význam, z K. Jezu dál je jenom silnice jednička na obě strany….

Jakub P

Pokud je cancour využívaný nákladní dopravou, chápu jeho ponechání. Ale z Krásného jezu je dál nejen ta silnice, ale taky trať spojující Mariánky a Vary. Takže s kolem se tam/odtud může dát rozumně dostat vlakem, netřeba jezdit po té jedničce.

Frantisek X

Tady byla trať spojující Mariánské Lázně a Bečov nad Teplou s Loktem. Také mohli vozit kola vlakem (k dalším výletům) a nehonit je po té trati s tím, že další náklady vyženou také na tu silnici.

Lokeťák

@Dejf: Dočkáte se, příští rok Loket – Loket předměstí a do krajských voleb Nové Sedlo – Loket. Bude to osud mnoha lokálek, kde SŽ nevyprodá kapacitu. Zůstanou jen koridory a VRT