Obrazem: V Pražské integrované dopravě vyjíždějí nové autobusy od SOR

Midibus SOR ICN 9,5. Foto: Ondřej Kubát / DPPMidibus SOR ICN 9,5. Foto: Ondřej Kubát / DPP

Všechna nová vozidla jsou ve standardu PID.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
šílenýšotouš

No před týdnem a půl se mi ICN zjevil když sem se vracel z výletu do milovic a zvenku to nakonec tak hrozné není, dokonce se mi to i líbí, oproti NS(omlouvám se, ale to taky připomíná výrazem čelního skla naštvaného mravence) mi to jako zhoršení designově nepříjde, určitě je to mnohem hezčí než (dle mého názoru) ta vobluda(tedy 15T) ze škody Plzeň co s tím jezdí v Praze u DPP… A co se týče cestovního komfortu, tak aspoň ten co mě s nim OAD kolín svezlo měl sedačky pohodlný jako lepší crossway LE, topil dobře a měl display větší… Číst vice »

Traman

P.razska R.egionalni D.oprava znacky SOR.

kombi

Jsem sám, komu chybějí madla na sedadlech u oken? Když bude starší nebo hůře pohyblivý člověk vstávat, nemá se pořádně čeho chytit.

PN-001

Nejste. Bohužel tohle je u SORu problém už hodně dlouho. Už brněnské NBG 12 z roku 2014 to neměly, zatímco jiná vozidla ano. Obzvlášť kontrast to je v porovnání NBG 12 a Urbanway 12 CNG, které se kupovaly zároveň, z jedné zakázky (přes Zliner). NBG 12 madla u oken nemají, Urbanwaye ano. Takže asi SOR nechce ta madla, z nějakého důvodu, na sedačky k oknům dávat. Skoro se vsadím, že kdyby to někdo ve VŘ požadoval, SOR to napadne. Škoda. Pro bezpečnost velké mínus.

Jakub

To si podle mě musí DPP doobjednat sám.

PN-001

No, kéž by to tak bylo, ale mám o tom své pochybnosti, protože za posledních devět let jsem neviděl žádný nový městský SOR, bez ohledu na typ (BN, NB, NS), s madly u oken. U konkurence to přitom není problém. Umí to Iveco, umí to Solaris, umí to dokonce i Otokar. Což mne vede spíše k přesvědčení, že SOR to z nějakého důvodu dělat nechce 🙁

Ivan_pha

Když už na té radnici sedíte, což to prosadit do standardu pid?

Lojza

Nepřeji panu Kotasovi nic zlého, ale měl by se na to pomalu vysrat a jít pobírat důchod a sledovat Šlágr.TV… 💁‍♂️

Jaroslav

Predpokladám, že dostanem vlnu negatívnych reakcií, no ja by som to s tými SOR nevidel až tak biedne. Dizajn je subjektívna vec a u autobusu asi najmenej podstatná. Kvalita vypracovania je už vec druhá, no musím povedať, že SOR sa posunul ďaleko dopredu oproti minulým modelom, hlavne čo sa týka ergonómie. Nejaké pukanie interiéru je bežné aj u drahších modelov. Ja osobne napríklad oceňujem kvalitné sedadlo vodiča už v základe, čo u takého Iveca Crossway chýba. Je potrebné rátať s tým, že je to najlacnejšie/jedno z najlacnejších vozidiel na trhu. Veľmi dobre si spomínam, ako mnohí „experti“ prvým NB dávali… Číst vice »

liborvavrik82

Je tahle generace vozů SOR pro řidiče a servisní techniky v něčem lepší než ta předchozí?

Davidl

Pro řidiče je v některých ohledech o velký krok vpřed… V některych zase krok vzad… Ale věřím, že další sériové vozy jsou lepší…

IBM

Řidiči, s kterými jsem se bavil považují busy SOR za nejhorší, s kterými kdy jezdili. Jeden je dokonce označil za šrot.
Já osobně jsem začal raději jezdit vlakem, má záda to jejich pérování nějak nezvládají.
Horší to snad, doufám, nebude…

Soundkillers

No jezdil jsem víc jak čtrnáct dní na voze 9998 , když vynechám vytahané bovdeny řazení a nějaké vypadlé šroubky tak se to na sorku velmi povedlo.

Ivan_pha

Co jsem slyšel, tak krátké Solarisy jsou co se týče údržby ještě horší než Sorky. Ty ale taky nejsou žádný zázrak.

Petr David

Ty autobusy sponzoruje Slavia?

mufiklo

Ne Sparta

Ivan_pha

Ještě jste nezaregistroval barvy PID?

kix

jako na design to nejezdí, na druhou stranu jsou autobusy městotvorný prvek..a nějaký obraz to vytváří a tohle vytváří obraz indie před 30 let 😀

Tom

Proti těm hrbatym jsou tyhle hezké. Vzhledem k tomu, že jsou ještě o metr delší a celé je to za stejné peníze, si myslím, že to je pro DP docela dobrý obchod.

Pavel

Vzhledove a dobove shodne s kapitanem na ctvrte fotografii 👍

Odporný design

Ty jo kdo ten design zase navrhl? SOR NB 18 a SOR NB 12 jsou kromě verzí s nádorem na střeše designově perfektní ale tohle je obluda jak kdyby to bylo z dílů co někdy zbyly a ne jako kdyby to někdo navrhl

Blzx

Přesně, ty byly aspoň relativně pěkné, decentní. Tady to Kotas jen zrecykloval z 15T po faceliftu a vypadá to jak nějaká 10 let stará modernizace že KLDR

Jiří Kocurek

Rádio Jerevan k tomu dodává: V KLDR letos s velkou slávou představili nové stroje, které nejsou vůbec nízkopodlažní, stejně jako nebyla devítková Karosa. Čelo může být podobné.

Mimopražský

Devítková Karosa s šestikvaltem. To byl PAN AUTOBUS.

Soundkillers

No 7 byla lepší než 9 a vůz s pid číslem 9998 byl jízdou zkríženina 7/9. Nechápu blby co něco píší když to neřídili a věřte že SOR nesnáším

Mimopražský

Vypadá to jako pulec.