Obrazem: V Praze ukázali CityElefant v nových barvách PID, ostatním zůstane původní lak
Nové barevné schéma se objeví v případě vlaků až u nových souprav.
Zástupci Českých drah a Praha se Středočeským krajem dnes představili první jednotku CityElefant v novém barevném schématu Pražské integrované dopravy (PID). Zůstane s největší pravděpodobností i jedinou jednotkou této řady s novým lakem. Jde o zatím první případ, kdy jezdí v novém designu PID i vlak.
Jde o elektrickou jednotku 471.060 Českých drah, která získala nový lak během opravy ve stupni R3 ve společnosti DPOV. K lakování došlo v Nymburce, k hlavním opravám a modernizaci jednotky pak v Přerově. Na jednotce dopravce současně testuje novou speciální ochranu proti graffiti.
Kromě nového laku došlo i k velké modernizaci interiéru, která běží už od loňského roku. Nové jsou potahy sedaček a podlahy, byla instalována wifi i zásuvky. Tlačítko pro otevření dveří je nově umístěno přímo na nich a je doplněno o funkci předvolby. To umožňuje cestujícím navolit otevření dveří ještě před zastavením vlaku a zrychluje výstup a nástup.
Dosazovány jsou i nové vnější informační displeje s LED technologií. Také probíhá výměna podlahových krytin a přečalounění sedadel. V příštích letech dostanou vozidla nejmodernější zabezpečovací systém ETCS.
Další vlaky v novém laku se objeví na tratích Prahy a Středočeského kraje nejspíše až v roce 2024. Mělo by jít o motorové jednotky od Pesy pro provoz na trati Praha – Rudná u Prahy – Beroun – Rakovník (celkem deset) a elektrické jednotky EMU 240 pro provoz na lince z Prahy do Kralup. Mají být také u nových jednotek pro nové linky S49 a S61.
Modernizace jednotek CityElefant bude dál pokračovat, ale zůstane jim stávající lak. Je v dobrém stavu a nemá smysl ho měnit. V rámci PID jich jezdí celkem 70. Denně najezdí kolem 32 tisíc kilometrů.