Obrazem: V Plzni završili stavbu nové tramvajové vozovny na Slovanech za 1,8 miliardy
Součástí modernizace byla i instalace tramvajové myčky, která používá dešťovou vodu ze zelené střechy.
Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) dnes slavnostně završily jednu z největších investic v novodobé historii plzeňské MHD. Po téměř 2,5 roku trvající výstavbě představily zrekonstruovanou tramvajovou vozovnu Slovany, cena stavby činí 1,8 miliardy korun (třetinu pokryla dotace).
Fakticky šlo o výstavbu nové vozovny v místě té původní, která skýtala zázemí tramvajím od roku 1943 a byla v dezolátním stavu. Stavba nové vozovny probíhala za provozu, neboť jde o jedinou tramvajovou vozovnu v Plzni. Snížená kapacita vedla PMDP v uplynulých měsících mimo jiné k odstavování a údržbě tramvají ve smyčkách jednotlivých tratí.
„Šlo o jednu z největších výzev, které jsme za posledních několik desítek let čelili. Nová vozovna poskytuje kvalitnější a modernější zázemí nejen pro tramvaje a údržbu, ale také pro všechny zaměstnance,“ uvedl šéf PMDP Jiří Ptáček.
V rámci stavby byla zbudována především nová remízovací hala se zakrytou kolejovou „harfou“, která pojme 52 vozidel o délce 33 metrů a sedm patnáctimetrových vozidel. Hala měří 124 metrů na délku.
Nově vznikla i údržbová hala se dvěma průjezdnými kolejemi a hala s podzemním soustruhem na kola. Součástí modernizace byla i instalace tramvajové myčky, která používá dešťovou vodu ze zelené střechy o rozloze 13,5 tisíce metrů čtverečních. Vznikla i nová administrativní budova.
Na novou vozovnu se přišel podívat i technický ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) pro povrchovou dopravu Jan Šurovský. DPP podobně jako v Plzni na Slovanech zboural starou vozovnu v Praze Hloubětíně a od loňského září buduje v areálu novou halu.