Obrazem: V Mnichově se vyrábějí první čelní vozy ke ComfortJetům ČD
Řídicí vozy jsou nejsložitějším článkem celé netrakční jednotky, v Mnichově probíhá montáž kabiny a řídicích systémů.
České dráhy se pochlubily prvními čelními vozy, které se pro objednané soupravy ComfortJet vyrábějí v mnichovském závodě Siemensu. Řídicí vozy jsou nejsložitějším článkem celé netrakční jednotky, v Mnichově probíhá montáž kabiny a řídicích systémů. Zdejší závod vyrábí i lokomotivy Vectron včetně těch, které si objednaly České dráhy.
Skříně vagonů vznikají ve vídeňské továrně Siemensu, podvozky se vyrábějí ve Štýrském Hradci. Finální montáž běžných vagonů včetně vnitřního vybavení pak provádí Škoda v Ostravě.
Zakázku na dodání dvacítky devítivozových souprav s nejvyšší provozní rychlostí 230 km/h uzavřelo konsorcium firem Siemens Mobility – Škoda Group v roce 2021. Hodnota kontraktu dosahuje 12,5 miliardy korun.
První vozy mají být zařazeny do provozu s cestujícími v roce 2024, zpočátku však ještě nepůjde o ucelené jednotky, ale o soupravy bez řídicího vozu a bistrovozu. Vídeňský závod Siemens Mobility již vyrobil skříně pro 22 vozů. České dráhy chtějí nasazením neúplných souprav řešit kritický nedostatek vozů, se kterým se v posledních měsících potýkají.