Obrazem: V Brně se představily nové vlaky Moravia, dvouvozové jednotky vyjedou v září
Nové vlaky budou pro Jihomoravský kraj zatím provozovat České dráhy, od roku 2025 pak dopravce, který vzejde z výběrového řízení.
Na brněnském hlavním nádraží se v neděli představily nové elektrické jednotky Moravia (RegioPanter), které v počtu 37 kusů kupuje od Škody Transportation do svého majetku Jihomoravský kraj. Objednávku rozdělil na 31 čtyřvozových jednotek a šest dvouvozových.
Podle mluvčího Škody Jana Švehly začnou dvouvozové jednotky vozit cestující ve zkušebním provozu v září, první čtyřvozová vozidla se k nim připojí koncem roku. Na jaře by měly vlaky začít jezdit v pravidelném provozu. Kraj za ně zaplatí 6,5 miliardy korun.
Nové vlaky budou pro Jihomoravský kraj zatím provozovat České dráhy, od roku 2025 pak dopravce, který vzejde z výběrového řízení. To bylo mimo jiné podmínkou, aby kraj na pořízení vlaků získal 85% dotaci. Jihomoravský kraj je v tuzemsku průkopníkem modelu, kdy vlaky vlastní samospráva.
Vlaky pokřtil hejtman Jan Grolich. „Protože je tradicí, že jsou vlaky nějak pojmenovány, rozhodli jsme pro názvy, které k jižní Moravě jednoznačně patří. Jsou to odrůdy vinné révy. Takže už po cestě do práce můžete jet v třeba Müllerce, Chardonnay nebo Merlotu,“ řekl Grolich.
Vybavení jednotek Moravia
klimatizovaný interiér, zásuvky 230 V a USB porty, vnější a vnitřní kamerový systém, wifi, okna s vylepšeným průchodem GSM signálu, defibrilátor, ETCS
Základní technické parametry
Dvouvozová jednotka
délka 52,9 m
šířka 2820 mm
výška 4260 mm
výška nástupní hrany 580 mm
sedadel 146
celkem míst 284
jízdní kola/kočárky 9/4
instalovaný výkon 4 x 340 kW = 1360 kW
max. rychlost 160 km/h
jmenovité napětí troleje 25kV/50 Hz
Čtyřvozová jednotka
délka 105,9 m
šířka 2820 mm
výška 4470 mm
výška nástupní hrany 580 mm
sedadel 333
celkem míst 619
jízdní kola/kočárky 21/6
instalovaný výkon 8 x 340 kW = 2720 kW
max. rychlost 160 km/h
jmenovité napětí troleje 25kV/50 Hz