Obrazem: Ušatá poprvé svezla veřejnost. Byl u toho i její patron Bohumír Golda

Parní lokomotiva 464.102 Ušatá při první jízdě pro veřejnost (duben 2024). Pramen: NTMParní lokomotiva 464.102 Ušatá při první jízdě pro veřejnost (duben 2024). Pramen: NTM

Muzeum lokomotivu označuje za unikátní doklad meziválečné československé konstrukční školy parních lokomotiv.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pjezek164

No, vizuál se nám těm 50. létům poněkud vzdálil. Tehdy bylo vpředu kotle poněkud červeněji. Jakoby jezdila jinde.

Trumway

„Muzeum lokomotivu označuje za unikátní doklad meziválečné československé konstrukční školy parních lokomotiv.“

Není meziválečná pokud byla vyrobena 1940. Kdyby to měla být pravda muselo by se jednat o 464.0 jež byl skutečně vyráběn mezi válkami a ze kterého tento stroj vychází.

Trumway
Bohumír Golda

Muzeum konstatuje, že lokomotiva je unikátním dokumentem československé meziválečné konstrukční školy a v tom má pravdu, bez ohledu na datum výroby v roce 1940. Ta konstrukce je v zásadě kromě zvýšeného kotelního tlaku, mírného zmenšení roštové plochy, dosazení varných trubek do prostoru topeniště skříňového kotle, zmenšení průměru válců naprosto identická s poslední sérií řady 464.0 tj čísel 464.068 až 464.076 a to včetně dosazení vyrovnávacích šoupátek Trofimov a valivých ložisek SKF. Detailem jenž se válečné 464.1 lišily od poslední série byly cedulky označení řady a protektorátní znak (lvíček) jenž nebyly zhotoveny z bronzu, ale lehké leštěné litiny….

Trumway

Jedna z pouze dvou vyrobených lokomotiv tohoto typu které obě přežily válku a mohly být rády, že si je nějaký kotlář nedal na konci války k snídani. Ovšem tahle je jediná z těch dvou, která se dožila dneška. Jsem zvědavý jestli nádražní budova Kladno- Výhybka bude mít stejné štěstí.

Johnny Cash

Pamatuji, jak byla přepravována na výstavu lokomotiv do Drážďan (2014 ?) na licenci Metrans Rail Deutschland a jejich německý Betriebsleiter přijel do Prahy přeměřit její výšku od komína dolů, jestli to pustit na německou síť nebo ne.

halbstadt

To logo je na pěst a souprava vlaku na druhou.

Trumway

Naprostý souhlas. Nechápu koho napadlo to logo takto umístit nebo z jakého důvodu tam vůbec musí takto být jestli to bez něj nejde.

VIZEK2442

V tom vlaku jeli spolu J.Řehák a ministr Kupka. Debatovali o VRT a o Kozině.Info z FB Spojenci pro kraj.

M 474 003

Dostane ETCS?

percula

Mašinka se povedla, alespoň podle pohledu, jen nechápu proč se za mašinu z roku 1940 připojují vozy z 80 let minulého století, neměly by tam byt jiné?

M 474 003

Z 80 tých let je první vůz za lokomotivou, druhý 1967, další 1972.

percula

Nevím kde je berou když jede pára k nám tak má vozy odpovídající, drevaky a max Bai s dvoukridlymi dvermi někdy z 50 let, kdo vlak vypravuje ale nevím.
Razeni vlaku jsem nesledoval, byla to jen reakce na fotografie k článku. Ale i ty 1967 a1972 by se hodily spíš k zamracene.

ekonom

NTM asi nemá takové vozy v dostatečném počtu a ve stavu, aby je mohlo použít pro provozní prezentaci pro veřejnost – má-li třeba jen po jednom muzejním vzoru, těžko je nechat „opotřebovávat“ cestujícími.

VTT

Osmidveřáků je snad dost, rybáků taky a pak jsou i vozy Bam.
Jak je to s rychlíkovými vozy z konce 40. let?

VTT

Tak na konci svého provozu se ta ušatá mohla „setkat“ i s tím BDa. Ale s tím salonním vozem (nebo co to je za ten modrý vůz) určitě ne.

Johnny Cash

Setkala. Existuje spousta fotek ze začátku osmdesátek, kdy jezdila 464.053 z Plzně na Klatovy.

Huh

Máte je doma na zahradě, za půjčení budou všichni rádi.

troglj

Tady jedno neprofi video těsně před Teplicemi. Vjel do toho protijedoucí osobák a děti taky neudržely pusu.
https://photos.app.goo.gl/Hn8jjkuAsX2SLA6o7

Jan Tichavský

Průjezd je to pěkný, akorát jsem nepochopil tu snahu točit minutu před tím než vůbec něco přijede.

Ivan_pha

Krásný stroj, skoro zázrak že vyjel.