Obrazem: Unikátní remorkér Beskydy dostal dokormidlovací zařízení a vrací se do služby
Remorkér byl postaven v roce 1956 v loděnici Mělník, je jediným remorkérem z původní série v aktivní službě.
Po téměř třech měsících prací v loděnici se unikátní zadokolesový vlečný remorkér Beskydy vrací do služby na Labi. Do přídě remorkéru bylo nainstalováno dokormidlovací zařízení, které pomáhá při manévrování v úzké plavební dráze. Dokončen tak byl program dílčích modernizací 65 let starého remorkéru, jež dnes poskytuje veřejnou službu přípřeže všem plavidlům.
Remorkér Beskydy odkoupilo Ředitelství vodních cest v roce 2016 za deset milionů od společnosti EVD, aby pomáhal lodím překonat kritické mělčiny mezi Hřenskem a Ústím nad Labem. Státu se zde dlouhodobě nedaří prosadit stavbu zdymadla, čímž lodní doprava trpí. Přípřež je při snížené hladině zdarma.
Remorkér byl v polovině listopadu vytažen na souš v děčínské loděnici, kde byla do jeho přídě zabudována ocelová příčná roura s dokormidlovacím zařízením se dvěma vrtulemi, poháněnými elektromotorem výkonu 42 kW. Elektromotor napájí nově instalovaný pomocný dieselagregát. V loděnici dostal remorkér i nový nátěr pod čárou ponoru, zároveň úspěšně proběhla technická prohlídka lodě, kterou je nutné vykonat každých pět let.
Dokormidlovací zařízení podle ŘVC významně zvýší bezpečnost při manévrování a obratech remorkéru na Labi. Dosud byla loď odkázána na tradiční metody manévrování pomocí kormidla a házení kotvy, případně s pomocí dřevěných šreků. Tyto metody vyžadují velmi zkušenou posádku a těžkou lidskou práci, kterou pomáhá nahradit dokormidlovací zařízení, které jednoduše ovládá kapitán. Úprava si stála 4,2 milionu.
Remorkér byl postaven v roce 1956 v loděnici Mělník a je jediným remorkérem v aktivní službě z původní série 12 remorkérů s unikátním zadokolesovým pohonem vyvinutým ve 30. letech. Konstrukce plavidla i technologie včetně motoru o výkonu 404 kW jsou původní, a proto je remorkér od roku 2016 kulturní památkou.