Obrazem: Ulice Bratislavy prošly výraznou proměnou, přibyly oddělené cyklostezky
Proměna ulic v Bratislavě. Zdroj: mesto Bratislava

Město odstranilo letité problémy v prostoru mezi centrem a autobusovým terminálem Nivy.
Město odstranilo letité problémy v prostoru mezi centrem a autobusovým terminálem Nivy.
Tak to je pecka.
Paráda.
Absolutně nechápu, proč je něco takové v Praze nebo Brně naprostá utopie. Vždyť se ani individuální automobilové dopravě zas až tak moc neublíží. Jo, o ňěco pomalejší, ano, o něco míň veřejných parkovacích míst, ale pořád budou všude moct.
Rád bych se dočkal takových přívětivých ulic i u nás. Snad jednou.
Mlynské nivy, nie Mlýnske nivy 😉
Inak niektoré tie „after“ fotky vyzerajú skoro ako vizualizácia. Dobrá práca!
Je zaujímavé, ako aj z takejto fotky, kde mate novú cestu, nový vydláždený chodník, cyklocestu, mobiliár a parkujúce bavoraciky na ulici hneď viete, že to predsa len nieje fotené v Nemecku. Aj napriek tomu, že celý projekt ma ozajstnú kvalitu na prvy pohlad cítite, že to bude asi z niekiaľ v eastern europe. Vždy som to pripisoval obrovskému reklamnému smogu, ktorý na tu je alebo veľkému množstvu vysiacim káblom, ktoré by boli v takom Nemecku v zemi, ale teraz naozaj neviem.
Ta červená barva mi něco připomíná. Jo, to, že konečně někoho trklo udělat ve Valdicích přechod pro chodce od aleje vedoucí od Jičína k lodžii. Asi milionkrát jsem to místo a absenci přechodu na tomto místě kritizoval a konečně je tam. Tedy zatím jen červený povrch vozovky před tímto místem a zebra je namalovaná od lodžie jen přes jeden pruh, ale už se to rýsuje 🙂 A co čert nechtěl zrovna jsem na něm pouštěl cyklisty. 3 a všichni naprosto vzorně kola vedli.
Tak to se hodne povedlo. Jezdival jsem tam hodne a tahle cast byla fakt o hubu. Neco jako prazska Krizovnicka
Oddělená cyklostezka od aut a chodců. Pro Prahu to je alien technology
To si pletete. To bylo Alien Trilogy. 1996, Acclaim a pro PS,Sega Saturn a MS-DOS 🙂
Blízkost Vídně je znát…
Na Brně se to nijak neprojevuje…
Ano, ale Brno je, jak známo, takový svět sám pro sebe ve všem, dopravních témat nevyjímaje 😉
Hlavni rozdil je, te se primatorem stal mlady architekt. A take, ze Bratislava (ci Varsava) nejsou politicky tak roztristene a zaprdene jako Auto-Praha…
Dulezite je rict, ze tato opatreni vznikla redukci pruhu nebo redukci celeho smeru (tj. zjednosmerneni ulice). Pokud je zachovana kvalitni a bezpecna obsluha uzemi a pripojenych nemovitosti, je zcela na miste o techto metodach uvazovat a je to holt cena, kterou je nutne za podobne reseni zaplatit. A je na dohode (spolecenske, rekneme), jestli je ta cena v danem pripade adekvatni nebo uz ne. Ale je to takhle systemove mnohem lepsi, nez „vsude“ matlat vyhrazene nebo ochranne cyklopruhy bez navaznosti a bez zajisteni realne technicke funkcnosti (napr. ze zustane pro auta pruh, ktery nelze legalne a bezpecne projet nekdy ani… Číst vice »
Tohle by potřebovala naprostá většina ulic nejen v Bratislavě, ale i v Praze. Ani cyklisti nechtějí nebezpečné cyklopruhy na silnicích, takhle má vypadat reálná podpora cyklodopravy.
Tohle Blavě závidím, pro Prahu naprostá utopie! Něco podobného mělo vzniknout v ulici Sekaninova, Praha 2 se ale klasicky postavila proti a došlo po redukci z dvou pruhů na jeden k rozšíření parkování z podélného na šikmé.
Můžu se zeptat, co podobného mělo vzniknout v Sekaninově? Děkuji
https://mestemnakole.cz/2025/07/praha-2-na-sekaninove-dochazi-k-upravam-misto-cyklopruhu-mesto-nafukuje-parkovani/
Co je špatného na tom povrchu té stezky v parku?
V Praze jezdím z 99,9% MHD, auto tu nevlastním, při postupu radnice MČ Prahy 4 ohledně TT na Budějovické se mi otvírá kudla v kapse, ale tady bych radši zachoval ta parkovací místa a nechal cyklisty jezdit po té smíšené stezce v parku. Fakt je nutno vše přizpůsobit cyklistům?
Ano protože smíšený chodník je k ničemu, otravné pro cyklisty i chodce, smíšený chodník není cykloinfra struktura. Ta má být bezkolizní mimo iad a pěší, jinak nemá šanci na využívání jinak, než nějakou sranda rekreaci
To dost záleží na frekvenci. Pokud je to hodně využívaný chodník, tak samozřejmě ne, ale u méně využívaných (a dostatečně širokých), kde jde sem tam nějaký chodec, tam je to úplně v pohodě.
Ono i na oddělené cykloinfrastruktuře nejedou všichni cyklisti stejně rychle, takže tam nějaké motání tak jako tak je, pár chodců navíc není až takový rozdíl.
Silene… Prazsti politci i volici jsou …ani ne Vychod, ale pravek, kdyz uz to pochopili v Bratislave, Kosicich ale i rumunske Cluji..
No je to parada, ale…. u nas v Moste jsou taky cyklostezky a nove a soubezne s vozovkou a hadej co? Pumpicky jezdi po silnici. Proc? Protoze muzou. A ze jedou 2 az 3 vedle sebe? No a? Uplna pohoda. Pokud se mezmeni zakon o provozu na poz. komunikacich tak to jsou vyhozene penize. Bohuzel. 🤔😥🚗
Kompresůrkáři pláčou