Obrazem: Ulice Bratislavy prošly výraznou proměnou, přibyly oddělené cyklostezky

Proměna ulic v Bratislavě. Zdroj: mesto BratislavaProměna ulic v Bratislavě. Zdroj: mesto Bratislava

Město odstranilo letité problémy v prostoru mezi centrem a autobusovým terminálem Nivy.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Tak to je pecka.

Andrej

Paráda.

Absolutně nechápu, proč je něco takové v Praze nebo Brně naprostá utopie. Vždyť se ani individuální automobilové dopravě zas až tak moc neublíží. Jo, o ňěco pomalejší, ano, o něco míň veřejných parkovacích míst, ale pořád budou všude moct.

Rád bych se dočkal takových přívětivých ulic i u nás. Snad jednou.

Samo

Mlynské nivy, nie Mlýnske nivy 😉

Inak niektoré tie „after“ fotky vyzerajú skoro ako vizualizácia. Dobrá práca!

Janči

Je zaujímavé, ako aj z takejto fotky, kde mate novú cestu, nový vydláždený chodník, cyklocestu, mobiliár a parkujúce bavoraciky na ulici hneď viete, že to predsa len nieje fotené v Nemecku. Aj napriek tomu, že celý projekt ma ozajstnú kvalitu na prvy pohlad cítite, že to bude asi z niekiaľ v eastern europe. Vždy som to pripisoval obrovskému reklamnému smogu, ktorý na tu je alebo veľkému množstvu vysiacim káblom, ktoré by boli v takom Nemecku v zemi, ale teraz naozaj neviem.

Aquinas

Ta červená barva mi něco připomíná. Jo, to, že konečně někoho trklo udělat ve Valdicích přechod pro chodce od aleje vedoucí od Jičína k lodžii. Asi milionkrát jsem to místo a absenci přechodu na tomto místě kritizoval a konečně je tam. Tedy zatím jen červený povrch vozovky před tímto místem a zebra je namalovaná od lodžie jen přes jeden pruh, ale už se to rýsuje 🙂 A co čert nechtěl zrovna jsem na něm pouštěl cyklisty. 3 a všichni naprosto vzorně kola vedli.

HonzaK

Tak to se hodne povedlo. Jezdival jsem tam hodne a tahle cast byla fakt o hubu. Neco jako prazska Krizovnicka

Ondra

Oddělená cyklostezka od aut a chodců. Pro Prahu to je alien technology

Aquinas

To si pletete. To bylo Alien Trilogy. 1996, Acclaim a pro PS,Sega Saturn a MS-DOS 🙂

J.K.

Blízkost Vídně je znát…

Nose Peak

Na Brně se to nijak neprojevuje…

bently

Ano, ale Brno je, jak známo, takový svět sám pro sebe ve všem, dopravních témat nevyjímaje 😉

Petr

Hlavni rozdil je, te se primatorem stal mlady architekt. A take, ze Bratislava (ci Varsava) nejsou politicky tak roztristene a zaprdene jako Auto-Praha…

Hafan

Dulezite je rict, ze tato opatreni vznikla redukci pruhu nebo redukci celeho smeru (tj. zjednosmerneni ulice). Pokud je zachovana kvalitni a bezpecna obsluha uzemi a pripojenych nemovitosti, je zcela na miste o techto metodach uvazovat a je to holt cena, kterou je nutne za podobne reseni zaplatit. A je na dohode (spolecenske, rekneme), jestli je ta cena v danem pripade adekvatni nebo uz ne. Ale je to takhle systemove mnohem lepsi, nez „vsude“ matlat vyhrazene nebo ochranne cyklopruhy bez navaznosti a bez zajisteni realne technicke funkcnosti (napr. ze zustane pro auta pruh, ktery nelze legalne a bezpecne projet nekdy ani… Číst vice »

jakub

Tohle by potřebovala naprostá většina ulic nejen v Bratislavě, ale i v Praze. Ani cyklisti nechtějí nebezpečné cyklopruhy na silnicích, takhle má vypadat reálná podpora cyklodopravy.

MP22

Tohle Blavě závidím, pro Prahu naprostá utopie! Něco podobného mělo vzniknout v ulici Sekaninova, Praha 2 se ale klasicky postavila proti a došlo po redukci z dvou pruhů na jeden k rozšíření parkování z podélného na šikmé.

Průvodce původní Aleš

Můžu se zeptat, co podobného mělo vzniknout v Sekaninově? Děkuji

Průvodce původní Aleš

Co je špatného na tom povrchu té stezky v parku?
V Praze jezdím z 99,9% MHD, auto tu nevlastním, při postupu radnice MČ Prahy 4 ohledně TT na Budějovické se mi otvírá kudla v kapse, ale tady bych radši zachoval ta parkovací místa a nechal cyklisty jezdit po té smíšené stezce v parku. Fakt je nutno vše přizpůsobit cyklistům?

MP22

Ano protože smíšený chodník je k ničemu, otravné pro cyklisty i chodce, smíšený chodník není cykloinfra struktura. Ta má být bezkolizní mimo iad a pěší, jinak nemá šanci na využívání jinak, než nějakou sranda rekreaci

L.

To dost záleží na frekvenci. Pokud je to hodně využívaný chodník, tak samozřejmě ne, ale u méně využívaných (a dostatečně širokých), kde jde sem tam nějaký chodec, tam je to úplně v pohodě.

Ono i na oddělené cykloinfrastruktuře nejedou všichni cyklisti stejně rychle, takže tam nějaké motání tak jako tak je, pár chodců navíc není až takový rozdíl.

Petr

Silene… Prazsti politci i volici jsou …ani ne Vychod, ale pravek, kdyz uz to pochopili v Bratislave, Kosicich ale i rumunske Cluji..

Roman

No je to parada, ale…. u nas v Moste jsou taky cyklostezky a nove a soubezne s vozovkou a hadej co? Pumpicky jezdi po silnici. Proc? Protoze muzou. A ze jedou 2 az 3 vedle sebe? No a? Uplna pohoda. Pokud se mezmeni zakon o provozu na poz. komunikacich tak to jsou vyhozene penize. Bohuzel. 🤔😥🚗

Frank

Kompresůrkáři pláčou