Obrazem: Trať u Výstaviště září novotou. Jen označení zastávky mate cestující

Zatravnění tramvajové trati na rekonstruované ulici U Výstaviště. Foto: Zdopravy.czZatravnění tramvajové trati na rekonstruované ulici U Výstaviště. Foto: Zdopravy.cz

Rekonstrukce tramvajové tratě byla součástí kompletní přestavby ulice U Výstaviště.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub P

Dnes jsem kolem projížděl na kole a teda zajímalo by mě, kudy si projektant představoval, že člověk na kole pojede, když vyjede od Strojnické, podjede most a chce pokračovat Stromovkou nahoru na Letnou. Samozřejmě jsem si poradil, ale nějaký jasný a logický řešení jsem tam tedy opravdu neviděl.

Matfyzák

Update: 2015-10-12 ma zastavka ve smeru Veletrzni palac „spravny“ nazev, pristresek ve smeru Nadr. Holesovice pro jistotu ma nazev kompletne prelepeny cernou paskou.

Jaroslav

Zdá se mi hloupé, aby se musela označovat zastávka také jménem města. V titulku by mohlo být uvedeno, kterého místa se článek týka. Tihle venkovani to někdy přehánějí ve svém lokálpatriotizmu.

Jan Lipek

A proc ee to nejmenuje Nadrazi Vystaviste, kdyz u Vltavske pan sedmilhar Drapal pistel ze to musi byt Nadrazi Bubny

Antonín1

Prosím, ještě jednou a česky.

Frantisek X

1) Není to nádraží. 2) Zastávka nese shodný název s vlakovou – Výstaviště. 3) Vltavská prvotně nesouvisí s názvem místa (byť je, jako i několik jiných, u Vltavy), nýbrž s někdejší snahou o vzletné názvy stanic metra; tento zrovna nebyl ideologický, možná souvisel s dávno zaniklou vltavskou ulicí v původních Bubnech, možná také ne, kdo ví.

Stepan

1) V názvech pražských zastávek MHD se tradičně nerozlišují železniční zastávky od stanic a ROPID na tom trvá, byť Praha tím vybočuje ze zvyklostí ostatních krajů i většiny měst. 2) Vltavská souvisí s názvem místa – nejen že je u Vltavy, podle které je pojmenována, ale navíc v těchto místech kdysi zastávka MHD Vltavská bývala. Nevím, kde se v šotouších bere ta představa, že urbanisticky významnější objekt (stanice metra) by měl být pojmenováván podle méně významného (nějaké uličky). Podél celého toku Vltavy jsou logicky místa, která jsou po ní pojmenovaná. Vzletného na adjektivních názvech ulic nebo stanic nevidím nic. Pravda,… Číst vice »

Zahn

Nesmysl. Zastávka tramvají v místech dnešní zastávky metra Vltavské, se jmenovala Elektrické podniky a potom Dopravní podniky. V dobách předkomoušských nebyla žádná zastávka pojmenována ruSSismem. Jména jim dávaly místní názvy nebo ulice trať křížící. Odpornými ruSSismy jako Malostranská, Staroměstská, Hradčanská atd. nám jazyk znečistili až komouši.

Zahn

Mimochodem, Vltavská ulice je na Smíchově o nějakých 100 let déle. Už proto je název zastávky vadný i místopisně.

Matfyzák

Evidentne nam taky komousi znecistili jazyk psanim slova „Rusko“ na russkij zpusob se dvema s

Honza Vrba

Jistě. Vždyť v původních plánech metra byla Malostranská Klárovem a Národní třída třeba Perštýnem.

Petr

Musím říct, že úplný zákaz automobilové dopravy mě v tomto místě dost překvapil. Už vykázání aut ze Strossmayeráku nahnalo auta do okolních bočních ulic např. Janovského. Teď pro změnu naroste doprava v ulici Železničářů, jejíž součástí je provizorní most nad tratí na Kralupy. Tady se taky předpokládá do budoucna zrušení? Pokud by se stavěl Trojský most dnes, tak předpokládám, že bude pouze tramvajový. Dle vyjádření Prahy 7 má veškerý automobilový provoz jezdit pouze Argentinskou.

Jakub P

Janovského se běžně pohybuju a žádný velký nárůst provozu tam nepozoruji. Co se týče U Výstaviště, odkud je informace o zákazu aut? Na fotkách vidím zákaz vjezdu motorových vozidel mimo MHD na tramvajovou trať u zastávek, což je logické, a připravené značky parkovací zóny a rozpracované vozovky. Ale třeba tam opravdu zákaz vjezdu, nebo třeba znemožnění průjezdu autem budou a za mě proč ne, byla by to cesta, jak udržet zklidnění Dukelských hrdinů a tím její fungování po rekonstrukci, alternativa Bubenskou a Železničářů existuje, kolem Výstaviště a vstupu do Stromovky se spousta lidí pohybuje pěšky a na kolech, tranzit aut… Číst vice »

Rico

Bohužel nejvíce to odnesla Veletržní, kde jsou denně kolony, je mi líto těch co tam bydlí.

Nemel

Kolony ve Veletržní nejsou novinka už tak 30 let, možná i déle.

bubik

Jenže dříve se část ulice dala objet Stojnickou a kolem Výstaviště, Což je a bude uzavřeno

bubik

Vjezd bude povolen pouze pro dopravní obsluhu a cílovou dopravu, protože bude uzavřen průjezd pod železničním mostem do Dukelských hrdinů

Jakub P

Díky, to zní dobře.

bubik

Ano, v plánu Prahy 7 je i uzavřít a následně demolovat „rámusák“ nad železniční tratí v ulici Železničářů, která se stane slepou ulicí. Takže i tahle cesta bude nemožná

Simona

S nelogickým zneprůjezdnění u Fučíkárny naprosto souhlasím. Strašné

frank

projížděli jsme tramvají linky 6 ( Škoda 15T) včera a můžu tedy s klidem konstatovat, že míra hluku v tramvaji po vjezdu na nový úsek poklesla zhruba na polovinu ( venku samozřejmě nevím 🙂 . bylo to skutečně až neuvěřitelné…

Peter Sabol

Ach to je strašné lajdáctvo, na zrekonštruovanú zastávku dať prístrešok s nesprávnym názvom, sorry.

Pavel_H

Co jsem cetl, tak to neni chyba, ale pokud z nejakeho duvodu nemaji jeste hotovy finalni panel, tak tam provizorne daji jiny. Ten bohuzel ma na sobe jmeno jine zastavky. Pred dokocenim stavby se vymeni za spravny.

Jakub P

jj, afaik tam nějaký dát musej, protože kryje část přístřešku, do které nesmí téct voda kvůli elektroinstalaci. Není to poprvé, co takto dočasně byl jiný panel.

Peter Sabol

A teraz si predstavte, že by takýto „panel“ s iným názvom zastávky dali do stanice metra alebo na priečelie terminálu letiska.

Adam Tywoniak

Nepřekonatelný je v tomto ohledu nápis „Welcome to Luton“ viditelný krátce před přistáním na letišti Gatwick 🙂

Stepan

A mít pro tyto účely pár desek bez nápisu by bylo moc složité, a proto tam vždycky musej cpát panel, který byl určen někam jinam. Je to amatérismus.

Peter Sabol

Lebo je strašný problém to prilepiť…

Peter Sabol

prelepiť

Twix

Ok, takže z hlediska procesů je to správně, nikdo nic nezkazil. Nešlo by to ale vyřešit lépe, třeba, třeba… tím že budou mít na skladě pár panelů bez jména zastávky, když to pak stejně budou měnit?

Stepan

Z hlediska procesů je to špatně nastavený proces. Jednoznačně.

Nemel

Pánové, celé vaše vlákno je absurdní. Jde zde o rekonstrukci tramvajové trati a silnice. Že se na nedokončené stavbě objevil špatný nápis, který do jejího dokončení zmizí, je přece naprosto nepodstatné a rochnit se v tom je jaksi takové „česko-slovenské“, tj. pitvat se v jedné nepodstatné, nic neovlivňující chybě v rámci úspěšného celku. Stoprocentní dokonalost neexistuje a snaha o její dosažení nevede k ničemu jinému, než ke stagnaci.

Marek

U výstaviště, ale ve kterém městě? Jakmile nemá místo jedinečný název, prosím, aby se hned v titulku, nebo aspoň v perexu uvedlo, o které město se jedná. Takto jsem článek našel na hlavní stránce a ani podle perexu mi to nebylo jasné („Rekonstrukce tramvajové tratě byla součástí kompletní přestavby ulice U Výstaviště.“) Musel jsem si článek rozkliknout, pak odskrolovat, a teprve potom jsem našel, že se jedná o Prahu. Přitom výstaviště máme třeba i v Brně a mají ho i další města. Bohužel musím pravidelně Pražákům připomínat, že 9 z 10 Čechů nežije v Praze a existují u nás i… Číst vice »

Juraj

No dobře, nicméně v Česku je sedm tramvajových provozů, z nichž tak tři obsluhují relevantní výstaviště. A pouze jedna z takových tratí v nedávné době prodělala významnou a široce medializovanou rekonstrukci, o niž se tady naposledy psalo před týdnem. Tohle bych fakt neviděl jako zdroj zmatení.

Jan Vagala

Nejsem z Prahy, ale pochopil jsem okamžitě o které výstaviště se jedná. Protože se o této akci píše po několikáté. Předpokládám, že na těchto stránkách nejste prvně a sám jistě víte o jaké město se jedná.

jakub

Tak já vám musím jako Nepražákovi připomenout, že i přesto že v ní 9 z 10 Čechů nežije, tvoří Praha mimo jiného přibližně čtvrtinu celkového HDP, koncentruje téměř všechny významné státní, kulturní a vzdělávací instituce, navštíví ji nesrovnatelně víc turistů než jakékoliv jiné místo, atd.
O dopravním významu se asi taky nemusíme bavit, tak by bylo na místě příště třeba předpokládat a smířit se s tím, že logicky se velká část, možná i většina článku z kategorie „města“ bude týkat Prahy.

Pat

Tyjo já teda jsem arogantní Pražák, ale i tohle je na mne hooodně přes čáru

Karel IV.

S panem Marek si dovolím naprosto souhlasit. Protože byl ten článek „obrazem“, tak jsem byl obrazově zvědavý, co v Brně zase kutí, o čem nevím, a text jsem přeletěl jen velmi zrychleně. Bohužel Prahu jsem v té rychlosti přehlédl a jako správný Moravák jsem až do komentáře pana Marka byl v domnění, že je o Brnu…

Jinak to vynechávání se netýká jen Prahy, ale je to svázáno také se zkracováním názvů některých měst, např. Ústí, Brodu či Veselí. Po republice je jich několik a titulkáři rádi šetří písmeny. A nejen já pak dumám, o kterém městě je ten článek.

Petr. L

Hmm. V Brne k vystavisti uz snad nejezdi ani kone? Zeleznicni koleje vytrhany…

Miloslav

Proč by tam byly koleje, když v „Brně nemají ani nádraží“ a to co je v centru chtějí ODSunout někam do rákosí u řeky

N.N.

Už zase ten nesmysl o tom, jak firmy se sídlem v Praze provádějí veškeré ekonomické aktivity jen a pouze v Praze?

To je jako tvrdit, že ČEZ realizuje veškeré ekonomické aktivity jen a pouze v Praze 4 a zbylé městské části se na tom nepodílejí.

frank

přesně tak 🙂 nikde jinde vůbec nic nedělají, makal jsem tam 14 let před důchodem a tak to mohu potvrdit. Nemluvě o tom, že to vůbec není celá Praha 4 ale jen a pouze ulice Duhová 🙂

PetrH

Ne, to nikdo nepsal, jen vy. Podle sídel firem se tohle fakt nezjišťuje. To by ti statistikové měli maximálně nedokončenou základku.

Martin

Ale 9 z 10 Čechu to pozná z úvodní fotky, dokonce i Brňák. Ten desátý jsi Ty.

Jakub P

Výstavišť je samozřejmě víc, ostatně jen v samotné Praze jsou dvě, ulice U Výstaviště s provozem tramvají je ale v ČR jediná. Stejně pojmenovanou ulici mají co jsem našel ještě v Českých Budějovicích, Písku a Přerově, ale ani v jednom z těchto měst nejezdí tramvaje, natož stejnojmenou ulicí. Název tedy pravda ne, ale perex už jednoznačný je.

Filip Jirsák

Nejde jen o jednoznačnost, ale také o srozumitelnost. Předpokládat, že čtenář zná všechny tramvajové provozy v ČR a všechny ulice, kterými tam tramvaje projíždějí, jo poněkud přehnaný předpoklad.

Kdyby byl titulek článku , že se chystá prodloužení tramvajové trati do zastávky Schwabing Nord, také to pravděpodobně bude jednoznačné. Ale čtenářů, kteří by věděli, že jde o Mnichov, by tu asi bylo ještě méně, než těch, kteří o ulici U Výstaviště s tramvajovým provozem vědí, že je jen v Praze.

Stepan

Tramvajová trať v ulici U Výstaviště je prostě jenom jedna. Pokud čtenář tu ulici nebo to město nezná anebo netuší, co to je tramvajová trať, tak by si měl vzdělání doplňovat jinde. Tento článek je o rekonstrukci tramvajové trati, ne doučování místopisu.

Jakub P

To je samozřejmě přehnaný předpoklad. Ale nejde o kvíz. Tedy nejde o to, že by člověk měl určit, v kterém městě to je. Na to, aby člověk z perexu poznal, že nejde o jeho město, když je z jiného města v ČR s výstavištěm nebo tramvajemi, je to dost. Plus to, že si článek rozklikne a přečte, i když není o jeho městě, není nijak strašné utrpení. Z toho vašeho příkladu se Schwabing Nord bych osobně max. tipl, že jde o Německo nebo Rakousko. Ale bylo by mi to úplně jedno, pro rozhodování o tom, jestli ten článek chci nebo… Číst vice »

Filip Jirsák

Nejde o to, aby se člověk dozvěděl, zda jde o jeho město nebo ne. Jde o to, aby se vůbec dozvěděl, o jaké město se jedná. A to hned na začátku článku, nejpozději v perexu. Protože to poskytuje důležitý kontext. Nedávno jsem tu četl článek také o tramvajích. Celou dobu jsem si myslel, že je to tedy asi o Praze, ale připadalo mi to nějaké divné. Až p v posledním odstavci jsem se mimochodem dozvěděl, že jde vlastně o Ostravu. Vynechávat v titulku obec je bohužel častý nešvar na tomto webu. U Prahy je to velmi běžné (v nadpisu označení… Číst vice »

Jakub P

V prvním případě město vím, v druhém ne (a tipoval jsem špatně). V obou případech mám dost informací na to, abych věděl, jestli článek chci rozkliknout a číst celý. (první se znalostí města ne, druhý i bez znalosti města jo).

scoffer

A jakmile člověk řekne u nás v Praze… Čímž konkrétně specifikuje místo… Tak je to taky špatně 😀

MrMarkus

A přitom stačilo napsat „fučíkárna“ 😀

Stepan

Zvukomalebněji zní „u pkojfu“. Jinak normální lidé nostalgii po nacistických nebo komunistických názvech nemají.

Jakub P

Jako zvukomalebná verze se AFAIK používalo „Julda-Fulda“.

Zahn

Při vší úctě, tento pokus o vtip je nevkusný až dávivý.