Obrazem: Tady už za pár měsíců povede dokončená D1. Zprovozní se 19. prosince
Stavba D1 Přerov - Říkovice. Foto: Strabag

Stavba bude hotová dříve, ŘSD vyjde rychlejší dokončení na 72 milionů.
Stavba bude hotová dříve, ŘSD vyjde rychlejší dokončení na 72 milionů.
A co děti země, mají si kde hrát se syslíkama?
Tak docela nechápu, proč dřívější dokončení stavby zvýší její cenu? Co jako mají stavbaři udělat navíc? Myslím si, že to je jen možná chytristika stavbařů, a vyhazování peněz! Tím, že firma která ten úsek staví rychleji než je stanoveo, ukazuje že je dobrá, a mělo by se to brát v potaz při dalších výběrových řízeních. A to by měl být ten jediný benefit, který by firma měla dostat!
Kamo, je to jednoduchý a dojde to i člověku s prumerným IQ. Prostě tam bude víc vodpoledních a třeba i nočních směn, tzn. více nákladů na příplatky a bude tam makat více lidí -rovněž vyšší náklady 🙂
To se to plánuje,termín dokončení na 19.prosince,kdy nevime jaké bude počasí,tzv.více práce a vydírání penězma.
Hlavně ať to nedopadne jak tzv.dálnice na Fryšták,která končí pod Holešovem a pro nákladní vozidla je to slepá dálnice, lepší je dostupnost přes Zlín.
Cesta,která nemá cíl není cesta.
Jako ty náklaďáky do Loukova?
Máme únor.Takže do prosince to není pár měsíců! I kdyby bylo, tak nekřičte autore hop, dokud není přeskočeno. Úředníci ŘSD slibují už 20 roků.
Tak se šetří státní kasa! Předají o tři měsíce dříve a dostanou 72 milionů. To ty peníze nejsou nikde potřeba? Ty 3 měsíce to jako řidiči na objížďkách už vydržíme. Raděj by ty peníze, pro stát drobné, měli využít na dořešení odklonu u Kokor. Tam se ještě ani nezačaly vykupovat pozemky.
Každé urychlení tedy pokud není na úkor kvality je dobré. Nejenže že se ušetří spousta času a PHM ale také se zvýší bezpečnost což je k nezaplacení o zlepšení životního prostředí ani nemluvě. A v neposlední řadě se ty stavební kapacity dají použít jinde.
To jistě ano, přinese to výhody, ale za 3 měsíce je to naprosto cenově neúměrné. Stavební kapacity si může přesunout zhotovitel na další zakázku, takže nevidím důvod vyplacení bonusu za to, že dodavateli přálo přes zimy počasí. V Přerově by jistě uvítali opravu silnic za těch 72 milionů.
Nejsem si zcela jist zda-li ŘSD odpovídá za všechny silnice v Přerově. Takže nevím zda-li by mohl použít ušetřené peníze na ty opravy. A buďme rádi že počasí stavbě přeje, že se budeme moci za dohlednou dobu jezdit po kompletní D1.
Fakt dobrý.To jste vykoumal sám, nebo vám to někde poradili? Ta stavba je roky ve skluzu, pokud o tom nevíte.
Nebo to mohli odložit ne o tři měsíce, ale na neurčito, ušetřit 8 miliard a dát je mně.
Pokud by se Vám to povedlo. Mohl byste být tak laskavý a věnovat nějaký ten milión na bohulibý účel? Tedy mé skromné maličkosti,🤩😃😋
Předem moc děkuji a přeji příjemný zbytek dne.
„Ty 3 měsíce to jako řidiči na objížďkách už vydržíme.“ Jasně, jen aby se ušetřilo 72 mega, tak necháme lidi v Přerově se dusit o tři měsíce dýl. Mluvte laskavě jen za sebe, ne za ostatní. V tomhle státě se vyházely a vyhazují z okna daleko větší sumy za nesmysly. Ve srovnání s tím je těch 72 mega za dřívější dokončení posledního úseku rozumná investice.
A co se týče pokračování D55 Kokory – Přerov, nemáte pravdu. Začít stavět se má příští rok a pozemky se vykupují minimálně od poloviny roku 2024.
Víte , že prvních 10 km dálnice vyměřovali Němci ve válce a my jsme to jen dokončili .? I mosty byly přes dálnici hotové. 1 km dálnice stál v té době 1 000 000 Kčs.. Na vysočině po dlouhé době asi 14 000 000.
Už mohlo být hotovo dávno. Všichni přidušení obyvatelé Přerova tímto děkují Dětem Země za obstrukce stavby. A teď šup na plánovanou přehradu Heřminov. Ať si stihnete připsat na triko těch povodní co nejvíce.
Co desítky let nešlo,najednou jde.Minidtri dop.se měnili jako ponožky každý“ vyhrožoval stavbařům“, někteří vozili teatrálně do tv.studia např.lopaty,aby jako byli vtipní a ukázali,jak že to myslí vážně.Potom ale začali hledat důvody, proč s tím nemohou hnout.Duvody?Nebyli lidí,neměli světla na noční práce.Kdyz měli světla,nemohli je používat „protože řídí občany“.Pak zase zákoník práce zakazoval dělníkům pracovat v noci i když v ostatních členských zemích to bylo a je běžné.A po desítkách let výmluv a lhaní různých ministrů,to najednou jde.Bod pro tohoto ministra🙌👍Já vím, že se to spoustě lidí se to nebude líbit,ale to je prostě fakt.Kdybych teď lhal , tak ty dálnice… Číst vice »
Já to moc dobře nechápu ale klidně se může jezdit z D1 po D46 a D35. Je to asi stejně daleko a nemusí se kolem dokončení D1 dělat takový humbuk. Stejně tak nechápu ten dálniční čtverec uprostřed Moravy…
Pragocentriku 🙂
Jel jste někdy po D46? Tato „dálnice“ už dávno neodpovídá požadavkům bezpečnosti a intenzitě provozu, kterej tam je. Vmax. 110km/h, nepřehledný oblouky, absence odstavného pruhu atd. Byla zrekonstruována většina MÚK, to ano, pořád je to ale komunikace, která by v dnešní době měla sloužit hlavně regionální dopravě, ne mezinárodnímu tranzitu. Humbuk kolem dostavby? Vám to příjde normální, aby se hlavní dálniční tah napříč republikou stavěl víc jak půl stoleti? Nehledě na to, že těch chybějících 10km negativně ovlivňuje život nejvíc v Přerově, kde je dopravní situace dlouhodobě neúnosná. Ale i kolem Olomouce a Prostějova, kdy D46 a D35 slouží zatím… Číst vice »
Vmax 110km/h plus jedna zatáčka s devadesátkou. To nemá s dálnicí nic společného, kromě jména.
Kdysi bylo 130 na tom rovném úseku hned za MÚK PV-Jih směrem na Vyškov a v opačném směru snad mezi Brodkem u PV a Vranovicemi. Ke snížení zpět na 110 došlo, pokud se nepletu, po rekonstrukci povrchu. Každopádně, považovat tuhle „klikatici“ za komunikaci dostačující intenzitě provozu, může opravdu jen někdo, kdo po ní jel maximálně prstem v mapě.
Úplně kdysi tam bylo 130 až na letiště u Vyškova, průjezd Prostějovem a zatáčkou u Olšan všude…
A také byla jednu dobu skoro všude jen 100…
D46 je analogická k většině dálnic ve Španělsku, bezplatných dálnic v Itálii, většině (S kategorie) dálnic v Polsku atd..
Dálnice ve Španělsku (mám na mysli ty neplacené s Vmax120) mají aspoň nějakou krajnici, kam se schová aspoň osobák, dlouhé připojovací pruhy a trasování je vesměs opravdu dálniční. D46 z tohohle nemá skoro nic, byť se ty připojováky postupně upravují.
Možná mrkněte na mapu hustoty osídlení naší země. Ono to tak sice nevypadá, ale kolem toho čtverce je jedna ze tří nejhustěj osídlených částí republiky. Těmi dalšími dvěmi jsou pražská a ostravská aglomerace. Nicméně význam tohotoí počinu asi opravdu upadne s dokončením D35.
Vubec nechci polemizovat o D1 a D46, jen technicka, zalezi jak se to vezme ale aglomerace Liberec-Jablonec, Pardubice-HK a zejmena podkrusnohorska panev na tom budou hustotou minimalne stejne.
Pán měl na mysli určitě celý lichoběžník dálnic od Brna přes Vyškov, Prostějov, Olomouc dále přes Lipník do Přerova, Kroměříž a poslední je na okraji Zlín a Uh. Hradiště. Když zapíchnete někde u Němčic nad Hanou kružítko, tak to je zhruba 35 km na okraj Brna, Olomouce i Zlína, takže je to opravdu jedna ze třech největších aglomerací v ČR.
Trasa přes Přerov z Ostravy do Brna je o kousek kratší, ale určitě pohodlnější a bezpečnější
Tak to je nejvyssi cas zacit opravovat povrch D1 mezi Kromerizi a Brnem. Protoze jinak to zprovozneni bude k nicemu. Jestli se tam presmeruje vetsina dopravy co to ted brala na Brno pres Olomouc, tak do roka tam jsou uzavirky
I kdyby byla D1 v úseku Brno – Kroměříž zavřená, tak rozhodně nejde říct, že poslední úsek D1 kolem Přerova bude k ničemu. Naopak snad půlka Moravy a Slezska ( západní a severozápadní část ) a velký kus východních Čech – pokud jedeme směrem Zlín, Trenčín, apod. tak jezdíme přes Olomouc, Kokory , Přerov a tady na tu dálnici fakt čekáme roky a roky jak na smilování.
D1 je odraz dejin 20. a 21. stoleti ve Stredni Evrope. O jeji predchudkyne se uvazovalo za 1. republiky, projektovala se za 2. republiky, zkracena se zacala stavet za okupace, stavbu zastavili nacisti, po valce se vystavba znovu rozbehla, pak ji zastavili komunisti, pak 17 let spala, pak se dotahla k Brnu, pak za Brno, pak pad Zelezne opony, rozdeleni Ceskoslovenska, pretrasovani na Polsko, pak vysirani toho poďobanýho krivaka no a letos snad bude hotovo. Po 86 letech…
Nevěděl by někdo zasvědcenější, proč mají sloupy vyobrazeného dálničního mostu rozšířenou hlavici, když kontaktní plocha, na níž jsou uloženy průvlaky je výrazně menší i než běžný průřez sloupu?
Nevím jestli to souvisí, ale možná nějaký technologický limit. Sloupy na skládce skalice jsou prefabrikované dílce na sobě a uvnitř zalité betonem kvůli odolnosti vůči zmíněné skalici. Možná tedy technologický limit prefabrikátu. Ale nevím. Tipuji. Nejsem stavař.
Umístění pro provizorní lisy, který most zvednou při výměně ložisek.
Díky:)
10.5 = pár…
S ohledem na dosavadní trvání stavby celé D1 co by kamenem dohodil:)
Taky už to vidím poloplně…
Jak tak koukám na ty mosty, může mi někdo vysvětlit proč se dělají mnohem delší, než by bylo potřeba?
Napadá mě rezerva pro (stále ještě plánované) koleje VRT. Někde to může být i kvůli rozlivu blízké řeky. Jen tip.
Je tam rezerva pro nové koleje, v krajních polích jsou uvažovány polní cesty a přístupy na pozemky.
Plus statika a obecně dispozice. Krajní kratší pole snižují ohybové momenty v hlavním poli. Zároveň dispozičně kvůli obsypovým kuželům nejde mostní opěru narvat hned k přemosťované překážce.
Tam povede nová/modernizovaná trať Brno – Přerov, toto je konkrétně 5. stavba, Kojetice – Přerov, zahájení by mělo proběhnout co nevidět.
Kojetín pardon.
Na žádné z fotek není vidět úsek trati Brno-Přerov. Bohužel ani po modernizaci se oblouk těsně u mostu dálnice nenarovná.
Kouká se na to pěkně, ale takový technický dotaz, velká většina trasy je na náspu, ale zářez sem tam nikde neviděl, tu hmotu na náspy vzali kde?
Kvůli stoleté vodê Bečvy. A je zde velmi nízko hladina spodní vody, proto bez zářezů.
OK, já nevolám po zářezech, jen prostě kde vzali ten matroš na ty náspy? 🙂 netuším jestli třeba z D49 za Hulínem nebo někde..
Také jsem si toho všiml. Když jsem se ptal , kde se bere matroš do naspů, dostal jsem odpověď bereme vše co je. Údajně měly být i nějaké zbytky ze stavby predchozích úseků.
OK, díky 🙂 upřímně netuším jak tady ta distribuce hmot funguje.. 🙂
Hodně hliny bylo navezené v současné MÚK Přerov sever. Myslím, že vznikla při stavbě D1 Lipník-Přerov. Teď už je rozebraná.
Je to kvůli rozlivu Bečvy, Moravy a Moštěnky při Q 100. Musí se to vzít z jiných zemníků.
pravděpodobně z nějakých zemníků… stavby které jsou z velké části v zářezu zase vozí materiál do blízkých lomů… tak předpokládám že není problém tento materiál opět použít na jinou stavbu
Trvalo to dlouho. Nebylo mi ani 20 co jsem začal jezdit tama do školy a už jsem si říkal, že za pár let to postaví. Teď budu mít svatbu dřív než to v prosinci otevřou 😂 ale hned tam pojedu si udělat výlet a vyzkoušet motanicu na MÚK D1xD55
No vida, tak indukcionaliste maji pravdu, tady maji prvni dukaz, ktery opravdu nikdo nemuze zpochybnit.
Samotna existence stavby tam jednoho motoristu privede ciste kvuli projeti si onoho dila, kteryzto by tam jinak urcite nejel.
🙂
To je jako s novým metrem, tratí nebo její rekonstrukcí. Jednorázově přijedou zvědaví, ale indukci bych v nich nehledal. 😀
Vcera bylo pozde. Kvalitni doprava je krev ekonomiky.
Až na to, že tady se celkově jede hlavně na kvantitu (pokud možno co nejvíce dopravy, nejlépe tím nejrozmáchlejším způsobem). Kromě toho, i hospodářství by mělo ideálně sloužit, ne panovat.
Bavíte se o základní dálniční síti, kterou nepochybně potřebujeme mít dokončenou co nejdříve…