Obrazem: Tady už za pár měsíců povede dokončená D1. Zprovozní se 19. prosince
Stavba D1 Přerov - Říkovice. Foto: Strabag
Stavba bude hotová dříve, ŘSD vyjde rychlejší dokončení na 72 milionů.
Stavba bude hotová dříve, ŘSD vyjde rychlejší dokončení na 72 milionů.
Já to moc dobře nechápu ale klidně se může jezdit z D1 po D46 a D35. Je to asi stejně daleko a nemusí se kolem dokončení D1 dělat takový humbuk. Stejně tak nechápu ten dálniční čtverec uprostřed Moravy…
Pragocentriku 🙂
Jel jste někdy po D46? Tato „dálnice“ už dávno neodpovídá požadavkům bezpečnosti a intenzitě provozu, kterej tam je. Vmax. 110km/h, nepřehledný oblouky, absence odstavného pruhu atd. Byla zrekonstruována většina MÚK, to ano, pořád je to ale komunikace, která by v dnešní době měla sloužit hlavně regionální dopravě, ne mezinárodnímu tranzitu. Humbuk kolem dostavby? Vám to příjde normální, aby se hlavní dálniční tah napříč republikou stavěl víc jak půl stoleti? Nehledě na to, že těch chybějících 10km negativně ovlivňuje život nejvíc v Přerově, kde je dopravní situace dlouhodobě neúnosná. Ale i kolem Olomouce a Prostějova, kdy D46 a D35 slouží zatím… Číst vice »
Vmax 110km/h plus jedna zatáčka s devadesátkou. To nemá s dálnicí nic společného, kromě jména.
Možná mrkněte na mapu hustoty osídlení naší země. Ono to tak sice nevypadá, ale kolem toho čtverce je jedna ze tří nejhustěj osídlených částí republiky. Těmi dalšími dvěmi jsou pražská a ostravská aglomerace. Nicméně význam tohotoí počinu asi opravdu upadne s dokončením D35.
Tak to je nejvyssi cas zacit opravovat povrch D1 mezi Kromerizi a Brnem. Protoze jinak to zprovozneni bude k nicemu. Jestli se tam presmeruje vetsina dopravy co to ted brala na Brno pres Olomouc, tak do roka tam jsou uzavirky
D1 je odraz dejin 20. a 21. stoleti ve Stredni Evrope. O jeji predchudkyne se uvazovalo za 1. republiky, projektovala se za 2. republiky, zkracena se zacala stavet za okupace, stavbu zastavili nacisti, po valce se vystavba znovu rozbehla, pak ji zastavili komunisti, pak 17 let spala, pak se dotahla k Brnu, pak za Brno, pak pad Zelezne opony, rozdeleni Ceskoslovenska, pretrasovani na Polsko, pak vysirani toho poďobanýho krivaka no a letos snad bude hotovo. Po 86 letech…
Nevěděl by někdo zasvědcenější, proč mají sloupy vyobrazeného dálničního mostu rozšířenou hlavici, když kontaktní plocha, na níž jsou uloženy průvlaky je výrazně menší i než běžný průřez sloupu?
Nevím jestli to souvisí, ale možná nějaký technologický limit. Sloupy na skládce skalice jsou prefabrikované dílce na sobě a uvnitř zalité betonem kvůli odolnosti vůči zmíněné skalici. Možná tedy technologický limit prefabrikátu. Ale nevím. Tipuji. Nejsem stavař.
Umístění pro provizorní lisy, který most zvednou při výměně ložisek.
Díky:)
10.5 = pár…
S ohledem na dosavadní trvání stavby celé D1 co by kamenem dohodil:)
Jak tak koukám na ty mosty, může mi někdo vysvětlit proč se dělají mnohem delší, než by bylo potřeba?
Napadá mě rezerva pro (stále ještě plánované) koleje VRT. Někde to může být i kvůli rozlivu blízké řeky. Jen tip.
Je tam rezerva pro nové koleje, v krajních polích jsou uvažovány polní cesty a přístupy na pozemky.
Plus statika a obecně dispozice. Krajní kratší pole snižují ohybové momenty v hlavním poli. Zároveň dispozičně kvůli obsypovým kuželům nejde mostní opěru narvat hned k přemosťované překážce.
Tam povede nová/modernizovaná trať Brno – Přerov, toto je konkrétně 5. stavba, Kojetice – Přerov, zahájení by mělo proběhnout co nevidět.
Kojetín pardon.
Kouká se na to pěkně, ale takový technický dotaz, velká většina trasy je na náspu, ale zářez sem tam nikde neviděl, tu hmotu na náspy vzali kde?
Kvůli stoleté vodê Bečvy. A je zde velmi nízko hladina spodní vody, proto bez zářezů.
OK, já nevolám po zářezech, jen prostě kde vzali ten matroš na ty náspy? 🙂 netuším jestli třeba z D49 za Hulínem nebo někde..
Také jsem si toho všiml. Když jsem se ptal , kde se bere matroš do naspů, dostal jsem odpověď bereme vše co je. Údajně měly být i nějaké zbytky ze stavby predchozích úseků.
OK, díky 🙂 upřímně netuším jak tady ta distribuce hmot funguje.. 🙂
Hodně hliny bylo navezené v současné MÚK Přerov sever. Myslím, že vznikla při stavbě D1 Lipník-Přerov. Teď už je rozebraná.
Je to kvůli rozlivu Bečvy, Moravy a Moštěnky při Q 100. Musí se to vzít z jiných zemníků.
pravděpodobně z nějakých zemníků… stavby které jsou z velké části v zářezu zase vozí materiál do blízkých lomů… tak předpokládám že není problém tento materiál opět použít na jinou stavbu
Trvalo to dlouho. Nebylo mi ani 20 co jsem začal jezdit tama do školy a už jsem si říkal, že za pár let to postaví. Teď budu mít svatbu dřív než to v prosinci otevřou 😂 ale hned tam pojedu si udělat výlet a vyzkoušet motanicu na MÚK D1xD55
No vida, tak indukcionaliste maji pravdu, tady maji prvni dukaz, ktery opravdu nikdo nemuze zpochybnit.
Samotna existence stavby tam jednoho motoristu privede ciste kvuli projeti si onoho dila, kteryzto by tam jinak urcite nejel.
🙂
To je jako s novým metrem, tratí nebo její rekonstrukcí. Jednorázově přijedou zvědaví, ale indukci bych v nich nehledal. 😀
Vcera bylo pozde. Kvalitni doprava je krev ekonomiky.
Až na to, že tady se celkově jede hlavně na kvantitu (pokud možno co nejvíce dopravy, nejlépe tím nejrozmáchlejším způsobem). Kromě toho, i hospodářství by mělo ideálně sloužit, ne panovat.
Bavíte se o základní dálniční síti, kterou nepochybně potřebujeme mít dokončenou co nejdříve…