Obrazem: Sydney prodloužilo metro do centra, běží výstavba dalších
Prodloužení metra v Sydney, zahájení provozu. Foto: Sydney Metro
Nová linka má obsloužit až čtvrt milionů lidí denně.
Nová linka má obsloužit až čtvrt milionů lidí denně.
Já prostě miluju ty eskalátory otevřené do prostoru (fotka č. 9)! Pražské dlouhé eskalátorové tubusy jsou zajímavé, ale tyto nové otevřené stanice jsou pecka. Podobně jako nově otevřená stanice Porte Maillot na pařížské RER E s nerezovými „trubkami“ pro eskalátory…
Škoda, že jediným designovým motivem pražského déčka je „Sudop“ a nebyla odvaha k něčemu zajímavějšímu.
Nebyl by takovýto systém v Evropě spíš označený jako S-bahn? Tím samozřejmě netvrdím že je kriticky důležité jak se to jmenuje, hlavně jak to jezdí…
Takové metro by mělo být v Brně.Ani by to nemuselo být drahé.:-)
Počet obyvatel: 211 632(Sydney City), 4 694 656 (město), 5 231 147 (region)
Bohužel, těch 5,2 mil. lidí nedá ani celá Morava
Pane redaktore, až budete psát článek o USA, budete také psát West Virginia, South Dakota atd. ? Nebo napíšete reportáž ze South Africa?
Já myslel, že existuje něco, jako ustálený překlad.
Nádherný design, moderní město.
Některé eskalátory se na fotkách zdají dost prudké, ale nevím jestli to není optický klam.
To metro v Sydney se mi líbí, a to jak samotný vlak, tak zpracování stanic, tak ale třeba značení v metru, které je teď tématem v Praze. O proti Praze mi jejich metro přijde mnohem vkusnější. Například značení v Praze mi přijde takové chaotické a neuspořádané. O vzhledu stanic nemluvě, a mám tím na mysli nové stanice např. na céčku nebo na áčku.
Parada. A ted porovnejme design stanic s Prahou:D
Někdo ví a někdo si něco myslí… 😉
https://prague.eu/cs/kultovni-design-prazskeho-metra/
Mám to stesti, ze bydlim v centru a tak většinou metro nepotřebuji, staci tram, nebo nextbike… Každopádně nemam design metra rad (a ano, vim, ze je z nej hodne lidi odvarenych a ze ty prvky navrhl Otruba), tmave, stisnene a ty odstiny hnede na mnoha stanicich tomu dodavaji ještě větší smrnc. Nic proti tem barevnym panelum jako takovým, ale byt tim obklopen v metru mne nabavi, to same s temi skleněnými… Nedavno jsem se ocitl v metru v Jinonicich a tam by si to clovek nejraději hodil + to okolni prostředí. No a nove stanice metra v Praze… tam se… Číst vice »
Ano, můžeme se chlácholit tím, že máme krásné stanice ze 70.let. Pojďme si ale nalít čistého vína, na místě je srovnání s novými či plánovanými stanicemi, a to fakt zabolí. Holt tohle zatím bohužel neumíme.
To je jistě pravda, ale nové projekty z posledních dekád poněkud kultovnost resp, originální architekturu postrádají a jsou totálně „konfekční“ (VI.A i projekt D).
A měl ten designér dopravní vzdělání, což je zásadní a nepostradatelný šotopožadavek, aby se kdokoliv mohl k dráze byť jen vyjadřovat?
Celkom zaujímavý a dôležitý fakt je, že 5 staníc navrhovali foster+partners. Vidno ich aj na fotkách, Barangaroo a Gadigal station.