Obrazem: Stavba miliardového obchvatu Lišova na I/34 finišuje, otevře se v létě

V přípravě je také navazující stavba z Vranína do Třeboně, kde má být nově střídavý třípruh.
Jedna z nejdůležitějších dopravních staveb na jihu Čech dospěla do finále. Téměř desetikilometrový obchvat Lišova a Štěpánovic na silnici I/34, na kterém se začalo pracovat v únoru 2023, se motoristům otevře v polovině prázdnin.
„V současnosti se dokončuje těžba zářezů a dokončují se například zásypy mostních objektů. Na značné části trasy také probíhá pokládka asfaltu. Montují se protihlukové stěny, instalují svodidla a je realizována výsadba křovin a stromů. Do zprovoznění stavby nyní zbývají méně než čtyři měsíce,“ řekl jihočeský mluvčí ŘSD Adam Koloušek.
Po otevření nové silnice se uleví obyvatelům Lišova a Štěpánovic, přes které proudí na 15 tisíc aut denně, a zároveň se zvýší bezpečnost automobilistů. Původní silnice dávno neodpovídá současným nárokům, je příliš úzká a nebezpečně se klikatí, což vede k častým dopravním nehodám.
Stavba se na Lišovském prahu, který odděluje Českobudějovickou a Třeboňskou pánev, napojuje na čtyřpruhovou přeložku silnice I/34 u Českých Budějovic, díky které přestal tranzit v roce 1999 zatěžovat východní část Českých Budějovic a město Rudolfov. V místě napojení vzniká mimoúrovňová křižovatka Klauda.
Dál kolem Lišova a Štěpánovic bude silnice dvoupruhová. Na trase je i přes 70 metrů dlouhý most přes Miletínský potok, ekodukt s lesní cestou a zhruba uprostřed i druhá mimoúrovňová křižovatka, která napojí Lišov a Štěpánovice.
Obchvat staví společnost M-Silnice, smluvní cena je 964 milionů bez DPH. V přípravě je také navazující stavba z Vranína do Třeboně, kde má být nově střídavý třípruh.