Obrazem: Slováci chystají modernizaci noční vlaků, ukázali jejich podobu

Základní smlouvy počítají s modernizací deseti lehátkových a deseti lůžkových vozů.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vybrala dva dodavatele, kteří mají výrazně proměnit cestování nočními vlaky po Slovensku. Proměnu osobních vozů na lehátkové zajistí společnost ŽOS Trnava, nové dvoupodlažní lůžkové vozy má dodat ŽOS Vrútky.
Vyplývá to z informací v tiskové zprávě, v které dopravce ukázal i plánovanou podobu ubytovacích vozů.
ŽOS Trnava má podle plánů ZSSK proměnit na lehátkové vozy osobní vozy Bmeer z produkce východoněmecké vagónky v Budyšíně. Smlouva počítá s deseti vozy a opcí na přestavbu deseti dalších.
Zakázku na až 24 lůžkových vozů má získat ŽOS Vrútky, aktuálně běží jednání o ceně. Základní kontrakt bude na deset dvoupodlažních vozů s opcí na dalších 14. U obou zakázek se řeší ještě financování, ZSSK chce využít peníze z evropské dotace nebo úvěru. Podle dopravce byla nabídka vyšší, než kolik očekával, proto běží ještě jednání.
ZSSK chce modernizací dostat podle svého vyjádření noční vlaky na úroveň 21. století. Díky novým vozům chce například linku z Humenného do Bratislavy prodloužit až do Vídně. Dopravce má nyní 30 ubytovacích vozů, dvě třetiny jsou ještě z 80. let.
ZSSK současně uvedla, že zavede nový model příplatků za noční vlaky, podle dopravce současná výše neodpovídá nákladům za službu. Nový ceník má zohlednit typ vozu a služby.