Obrazem: Siemens ukázal podobu prvního samořiditelného metra pro Vídeň
Vídeňská trasa U5 bude první v rakouské metropoli, kde tamější dopravní podnik nasadí do provozu samoříditelné metro. Siemens, který zakázku
Vídeňská trasa U5 bude první v rakouské metropoli, kde tamější dopravní podnik nasadí do provozu samoříditelné metro. Siemens, který zakázku loni v září vyhrál, představil tento týden první obrázky nové podoby metra.
Siemens má podle smlouvy dodat celkem 34 šestivozových souprav, které nazval X cars. Vychází z designu stávajících vlaků metra, které ve Vídni už jezdí. Budou plně průchozí, mají splňovat poslední bezpečnostní standardy.
Cestující se dočkají například i nového informačního systému, který bude hlásit přímo v soupravě i informace o návazných spojích v přestupních stanicích.
Vlaky budou jezdit maximálně osmidesátikilometrovou rychlostí. Každá souprava pojme až 928 cestujících, z toho dvě stě sedících. Vozy jsou bezbariérové. I když budou plně automatizované, vlaky budou mít stanoviště strojvedoucího a bude je možné také řídit manuálně pro nasazení na jiných linkách vídeňského metra. Nová linka U5 bude pět kilometrů dlouhá, spojí sedmnáctý vídeňský obvod s centrem města.
První vozy mají vyjet v roce 2024, už před tím má ale probíhat testování. Siemens bude vozy vyrábět ve svém závodě ve Vídni, kde vznikaly například railjety pro České dráhy.