Obrazem: Pod stropní deskou metra Florenc. Jak vypadá opravovaný vestibul stanice

Vestibul stanice s již vyměněnými stropními nosníky tvaru T. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýVestibul stanice s již vyměněnými stropními nosníky tvaru T. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Ve vestibulu stanice vznikla obří podpůrná ocelová konstrukce o váze 200 tun.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
L.

> Už v lednu příštího roku se otevře malá část horního vestibulu
> stanice. Vystupovat tak bude možné po eskalátoru směrem k
> Masarykovu nádraží za Muzeem hlavního města Prahy.

Uff, aspoň že tak, to obcházení je dost na píííp.

Ingip

Ta fotka Hřiba hledícího na stavařské plány mě pobavila. K dokonalosti ovšem chybějí notýsky v rukou všech přítomných.

Petr Stück

Tato tzv. rekonstrukce je pouze dalším z celé řady důkazů, jak tupé lpění na nejnižší ceně je zdrojem až neuvěřitelně nízké míry efektivity, o diskomfortu veřejnosti ani nemluvě.

Kubrt

Šlo by to trochu konkrétněji?

Juraj

Vzhledem k nutnosti výluk je naopak tato rekonstrukce důkazem neskutečného technického pokroku, který tady máme.

Průměrný absolvent stavební fakulty Vysoké školy života by to sice zvládl za dva víkendy, ale bohužel se žádný do výběrka nepřihlásil.

Šejdr

Dá se někde online najít harmonogram dalších prací a uzavírek? Třeba kdy dojde na uzavření výstupu směr Sokolovská?

Blzx

Je nějaké info o stavu stropu ve stanici Hlavní nádraží? Omítku oloupali, ale tím to asi neskončí. A zase otázka, jestli se může čekat do rekonstrukce celého hlaváku, která nebude asi nikdy

Jan

Strop na hlaváku je jiný případ. Je to v podstatě vnitřní prostor bez nějakého velkého zatížení.

vlachjan

Není přímo nad stanicí umístěna vestavba s Tigerem a knihkupectvím?

Jan

Ta v podstatě nemá vliv. Žádné změny teplot, žádné zatékání, žádné dynamické zatížení. Je to jenom statická zátěž a tipuji, že s velkou rezervou spočítaná

Radek

Pohledem laika: to, co spadlo, byly jakési obklady nosníků. Prozatím se to vyřešilo snesením těch desek (obkladů). Vlastní nosníky jsou doufejme v pořádku.

Šejdr

Na hlaváku hlavně už delší čas chybí nad nástupištěm displeje se směrem jízdy. Což zrovna v téhle stanici, kam přijíždí hodně turistů, je docela problém. V grafickém schématu linky na stěně se totiž někteří nevyznají, zatímco displej určoval směr jízdy jednoznačně.

Frantík

Jo, třeba když byla výluka a metro jelo oběma směry z jednoho nástupiště…

Twix

Displeje by tam být měly, ve vyspělých zemích tam obvykle svítí dva až tři nejbližší spoje – kam jedou a za jak dlouho (hodí se i pokud spoj končí na Kačerově). Ale pořád jsou displeje nahoře u vstupu, takže ten směr jízdy by je mohl trknout už tam, ne?

Adam Ř

Ukazovat dva až tři spoje je zvykem ve sítích metra s větvením. V případě Prahy k tomu není důvod, člověk vždycky může sednout do prvního metra a neudělá chuby ! maximálně si přivodí přestup na Kačerově či Skalce navíc)