Obrazem: Pod stropní deskou metra Florenc. Jak vypadá opravovaný vestibul stanice
Vestibul stanice s již vyměněnými stropními nosníky tvaru T. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Ve vestibulu stanice vznikla obří podpůrná ocelová konstrukce o váze 200 tun.
> Už v lednu příštího roku se otevře malá část horního vestibulu
> stanice. Vystupovat tak bude možné po eskalátoru směrem k
> Masarykovu nádraží za Muzeem hlavního města Prahy.
Uff, aspoň že tak, to obcházení je dost na píííp.
Ta fotka Hřiba hledícího na stavařské plány mě pobavila. K dokonalosti ovšem chybějí notýsky v rukou všech přítomných.
Tato tzv. rekonstrukce je pouze dalším z celé řady důkazů, jak tupé lpění na nejnižší ceně je zdrojem až neuvěřitelně nízké míry efektivity, o diskomfortu veřejnosti ani nemluvě.
Šlo by to trochu konkrétněji?
Vzhledem k nutnosti výluk je naopak tato rekonstrukce důkazem neskutečného technického pokroku, který tady máme.
Průměrný absolvent stavební fakulty Vysoké školy života by to sice zvládl za dva víkendy, ale bohužel se žádný do výběrka nepřihlásil.
Dá se někde online najít harmonogram dalších prací a uzavírek? Třeba kdy dojde na uzavření výstupu směr Sokolovská?
Je nějaké info o stavu stropu ve stanici Hlavní nádraží? Omítku oloupali, ale tím to asi neskončí. A zase otázka, jestli se může čekat do rekonstrukce celého hlaváku, která nebude asi nikdy
Strop na hlaváku je jiný případ. Je to v podstatě vnitřní prostor bez nějakého velkého zatížení.
Není přímo nad stanicí umístěna vestavba s Tigerem a knihkupectvím?
Ta v podstatě nemá vliv. Žádné změny teplot, žádné zatékání, žádné dynamické zatížení. Je to jenom statická zátěž a tipuji, že s velkou rezervou spočítaná
Pohledem laika: to, co spadlo, byly jakési obklady nosníků. Prozatím se to vyřešilo snesením těch desek (obkladů). Vlastní nosníky jsou doufejme v pořádku.
Na hlaváku hlavně už delší čas chybí nad nástupištěm displeje se směrem jízdy. Což zrovna v téhle stanici, kam přijíždí hodně turistů, je docela problém. V grafickém schématu linky na stěně se totiž někteří nevyznají, zatímco displej určoval směr jízdy jednoznačně.
Jo, třeba když byla výluka a metro jelo oběma směry z jednoho nástupiště…
Displeje by tam být měly, ve vyspělých zemích tam obvykle svítí dva až tři nejbližší spoje – kam jedou a za jak dlouho (hodí se i pokud spoj končí na Kačerově). Ale pořád jsou displeje nahoře u vstupu, takže ten směr jízdy by je mohl trknout už tam, ne?
Ukazovat dva až tři spoje je zvykem ve sítích metra s větvením. V případě Prahy k tomu není důvod, člověk vždycky může sednout do prvního metra a neudělá chuby ! maximálně si přivodí přestup na Kačerově či Skalce navíc)