Obrazem: Plovoucí hotel, písek i ponton pro pražský most. Komora Hořín znovu funguje
Pontonová loď bude využita k usazování částí mostovky na pilíře Dvoreckého mostu v řečišti.
Vytížená plavební komora Hořín u Mělníka, která je vstupní branou na vltavskou vodní cestu ku Praze, od středečního dopoledne znovu proplavuje lodě. V letním období zvládne až 16 proplavení za den. Komora byla od soboty zavřená kvůli požáru, takže řada lodí musela na proplavení čekat.
„Proplavena byla plavidla v obou směrech. Mimo rekreační plavidla byla proplavena největší ubytovací loď Elbe Princesse II, nákladní plavidlo s pískem, speciální loď vezoucí technologii pro výstavbu Dvoreckého mostu a další plavidla,“ ohlásilo Povodí Vltavy, které komoru na Hoříně obsluhuje v provizorním režimu.
Zajímavostí je především zmíněná speciální loď mířící na stavbu Dvoreckého mostu v Praze. Jde o pontonovou loď firmy Česká lodní doprava – charter, kterou do Prahy dopravil remorkér. Pontony budou využity k usazování částí mostovky na pilíře v řečišti. Ještě předtím bude loď využita k přepravě provizorních konstrukcí. Stavba mostu pro MHD, pěší a cyklisty začala v roce 2022 o hotovo má být příští rok na podzim.
Na komoře Hořín, která leží u vjezdu do vltavského Vraňansko-hořínského kanálu, požár v sobotu zničil elektroinstalaci i datové rozvody, takže není možné ji ovládat z řídicí věže. Požár způsobil škodu za několik milionů korun.
Provizorní režim znamená, že obsluha komoru ovládá „ručně“ ze záložních panelů přímo u dolních a horních vrat. Povodí doporučuje, aby se zájemci o proplavení ohlásili na dispečinku podniku.