Obrazem: Obývák pro 300 km/h. DB ukázala nový interiér pro ICE 3neo
Nový typ interiéru bude nasazen i v jednotkách ICE L.
Necelý rok po dodávce první jednotky ICE3neo představila Deutsche Bahn první jednotku s novou podobou interiéru, který má být pohodlnější a příjemnější než dosud. Novou verzi interiéru dostane všech 73 zbývajících jednotek ICE3neo, které má Siemens Mobility dodat do roku 2028. Stejný typ interiéru se objeví také v nových jednotkách ICE L.
DB v tiskové zprávě označuje nový interiér za velkou inovaci pro zvýšení komfortu. Potahy sedadel tvoří z 85 procent vlna, v 1. třídě jsou šedé, ve 2. třídě do modrých tónů a v jídelním voze červené. Sedadla jsou doplněna například držáky na tablet nebo háčky na kabáty. „Při vývoji jsme kladli důraz na soukromí a zcela nový materiálový a barevný koncept,“ řekl šéf dálkové dopravy DB Michael Peterson.
Jako v obýváku. Němci představili nový interiér rychlovlaků ICE
Důležitým kritériem byla i odolnost proti mechanickému opotřebení a působení světla. Na jednom sedadle ve vlaku ICE se podle údajů DB každý den vystřídají v průměru čtyři lidé, což je až 1 500 za rok.
„S novým designem interiéru vlaků zvedáme komfort cestování na novou úroveň. S novými sedačkami, větším soukromím, zvolenými materiály a barvami se cestující mohou cítit ve vlaku jako v obýváku při rychlosti 300 km/h,“ dodal Peterson.
V Německu vyjela poprvé s cestujícími nová generace rychlovlaků ICE 3neo
DB má objednáno celkem 90 jednotek ICE3neo, první převzala v závěru loňského roku. Včera představená jednotka je 17. v pořadí. Podle Michaela Petera, šéfa Siemens Mobility, se tempo dodávek zvyšuje. „Od listopadu bude z naší továrny v Krefeldu každých 16 dní vyjíždět kompletní osmidílný ICE 3neo,“ řekl Peter.
Nový interiér navazuje na již dříve představenou proměnu poboček Deutsche Bahn a salonků na nádražích. Novou verzi interiéru budou mít také jednotky ICE L.