Letecké společnosti Letectví

Obrazem: Nové airbusy A350 pro další dopravce. Míří do Británie i Japonska

A350-900 v barvách Japan Airlines. Foto: Airbus
A350-900 v barvách Japan Airlines. Foto: Airbus

Tři velké aerolinky čeká brzy premiéra nového typu letadla ve flotile. Ještě před slavnostním předáním už aerolinky i Airbus ukázaly první snímky nových letadel A350 v nátěru pro nové zákazníky. Dopravci současně zveřejnili první plánované trasy, na které je nasadí.

Zřejmě nejzajímavější dodávkou z pohledu Airbusu je dodávka letounu pro japonské aerolinky Japan Airlines (JAL). Japonská společnost nemá dosud ve flotile jediný airbus, pouze boeingy.

K předání prvního stroje má dojít na začátku léta, přesný termín není dosud stanoven. JAL si objednaly celkem 31 letadel, z toho 18 verze A350-900 a 13 A350-1000. Letadlo nasadí od 1. září na vnitrostátní linku z letiště Haneda v Tokiu do Fukuoky, kde nahradí Boeing 777-200. První A350-900 bude létat v konfiguraci pro 369 cestujících (12 první třída, 94 byznys, 263 economy).

K podobné obměně flotily dojde i u britských Virgin Atlantic. Ta zatím společně s Airbusem zatím nové letadlo ukázala jen na vizualizaci, první je ale vyrobené, ne však ve finálním laku. Virgin Atlantic zatím ukázaly podobu budoucí byznys třídy.

První A350 pro Virgin Atlantic se má jmenovat Red Velvet, vzlétnout v pravidelném provozu má v srpnu. Byznys třída přitom vzbudila částečně rozpaky: i když následuje trend samostatných kabinek, nejsou zcela dovírací, cestující tedy nemá takové soukromí, jako u některých jiných dopravců.

Virgin Atlantic má objednáno celkem 12 strojů A350-1000, jako první je firma nasadí na linku z Londýna do New Yorku. Letos převezme čtyři stroje tohoto typu.

Zatím jako poslední se na veřejnosti objevily fotky A350-1000 po návštěvě lakovny v barvách British Airways. Britský dopravce, který letos slaví sto let od založení, má první stroj převzít v červenci, nejprve ho nasadí kvůli výcviku posádek na linku z Londýna do Madridu. Britský dopravce má objednáno celkem 18 letadel A350. Létat mají v konfiguraci pro 331 cestujících (56 byznys, 56 premium economy, 219 economy).

A350 dosud provozuje celkem 17 dopravců. Letos se rozšíří o celkem pět aerolinek. Kromě výše zmíněných pracuje Airbus na dodávce pro Air France a SAS. Největšími provozovateli jsou aktuálně Singapore Airlines a Qatar Airlines. Do Česka zatím tento typ letadla nelétá.

A350 je považován za aktuálně nejúspornější letadlo. Airbus na něj má 890 objednávek.

12
Diskuze

avatar
3 Komentáře
9 Reakce na komentáře
8 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
10 Autoři komentářů
Y.K.Jan SůraMartin V.Jen takJen tak Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Luboš
Host
Luboš

Stroje Airbus A-350 jsou velice pohodlné a bezpečné a jejich kvalita mluví sama za sebe.

Y.K.
Host
Y.K.

Bezpečnost a kvalitu jste posoudil jak? 🙂
Tohle se ukáže až za 15+ let provozu. Ale přál bych Airbusu aby to tak bylo, ne že ne, letadlo to je krásný.

Marek Sourak
Host
Marek Sourak

Krasne stroje👍

Czechia
Host
Czechia

Já mám takový pocit, že u JAL už 747 pár let nelétají. Nemá to být náhrada spíše za jiný typ?

DPI
Host
DPI

Mají 747 – 400 určitě přestavěnou na full cargo, možná mají ještě někde v hangáru i částečně pro lidi, ale určitě pokud mohou, tak nasadí 2 motorové letadlo, ropa není zrovna moc levná 🙂

Martin V.
Host
Martin V.

Podle údajů na svých vlastních stránkách vyřadili B747-400 z provozu v březnu 2011. https://www.jal.com/en/history/history/jal/age_04-10.html
Takže ty „dosluhující Boeingy 747“ dosloužily už před osmi lety.

Partneři



CSCARGO