Pouštivzdorné. Projeli jsme se prvními vlaky pro Egypt, Siemens je testuje na svém polygonu
Souprava Siemens Desiro HC pro Egypt testovaná na okruhu ve Wildenrathu. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Na zkušebním okruhu jsme se projeli prvními soupravami Desiro HC s „pouštní úpravou“.
Mne tedy zaujal “Národní tunelový úřad”. My už taky takový úřad máme, akorát mu tak neříkáme…
Nemá se u regionálních expresů jednat o RRX a nikoli o RXX, jak je v textu?
Ano. RRX = Rhein Ruhr Express.
Specifika egyptských železnic: oblak prachu zvedající se za vlakem, postavičky a povozy motající se v kolejišti, haranti metajicí šutry na vlaky. Myslím, že nic z toho nejsou schopni u Siemensů v domovině nasimulovat. K tomu zanedbaná údržba a nedostatek financí, zejména na dovozové díly.
Třeba v Indii máte rovněž něco obecně podobného, přesto celkem úspěšně staví a provozují moderní projekty (metra, nová příměstská železnice okolo Dili) a třeba Alstom to zvládá udržovat v pohodě.
Indii neznám, Egypt celkem jo, tak proto mám obavy. Ve vyšších rychlostech ten letící šutr má razanci střely, proto máte dnes spoustu oken rozbitých bez ohledu na vozovou třídu.
A aktuální nedostatek západní měny je asi takový, jak ho známe od nás z dob bolševika (včetně existence veksláků a spekulantů). To bude na vedení drah tisíc důvodů, proč oddalovat nákup jakékoliv dovezené drobnosti.
Jsem se těšil, že se dočtu jak bude elektronika a mechanika vlaku dodatečně chráněna před pouštním pískem, prachem a velbloudy a ono Desertproof znamená jen že vlak bude v bílé barvě s posílenou klimatizací 🙁
Na jednu stranu si z toho chce dělat legraci, ale zase se podívejme, že údržbu a provoz nejmodernějších letadel taky umí zvládnout každá země.
Spíš mi přijde hodně revoluční ten přístup „chceme přesnou kopii produktu DB“ :-O
Trochu mi vrtá hlavu, jak si Egypt, který je po Argentině druhý největší dlužník IMF, a který již několkrát v minulosti nebyl schopen dostát svým závazkům vúči zahraničním partnerům, může dovolit tuhle legraci. Jistě, investice do infrastruktury dává určitě větší smysl než od zbrusu nového města pro vládnoucí třídu někde uprostřed pouště…
Ano, tahle investice má větší hodnotu než to megalomanské nové hlavní město… pokud jde o finance, Egypt má neustále rostoucí populaci a tím i příjmy a na druhou stranu nemusí přiliš živit sociální stát (o důchod se postará 4 – 5 potomků, ne stát). Samozřejmě to ani zdaleka nestačí, ale v těchto autokraciích prostě tyto projekty někdo prosadí s tím, že zadlužení vykompenzuje z investic vyšší ekonomický růst. Mají masivní úvěry MMF i ze zemí zálivu nebo Číny (nebo Německa v tomto případě). Taky bych se asi bál trochu víc o splacení, ale Egypt je strategická země, takže jí asi… Číst vice »
A hlavně mají páku v podobě Suezu.
nj, ten Suez mel zustat Evrope – mela si ho ponechat tak jako Panamsky zustava pod kontrolou USA… Nicmene Egypt je 100mil. zeme, HDP ma celkem vysoky (na Afriku), populacni prirustek je o neco mensi nez 2%… vek doziti cca 70let u zen 74 let… Co se tyce inflace, statniho dluhu, tak to hodne ovlivnila valka na Ukrajine a epidemie SARS, odhadem je statni dluh cca 90%, rust HDP cca 4%, zadluzenost vuci statnimu dluhu kazdorocne mirne klesa, mira nezamestnanosti je cca 10% a inflace posledni dobou jako vsude vyrazne vzrostla cca kolem 30%, bezne se pohybuje pod 10%… Tedy… Číst vice »
“Suez mel zustat Evrope – mela si ho ponechat”
Zkuste si vyhledat heslo “Suezská krize”. I když se pánové z Británie a Francie hodně snažili, v podstatě to zpečetilo jejich přechod do statusu mocností druhé úrovně. Jinak řečeno – Egypťani si prostě vzali to, co bylo na jejich území.
To je ale problém MMF a SB.
My do Egypta taky vyvezeme jen když to zacáluje SB či MMF.
A že jim to Egypt nikdy nezaplatí, jim (MMF a SB) asi nevadí.
Někdy mně překvapuje, jak si mohou obyvatelé státu, jenž díky socialistickému způsobu života vytváří ročně díru cca 300 miliard dovolit kritizovat jiné země. Co di o sobě (národ podvodníků, lhářů a zlodějů) myslíme? Jak říká staré pravidlo, nejprve si zameťme před svým prahem….
Faraón zavelel stavět, tak se staví. Hloupé a plytké otázky, jako kde na to vzít, se vyřeší až potom.
Když v pohodě sfoukli Sfingu a pyramidy,tak nějakou železnici dají levou zadní.