Obrazem: „Nekázeň motoristů je nekonečná“. Sloupky proti autům zaplavují Prahu

Nové sloupky proti parkování aut v ulici Milady Horákové. Foto: Zdopravy.czNové sloupky proti parkování aut v ulici Milady Horákové. Foto: Zdopravy.cz

Chrání chodce, brání parkování. Obyvatelé sloupky požadují, hasiči se jich obávají.

Odebírat
Upozornit na
guest
85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MatějV

Na fotce není ulice Milada Horákové, ale ulice Bělohorská, Praha 6, zastávka tramvaje U Kaštanu.

Filias

Kdyby se tu rozdávali pokuty za parkování na chodníku, tak by to potřeba nebylo. Ale policie je naprosto impotentní.
Nelíbí se mi to, ale auta parkující na chodníku mě štvou víc.

Jan Král

Obávat se mají obyvatelé, k tem se hasiči nedostanou!

Jakub P

Ale dostanou. Hasiče řádově častěji blokují špatně zaparkovaná auta než sloupky. A když už by jim sloupek překážel, dá se s jejich vybavením snadno odstanit.

Filip Jirsák

Sloupky se montují kvůli neukázněným řidičům. Ale samozřejmě se montují tak, že zúží legální prostor pro chodce. Protože nikoho ani nenapadne, že by něčím určeným pro auta omezil auta. Když někoho omezit, tak samozřejmě chodce. Prostor pro chodce je stejně tolerován jen proto, že se to bere jako rezerva, kterou je v budoucnu kdykoli možné využít pro auta. Z těch 18 fotek jsou jedině na fotce č. 8 sloupky kvůli autům nainstalovány v silnici. A to ještě jenom proto, že tam bylo potřeba silnici zúžit. (A to jsou na té fotce 8 pro změnu v chodníku stromy. Ne že by… Číst vice »

Frantisek X

Úplně by stačilo je mít těsně u obrubníku, jako bývalo zábradlí. Obrubník by měl jasně vymezovat vozovku. Také mi není jasné, proč se dnes montují sloupky a zábradlí tak daleko od něj. Kvůli zrcátkům? Ohledně záboru chodníku stromy a značkami by stačilo počítat dostatek prostoru pro chodce vedle nich (chodec se mnohem snáze vyhne, odlétávající části aut na chodníku bych nerad) a nezabírat jimi více místa, než je nutné (například značkami na dvou sloupcích, reklamními panely a podobně). Ohledně přístupu máte žel pravdu.

Filip Jirsák

Auta jsou velká, nemotorná, těžká, chodec to snáz obejde – to bylo možné uplatňovat kdysi dávno, když bylo aut málo. Jenže to, že tenhle přístup uplatňujeme pořád, nás dovedl do stavu, v jakém jsme – že se autům přizpůsobuje ve veřejném prostoru úplně všechno. Ano, auta jsou velká, nemotorná, těžká – ale to si musí uvědomit majitelé a uživatelé aut. A oni se tomu musí přizpůsobit. To, že se nevýhody aut neustále přenášejí na všechny ostatní není udržitelné. Obrubník je součástí chodníku. Hranice mezi zvýšeným obrubníkem a sníženou vozovkou je hranice mezi silnicí a chodníkem. Zábradlí a sloupky se dnes… Číst vice »

Petr Vašek

Opravte si prosím popisek u fotografie, to na úvodní fotografií rozhodně není Milady Horákové, ale Bělohorská.

jirka

Ano, Bělohorská, zastávka U Kaštanu

David

Točvolanti, ach jo. Sobecká subkultura no. Jen dobře. Omezovat auta, jak jen to jde, čím blíže centru, tím více. Není potřeba zabírat pro sebe velkou krávou 4m2 ulice. Mentalita 90. Let už je trapná.

Ondřej 2

Subkultura ja? Aha.

Clovek

Je to krok dopředu. Ideální by ale byla instalace kamer do všech vozidel MHD atp, focení hříšníků a zcela automatizovaný proces udělování značných pokut. Pomoci toho by šlo dorovnat nepoměr mezi množstvím peněz které město dává IAD a nemotorové dopravě.

anonym03

Takže když tam místo sloupku bude stát auto (na dost místech běžná praxe), tak to hasičům vadit nebude?

Frantisek X

Tak tak. Ty sloupky by navíc mohly být nějak, byť ne úplně snadno (aby je lidé neodstraňovali svévolně), odmontovatelné – aby se nemusely v případě potřeby řezat. I když ta potřeba asi nebude úplně častá.

stan

V Praze je registrováno 900 tisíc aut, kam je postavit?

Jakub P

V Praze maj lidi statisice lednicek, kam je postavit?

David

Jejich minus

MiNo

Proč se ptáte tady?

anonym

Do garaze.

Bob

Takových sloupků je bohužel třeba víc, protože neschopní policisté parkování na chodníku zásadně neřeší, ani když jdou zrovna kolem. A když je někdo výslovně zavolá, tak to řeší jen domluvou nebo pokutou v řádu stokorun, takže zaplatit jednou za čas pokutu je vlastně levnější než platit parkovné.
A vůbec největší prasata jsou v tomto řidiči Boltu, Rohlíku a podobných rozvážkových služeb.

Filip Jirsák

Není to omluva pro kurýry a podobné – nicméně když jsou skoro všechna parkovací místa na ulici nesmyslně zabrána pro rezidenční parkování, a dokonce i na pár místech vyhrazených pro zásobování stojí auta, která tam nemají co dělat, dostává to zásobování a kurýry do nezáviděníhodné situace. Ano, měli by hledat volné místo a zaparkovat třeba o tři ulice dál. Zásobování a doručování by pak trvalo daleko déle a bylo dražší, a lidé by si třeba konečně uvědomili, že je něco špatně.

Jakub P

Jenze kuryrum, respektive tem platformam tohle vyhovuje. Shrabnout trzby a nechat nemalou cast nakladu zaplatit erar nebo kolemjdouci je vynosnej model. Kdyby meli jejich zakaznici platit skutecny naklady tech sluzeb vcetne externalit, bylo by jich vyrazne min.

Filip Jirsák

Nevyhovuje – kdyby mohli legálně zaparkovat na místě přímo před barákem, vyhovovalo by jim to víc. Že za ně platíme jiné externality a to jim vyhovuje, to je pravda. Ale zrovna ta parkovací místa nejsou ten případ. Až se konečně zavede alespoň nějaké mýto a zvýší se parkovné, zájem o služby doručovacích společností naopak ještě vzroste. Protože se méně vyplatí mít vlastní auto, když se někdo zbaví auta, bude potřebovat nechat si přivézt to, pro co si dříve dojel sám. Na doručovací služby bude mít to zpoplatnění ten dopad, že začnou fungovat efektivně, a nebudou se dva obědy vozit autem, když… Číst vice »

Frantisek X

Pro většinu věcí denní potřeby by mělo být možné si dojít pěšky, případně dojet MHD, v okolí bydliště. Kurýr, pokud neveze příliš velkou a těžkou věc, ať klidně parkuje za rohem. Mohou být vyznačena přímo místa pro zásobování daných bloků. A určitě by neměl stát na chodníku jen proto, že je to blízko.

Filip Jirsák

No jo, jenže „dojít pěšky“ by znamenalo stavět pro lidi a ne pro auta. To „dojít pěšky“ je založené na tom, že ja parter plný občanské vybavenosti – obchody, služby. Jenže dneska jsou místo parteru jámy do garáže.

Jakub P

No moje zkusenost je, ze vetsinou nejake legalni misto ani nezkousej hledat a na ten chodnik najizdej rovnou, i kdyz je volne misto o par (desitek) metru dal videt. Takze minimalne tam, kde nema byt zadne parkovani podel chodniku, budou kvuli kuryrum sloupky potreba furt, i kdyby se to presunuti dlouhodobych stani mimo ulice a ponechani pouze kratkodobych (coz je jinak dobrej napad) povedlo.

mgr.pavel

Pokud narazíte na podobně nelegálně zaparkované auto, můžete to dát řidiči vědět: https://www.parkujujakpica.cz/

Na hrubý pytel hrubá záplata.

MiNo

Díky za link. Má to nějaký efekt?

Lukáš Novák

Bohužel to díky řidičům jinak nejde. Policie navíc nekoná, vůbec v ulicích není a když už, tak ve dvou v autě nezúčastněně projíždí kolem a nechtějí nic řešit (to je musí člověk cíleně zavolat, opět bohužel).
Ty chodníky mají určitou únosnost a jejich ničení a drahé opravy opravdu nejsou žádoucí, o bezpečnosti chodců nemluvě (Ubeři nebo Rohlíci jsou schopni jet všude, po chodníku, po schodech, parkem).

Tomas

Chapu že je přeautováno ale je třeba vidět problém i z druhé strany, ti rohlici a ubeři a ostatní tam nejedou protože nemají co dělat ale proto že si je objednali místní obyvatele, tak přesvědčte okolí aby tyhle služby nevyužívaly, a došli si pro ty služby pěšky po prázdném chodníku a máte klid.

Filip Jirsák

Problém není v těch službách. Problém je v tom, že ulice jsou nesmyslně zabrané dlouhodobým parkováním. Kdyby to bylo tak, jak to má být, budou parkovací místa na ulicích vyhrazena pro zastavení a případně krátkodobé parkování. Pak by doručování kurýry nebylo vůbec žádný problém. A nebylo by to samozřejmě jen pro kurýry, ale i pro obyvatele těch domů. Přijede před barák, vyloží náklad a rodinu a odjede zaparkovat auto na dlouhodobé stání.

Pacicka

Nic to neřeší. Typickým příkladem je okolí zastávky Bílá labuť (ano, není to na P6). Všichni ti Bolti, ubři apod. tedy nenajíždí na chodník, ale zůstanou stát a blokují silnici….

MaT

A zůstává chodník bez aut? Pokud ano, tak z pohledu chodců to situaci řeší. A pokud to ve vozovce tvoří překážku provozu, mohou se MP a SHMP činit a překážku odstranit…

Ve vozovce to prý jde. Pokud ale někdo zaparkuje na chodníku či cyklostezce, klidně to tam za asistence MP může nechat i týden, viz nedávný případ na Podolském nábřeží.

Evžen jan

Pak má nastoupit cvičení s domobranou a ventilky do koše,pokud policie nekoná i po několika upozornění, okamžitě do koše, výchovný opatření musí být tvrdé a musí bolet i za cenu noční prohlídky města

Frantík

Některá místa by skutečně měla být vyhrazena pro zásobování. No ale i to by musel někdo aktivně vymáhat.

MaT

Třeba na Francouzské u zastávky Jana Masaryka je takový parkovací záliv, je tam také psáno, že je to pro zásobování, ale většina řidičů to asi chápe, že tam mohou zastavit, i pokud zásobují sami sebe, tzn. jdou si tam něco nakoupit…

mgr.pavel

No právě. V našem státě by kdejaký čecháček místo pro zásobování (s cedulkou max 15 minut) stál klidně den a ještě byl na vás drzý, když jej upozorníte na přestupek.

Filip Jirsák

Ne jen některá. Parkovacích míst na ulici by mělo být výrazně méně a drtivá většina z nich by měla být určena pro jen pro zastavení, případně zásobování nebo krátkodobé parkování. Dlouhodobé parkování by mělo z ulic úplně vymizet – je to příliš vzácný prostor na to, aby sloužil pár lidem jako odkladiště soukromého majetku.

Frantisek X

Ten prostor býval ve dvorech, když bylo povozů málo. Má se v každém bloku zbořit barák a místo něj postavit parkovací dům? Nebo doufáte, že lidé – navzdory stálé mediální masírce, že auto je prostě „in“ a nejlepší – prozřou a ti, kteří jej mohou oželet, se jej zbaví? Každopádně nějaká motivace od samospráv přijít musí.

Jakub P

Dokud město poskytuje tolik parkování v ulicích za pakatel, nikomu se nevyplatí stavět nové garáže (pokud k tomu není donucen parkovacími minimy nebo jinak). Ani stávající garáže v centru nebývají plné, což není divu při dumpingu superlevných rezidentských parkovaček a nelegálního parkování prakticky zdarma. A současně není tlak na to zamyslet se ani nad tím, jestli fakt rodina s jedním plnoletým dítětem potřebuje tři auta. Nebo jestli má cenu nechávat na ulici hnít polovrak, který se už měsíce nepohnul „co kdyby“. Jo, tyhle mechanismy potřebují čas, proto by asi nebylo dobré rušit to rezidentní parkování v ulicích najednou. Ale každoroční… Číst vice »

Filip Jirsák

Ve skutečnosti spousta lidí auto nemá. Akorát to není vidět – tím, jak jsou auta velká a zabírají veškerý dostupný prostor, vytvářejí dojem, že každý musí mít auto. V Praze je spousta studentů, kteří bydlí i v bytech, a auta nemají. Je tu spousta starých lidí, kteří auto nemají. Jsou tu třeba cizinci, kteří jsou tu na pár měsíců nebo let a nebudou si na takovou dobu pořizovat auto. Vlastnit v Praze auto opravdu není nutnost. Podívejte se třeba na Vinohrady. Vychází to tak, že by tam na každý byt připadalo více než jedno auto? Ani omylem. A žije se… Číst vice »

jirka

Kam ty auta dáte? Ve spoustě ctvrtí neni kde postavit garáže, aniž byste zboural nějaké domy, nebo zrušil parky.

A občas se auto hodí (jedete na vikend s dětmi do lesa, v zimě na lyže,…). Car sharing je furt hrozný (přestože se diky Boltu velmi zlepšil).

Píšu to jako někdo, kdo auto již 10 let nemá a využívá carsharing.

PetrH

U nás jsou uvnitř sídliště jen chodníky a na nich samozřejmě vcelku čilý provoz aut. Viděl jsem i situaci, kde jedno auto na chodníku objíždělo druhé, kompletně po trávě. Pak se ukázalo, že jel do místa, kam mohl v pohodě dojet po silnici, jen by to sídliště musel objet celé… No a teď si mateřská školka stěžovala na ohrožení ze strany aut, když jedou z kopce po chodníku vedle školky. Tak tam pár týdnů stáli strážníci (poprvé jsem je viděl uvnitř sídliště, obvykle to jen objedou autem) a někdy i 3 najednou statečně bránili mateřskou školku. Pak tam namontovali sloupek.… Číst vice »

Aleš

A kde mají zastavit, když vezou děti do školy?

Pochůzkář

Co třeba, aby děti jezdily MHD nebo chodili pěšky?

Jakub P

Mají zaparkovat tam, kde je to legální, třeba za rohem. Děti buď vypustit, ať dojdou samy nebo vystoupit s nimi a odvést je ke škole.

PetrH

Dobrá ironie 🙂

mgr.pavel

Kousek dál od školy, má to několik výhod:

1) dítě samotné bude mít trochu pohybu. Zdravé na fyzickou i psychickou stránku dítěte.

2) škola není nafukovací a místo kolem ní také ne. stejně těsně u školy nemůžou parkovat všichni. Než se stresovat že už není místo ani na chodníku, ani na trávě, tak radši zastavím někde dál, ne?

3) před školou bude bezpečněji. Uvědomte si sakra, že do školy chodí stovky dětí a jakákoliv jízda po chodníku ty děti ohrožuje. Chcete aby nějaký řidič přejel *vaše* dítě? Ne? Tak mu musíte zabránit vjet na chodník – třeba pomocí těch sloupků.

MiNo

Kam si mám v sále sednout, když jsou všechna sedadla vyprodaná?

Nose Peak

Dal bych tam český ježky. Je to domácí design, je to léty prověřené, zastaví to libovolnej SUV-Panzer a družstvo hasičů to kdyžtak může odvalit…

Gwann

Nutno ovsem opatrit i náložemi, dle vzoru Normandie, kdyby s jezkem chtela pohnout nepověřena osoba.

Pro poradek…dana naloz by mela metat cervenou barvu nebo jeste lepe nejaky smrad, zreba tchori aroma nebo neco podobneho. Jinak bude brzy jezek tarasit chodnik

Ondřej 2

S ostnatým nebo bez? Ženisti by vám řekli, že překážka bez krytí palbou muže být a bude nepřítelem odstraněna 😂

Tomáš Tichý

Malinkatá drobnost. Úvodní fotografie článku a poslední fotografie v galerii mají shodný popisek v ulici Milady Horákové. Ale na fotografii je ulice Bělohorská u tramvajové zastávky U Kaštanu.

Juraj

Řada měst při uzavírání ulic pro motorovou dopravu používá ohebné sloupky. Hasiči bez problémů projedou, ale pro osobáky jsou nepříjemné.

Šejdr

Ohebné sloupky fungují jen na ty, co přijedou vlastním autem. Řidičům se služebákem je to jedno. Vidím to denně na retardérech u jedné školy. Řidiči aut bez loga nebo polepu jedou opatrně, řidiči firemních aut to tam křápnou na plný plyn, však ty opravy platit nebudou.

Jan

Spis by to chtělo řešit parkování na zákazu zastavení mimo zásobování do 15 minut a umožnit odtah po porušení. Řešíme to roky s městskou policii a brečí nám že nejde odtah ani botičky

Jakub P

Samozrejme jde, ale podle nejakych svych nesmyslnych internich predpisu by u toho auta museli asi 18 minut stat jak blbci, coz se jim pochopitelne nechce. P7 to nove resi tim, ze ta zasobovaci stani oznacuje povinnosti pouzit parkovaci kotouc, coz by mohlo tohle resit.

MaT

No jestli jsem to správně pochopil, tak hlavní problém je, že za ten odtah Praha zaplatí své firmě (SHMP) víc, než kolik se vybere na té pokutě. Tak proto se jim do toho moc nechce…

Kdyby na těch odtazích bylo město v plusu, tak by možná motivace nařizovat odtah byla větší.

Tak buď ať se ry pokuty zvýší, nebo ať si někdo posvítí na to, jestli naložení auta jeho odvoz na odstavné parkoviště třeba 1-2 km (to je například z většiny Prahy 2) opravdu má náklady 4 tisíce. Nebo klidně obojí…

mgr.pavel

A nestačí tam mít kameru? Pak nemusí stát 18 minut, ale minuty dvě (než si stáhnou záznam).

Jakub P

Pár takových míst slavně osadili elektronickými displeji. Někteří experti na nich natočí i desítky hodin a nikoho to nezajímá.

Takže já jsem pro zkusit ty kotouče. Je to levné, není problém to nahradit papírkem s napsaným časem příjezdu, snadno se to kontroluje a blbě okecává.

Peter Sabol

Zlepšite vymáhateľnosť pokút a nebudete mať problém so stĺpikmi. Jak to, že vo Švajčiarsku to ide, zatiaľčo v Česku nie (keď odhliadneme od toho, že vo Švajčiarsku nie sú veľké mestá typu Praha)? Povedzte mi, že nemám pravdu.
Tie stĺpiky by nemohli byť ohybné, ako je naznačené v článku, prípadne zasúvacie (čo je uznávam drahé riešenie), aby tam hasiči prešli?

superhero

Klidně by mohly být ocelové a sklopné. Sklopit by je šlo univerzálním „euroklíčem“, který by měli k dispozici pouze IZS. Na podobném principu fungují WC pro invalidy. Univerzální klíč od takového WC mají pouze invalidé.

Jakub P

Problem je, ze u WC pro lidi s postizenim nema tolik ridicu dodavek a podobne motivaci ten zamek urazit kladivem… I ty zabetonovane sloupky se snazej vyvratit…

Frantík

Tak ale to už je pokutovat snadnější…

MaT

No to by nejdřív někdo při takové činnosti musel být nějakou hlídkou přistižen. A všechna místa se sloupky také asi nebudou zabíraná nějakou kamerou…

Nose Peak

Máme tu málo Švýcarů. Co stačí ve Švýcarsku prohlásit za nežádoucí a v Německu za zakázané, je v Čé eR potřeba fyzicky znemožnit…

mimochodem

Nemuzete byt takhle cimprlich. Treba ve Francii je techdle sloupku k videni bambilion… a jsou i uzitecne, daji se o ne zamykat skutry… 🙂

Y.K.

Nebyl bych zase tak naivní, lidi jsou všude plus minus stejní. Zásadní rozdíl je v tom jak rychle vás stihne trest (nebo přinejmenším výstraha) po té co se vydáte mimo lajny zákona. Pokud je to rychle a skoro na jisto, tak se porušovat nebude. Pokud je skoro jisté, že vás nic nestihne, tak to bude porušovat víc a víc lidí.

MiNo

Jak to řešíte na Slovensku?

K.G.

Jediný rozumný človek v ODS

Leteňák

Tohle máme v Praze 7 už dávno. Ale my jsme tu ve všem napřed. Super, že aspoň v Praze 6 to ODS chápe a inspiruje se.

AFO

Sloupky jsou aktuálně jediné řešení, jak zamezit parkování aut na chodníku, a je super, že už to pochopili i radní za ODS.
Škoda, že např. do Liberce taková vymoženost ještě nedorazila.

Huh

Máte pravdu, že je to jediné řešení. Jinak je provoz naprostá anarchie. Tenhle jeden radní za ODS je výjimka potvrzující pravidlo o automobilních dinosaurech v této straně.
Na Praze 1 na to správní ODSávi bolševicky vyzráli. Zneužívají auta označená pro sbor dobrovolných hasičů. Takové hezky papalášsky sovětské ..

Peter Sabol

To „aktuálně“ je žiaľ pravda. Ale ak by výrazne zvýšili vymáhateľnosť pokút za parkovanie, stĺpiky by nemuseli byť, alebo v dosť menšej miere.

Jakub P

Kdyby byly v … ryby, nemusely by byt rybniky. Nevim o zadnym meste, kde se parkovani aut tak vymklo kontrole jako v Praze, ktery by to vyresilo bez spousty sloupku.

Filip Jirsák

Jediné řešení to není. Další řešení by bylo třeba to, že by magistrát zaúkoloval Městskou policii (tedy instituci, u které bylo původně řešení takovýchto banálních dopravních přestupků jedním z hlavních důvodů existence), aby špatné parkování začala konečně doopravdy postihovat. A patřičně hlasitě by to propagoval v médiích, aby se řidiči dozvěděli, že od teď platí zákony i pro ně.

Instalace těch sloupků znamená, že městská samospráva přestala i s tím předstíráním, že je schopna vymáhat dodržování zákona.

Když si představím, že ODS v Praze chtěla uspořádat Olympiádu – přitom ani není schopna zařídit, aby špatně parkující auto dostalo pokutu.

Jakub P

Na to by bylo v prve rade potreba MP sebrat drtivou vetsinu aut. Potom dal citelne zdrazit odtahy a poridit nasobne vic odtahovek a najmout ridice. Nic z toho sama MC nemuze.

A pochybuju, ze by to zafungovalo pri takto rozjete anarchii. Ne, ze by to nebyly smysluplne kroky i tak, ale bojim se, ze bez sloupku nedostatecne.

MaT

Odtahu už drahé jsou (prý asi 4 tisíce). Nemyslel jste spíš zdražit pokuty pro řidiče? Ty prý jsou při některých přestupcích jen 2500 Kč, při některých snad ještě méně. Takže se to pak Praze nevyplatí odtahovat…

Jakub P

Myšleno zvednout poplatek za odtah pro špatně parkujícího řidiče tak, aby aspoň pokryl náklady města na odtah.

Luk

Pokuta není od toho, aby se vyplatila. A za odtah se platí zvlášť (mělo by to odpovídat skutečným nákladům), stejně tak potom za uschování na odtahovém parkovišti.

PetrH

Bohužel se bude vedení města obávat, že podruhé je lidé už nezvolí. Městská policie mimochodem spadá pod současného senilního primátora…
Dobrý indikátor jsou komunální volby a při těch posledních v jednom městě (ne tedy v Praze) jedno bizarní uskupení propagovalo, že městská policie nemá řešit parkování (neboť tím štve občany, že), ale potírat kriminalitu… Jak jsem si pak hledal, dostali se až do městské rady. Ti ostatní si to jen netroufnou říct takhle naplno.

Filip Jirsák

Ano, je potřeba i osvěta. Protože spoustě lidí evidentně nedochází, že to, že oni sami mohou s autem beztrestně porušovat pravidla, jim přináší daleko méně, než kolik jim sebere to, že i ostatní mohou stejně beztrestně s autem porušovat pravidla.

Y.K.

„Ne vždy nadšení hasiči“… Já fakt nevím, policie i hasiči žijí v tunách předsudků a utkvělých představ. Ve většině ulic se ani k chodníku nedá dostat, protože jsou při okraji ulice parkovací stání, ale sloupek, to je velké nebezpečí…

V. K.

Dopravní inspektoráty jsou jedny z největších automobilních lobbistů v Praze. U každého zklidnění dopravy je jejich značný odpor. Asi proto, že policisté po městě nehlídkují, ale jezdí všude auty.

Bob

Ono na těch dopravních inspektorátech bohužel většinou pracují ti nejhloupější z hloupých. Nevím, proč vlastně tyto lidi z našich daní vůbec platíme a proč se má policie k takových věcem vůbec vyjadřovat – pak se divíme, že tu máme tolik policajtů, ale v ulicích nejsou žádní vidět.