kmax

Obrazem: Na úzké trati do Kamenice po letech zahoukal parní vlak, vedl ho čert

Šíbování parní lokomotivy U46.101 v J. Hradci. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářŠíbování parní lokomotivy U46.101 v J. Hradci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Gepard Express na tento víkend nechal vypravit mikulášské vlaky s lokomotivou U46.101, které se podle země původu přezdívá Polka.

Úzkokolejka mezi Jindřichovým Hradcem a Kamenicí nad Lipou zažívá po letech spánku další provozní víkend. Oproti jízdám kolem státního svátku 17. listopadu je výjimečný tím, že v čele historické soupravy je parní lokomotiva. Ta na této trati nebyla k vidění řadu let.

Provozní dny jsou součástí snah o oživení úzkokolejek, které byly kvůli insolvenci společnosti Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) tři roky mimo provoz. Začátkem října koupila majetek zkrachovalých JHMD v konkursu společnost Gepard Express Alberta Fikáčka.

Gepard Express na tento víkend nechal vypravit mikulášské vlaky s lokomotivou U46.101, které se podle země původu přezdívá Polka. Stejný stroj jezdil krátce loni v létě na jižní větvi úzkokolejek na šesti kilometrech mezi Novou Bystřicí a Hůrkami.

Lokomotivu dnes a v neděli vede čert, v civilu vedoucí oprav JHMD Jan Píšala, jehož tým stroj k provozu připravil a v noci na dnešek i pečlivě vyleštil. Podle Fikáčka jde o akci na komerční riziko dopravce. Jízdní řád je k dispozici zde.

Parní lokomotiva U46.101 nabírá vodu v Jindřichově Hradci. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotiva U46.101 nabírá vodu v Jindřichově Hradci. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotiva U46.101 nabírá vodu v Jindřichově Hradci. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStrojvedoucí Čert, v civilu Jan Píšala. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStrojvedoucí Čert a majitel Albert Fikáček. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotiva U46.101 Polka z 50. let 20. století. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní vlak na úzkokolejce u Nové Včelnice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní vlak na úzkokolejce u Nové Včelnice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní vlak na úzkokolejce u Nové Včelnice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářŽelezniční zastávka Dolní Radouň na jindřichohradecké úzkokolejce. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMikulášský parní vlak na trati J. Hradec - Kamenice nad Lipou. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMikulášský parní vlak na trati J. Hradec - Kamenice nad Lipou. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMikulášský parní vlak na trati J. Hradec - Kamenice nad Lipou. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMikulášský parní vlak na trati J. Hradec - Kamenice nad Lipou. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMikulášský parní vlak na trati J. Hradec - Kamenice nad Lipou. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSplítka normální a úzké trati v Dolním Skrýchově. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní vlak na splítce normální a úzké trati. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní vlak na splítce normální a úzké trati. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní vlak se blíží k nádraží v Jindřichově Hradci. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářŠíbování parní lokomotivy U46.101 v J. Hradci. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářŠíbování parní lokomotivy U46.101 v J. Hradci. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJeden z úzkorozchodných vozů Balm prochází renovací, už dostal nový lak. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVšechny polní přejezdy na trati J. Hradec - Kamenic n. L. byly nově osazeny značkou Stop, případně doplněnou o další omezení. Pramen: Gepard ExpressParní lokomotiva v J. Hradci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tagy Gepard Express JHMD parní vlak železniční nostalgie
Žádné komentáře