Obrazem: Na stavbě lávky Holešovice – Karlín začala instalace betonových bloků
Téměř 300 metrů dlouhý most pro pěší a cyklisty bude dokončen počátkem příštího roku.
Práce na stavbě lávky z Holešovic do Karlína přes ostrov Štvanice v září dospěly k instalaci betonových segmentů budoucího mostu. „Ve Vltavě stojí připravené pilíře a část podpěrné konstrukce, na Štvanici už se ukládají první hotové segmenty budoucího mostu. Téměř 300 metrů dlouhý most pro pěší a cyklisty dokončíme počátkem příštího roku,“ uvedla stavební společnost Skanska.
Lávka, jejíž podobu navrhl v roce 2018 vítěz mezinárodní architektonické soutěže Petr Tej a Marek Blank, se začala stavět v lednu 2022, investorem je hlavní město Praha. Náklady činí 300 milionů korun.
Železobetonová konstrukce je unikátní využitím prefabrikovaných segmentů vyrobených z ultra vysocehodnotného bílého betonu (UHPC). Ty se vyrábějí ve Štětí a na místo jsou dováženy po řece nebo po silnici. Stavbaři při instalaci využívají remorkéry a pontonová soulodí.
„Jedeme podle plánu, na pomocnou konstrukci jsme uložili první betonové segmenty, ze kterých postupně poskládáme celý most. Začínáme na rameni Štvanice – Karlín, abychom měli co nejdříve
hotové přemostění plavební dráhy. Křížení, kde se z lávky odpojuje rampa na ostrov, budeme betonovat na místě,“ řekl projektový manažer Skansky Michal Kunc.
Po instalaci betonových segmentů bude následovat jejich vzájemné sepnutí ocelovými lany. Na holešovické straně jsou už hotová protipovodňová opatření, po dokončení pilířů ve Vltavě se i zde začne s ukládáním pomocné konstrukce a poté i betonových segmentů mostu.