Obrazem: Na nové plavební komoře na Baťově kanále byla osazena první vrata

Stavba plavební komory Rohatec (prosinec 2024). Pramen: ŘVCStavba plavební komory Rohatec (prosinec 2024). Pramen: ŘVC

Rohatec bude čtrnáctou plavební komorou a zároveň první novou komorou od dob výstavby Baťova kanálu ve druhé polovině 30. let.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Cermak

Je to pecka. Úžasný. Nevíte jak to vypadá v Otrokovicích? Časove? Jestli se dožiju?

Milan

Máte bezesporu na mysli vrata na kanálu Jana Antonína Bati, že ano? Nedávno jsem se v UH setkal s názorem , že kanál postavil Tomáš Baťa!!! To je ovšem hrubý omyl a neúcta k životu, dílů a odkazu Jana Antonína Bati!! Ten postavil nejen půlku fabriky Baťa ve Zlíně, rozjel všechna zahraniční zastoupení a výroby, půlku Zlína, hotely ve Zlíně a Otrokovicích, zvané Společenský Dům, filmové ateliéry a zejména Mrakodrap Jana Antonína Bati. Ovšem větev Tomáše Bati juniora v Torontu by ho nejraději vymazala ze světa, zadupala do země a proto tady máme ty neadresné názvy Baťův kanál a Baťův… Číst vice »

Michal M

Já to chápu tak, že pokud je něco pojmenováno „Baťův“, odkazuje to na Tomáše Baťu jako zakladatele.
Bez snižování významu jeho následovníků, geniální industrializaci chudého regionu, inicioval právě Tomáš Baťa.
Nějak se s tím smiřte, podpůrné prostředky na bázi alkoholu jsou v přiměřené míře povoleny.

Frantík

No to je ta degenerace shodneho přívlastku. Jasně, můžeme nadávat na most Karla, divadlo národa, vítězství Pyrrhy… ale da se do toho vlézt kompletní jméno, a ne jen příjmení. Nepřijde mi ale špatně říkat třeba „Baťův most“

Milan

Vážený pane, Vy asi budete podporovatel mnou zmíněné větve Tomáše Bati juniora z Toronta. A asi jste si špatně přečetl můj příspěvek! Doporučuji vám si přečíst knihu od Miroslava Ivanova: Sága o životě a smrti Jana Antonína Bati a jeho bratra Tomáše! Tam se to všechno dozvíte, jak s J. A. Baťou potomci Tomáše Bati zametli!!! A ještě jim pomohl i Beneš, který z něho vyloženě účelove vyrobil válečného zločince!!! Vy asi jste z té skupiny lidí, která není malá , která se domnívá, že ten ve všech pádech skloňovaný Kanál a Mrakodrap ve Zlíně postavil Tomáš Baťa!!!

milan

„Já to chápu tak, že pokud je něco pojmenováno „Baťův“, odkazuje to na Tomáše Baťu jako zakladatele.“ V tom je ale ten Váš a nejen Váš kardinální omyl!!!!!! Když už nelze tvrdit, že Mrakodrap a Kanál postavil T. Baťa, tak potomci T. Bati a jejich podporovatelé alespoň podporují ty neadresné názvy Baťův Mrakodrap a Baťův Kanál!!! Jasně je to vidět na nazvu Nemocnice T. Bati, kterou asi skutečně ještě založil T. Baťa. Té se taky neříká Baťova Nemocnice. Tam je to jasně vidět! A s potlačováním významu Jana Antonína Bati pro rozvoj Zlína se rozhodně smířit nehodlám a s tím… Číst vice »

Frantík

„Jasně je to vidět na nazvu Nemocnice T. Bati, kterou asi skutečně ještě založil T. Baťa. Té se taky neříká Baťova Nemocnice. Tam je to jasně vidět!“

Dopravní společnost Zlín-Otrokovice tomu tak říká.

Vítek

Tento 800 m dlouhý úsek dodělávaný po takové době už stejně není dílo žádného z Baťů. Když už tedy máme Letiště Václava Havla, a někde by mohl být Tunel Václava Klause, co kdyby se tomu říkalo třeba Kanál Miloše Zemana? 😉

Pedro72

Tak já třeba mohu neskromně prohlásit, že vím, který Baťa byl který. Vykřičníků netřeba, natož dvojitých a trojitých.

Tomáš Záruba

Jak je to (na všech komorách) udělané, aby ta pohyblivá vrata dole těsnila…?

Michal M

Trik bude v tom, že až tak úplně těsnit nemusí. 🙂

Michal S

Oni samozřejmě úplně netěsní (100%) ale i tak těsní více než dost.(95%).

Michal M

No a to je ta odpověď na danou záhadu…

Mickey

Bude to fajn, že se bude dát dojet až do Hodonína. Teď byl ten spodek do Skalice od Petrova takovej zbytečnej, až jsme byli smutní, jak je ten konec nezajímavej 🙂

Petr C.

A co teprve že se bude z Hodonína dát dojet někam jinam než do Rohatce. To bude radosti.
A v Hodoníně to přístaviště trochu ožije.

Vítek

Kdyby se pak podařilo v Hodoníně u jezu nahradit tu vodní elektrárnu původně zamýšlenou plavební komorou, možná by šlo doplout až do Bratislavy a dál po Dunaji … 😉

Skipper

Morava je před Dunajem pro motorové lodě tabu.

Vítek

To by se asi nějak vyřešilo, když by se měl u Hodonína postavit přístav pro nákladní lodě – viz např.: https://hodoninsky.denik.cz/zpravy_region/zkratka-o-tisice-kilometru-lode-do-ciny-popluji-z-hodonina-20150427.html