Obrazem: Na Masarykově nádraží už rostou nová nástupiště. Končit tam budou vlaky z letiště
Počet kolejí se po dokončení zvýší ze sedmi na devět.
Za plechovou ohradou Masarykova nádraží se nenápadně rodí nová nástupiště, odkud budou odjíždět vlaky na letiště a do Kladna.
Tříletá kompletní rekonstrukce pražského Masarykova nádraží začala letos v lednu. Jde o největší přestavbu 175 let starého nádraží a také o jeden z nejdražších dopravních projektů. Celková hodnota prací dosahuje 3 389 439 768 korun. Rekonstrukcí projde celé kolejiště, veškeré technologie, trakční vedení a napájení.
Nejcharakterističtějším prvkem přestavby bude zejména obří nové patro nad nástupišti, které pro pěší propojí okolní čtvrti a usnadní přesun k nedalekému hlavnímu nádraží či na autobusové nádraží Florenc.
Správa železnic původně řešila, zda přestavbu nádraží provádět za provozu, nebo naopak urychlit práce a uzavřít ho. Nakonec rozhodla tamní frekvence spojů, provoz se tak jen omezuje a postupně se budou uzavírat některá nástupiště. Už letos v létě se odklonily vlaky od Vysočan na hlavní nádraží.
Nyní se však pracuje zatím na nových nástupištích, která vznikají místo zbouraných skladišť po straně nádraží. Těsně sousedí s novou budovou společnosti Penta.
Počet kolejí se po dokončení zvýší ze sedmi na devět, více prostoru bude i na odstavování souprav. V pracovní dny nádražím projde 30 000 cestujících. Hotovo má být v roce 2027.