Dopravci Železnice Zprávy

Obrazem: Leo Express vyslal Flirt do Letohradu, shání lidi pro Pardubický kraj

Jednotka Stadler Flirt firmy Leo Express při prezentaci v Pardubickém kraji. Autor: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt firmy Leo Express při prezentaci v Pardubickém kraji. Autor: Leo Express

Do podhůří Orlických hor v sobotu mimořádně zavítala elektrická jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Firma se představila na nádražích v Letohradu, Lichkově a Jablonném nad Orlicí. Prezentačních jízd a prohlídek vlaku se podle tiskové zprávy zúčastnilo přes tisíc lidí.

„Naším cílem bylo, aby mohli místní lidé poznat naše nadstandardní služby ještě před zahájením provozu v prosinci 2019. Do té doby plánujeme uspořádat další akce pro širokou veřejnost,“ uvedl ředitel Leo Expressu pro Českou republiku a Slovensko Jakub Svoboda.

Akce přitom nebyla pouhou reklamou zaměřenou na cestující, Leo Express se rovněž snaží přilákat zaměstnance. V Pardubickém kraji nabízí zaměstnání 12 strojvedoucím, 12 vlakvedoucím, pěti pracovníkům údržby nebo sedmi pokladním.

Leo Express by měl začít jezdit na objednávku Pardubického kraje letos v prosinci. Jednání se zlato-černou firmou o přímém zadání schválilo před Vánoci zastupitelstvo kraje. Vlaky Leo Expressu mají zajišťovat spoje na tratích 024 z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Králíky až do Mlýnického Dvora a 025 z Dolní Lipky do Hanušovic v Olomouckém kraji. Leo Express má do Pardubického kraje nasadit pět motoráků Alstom Lint.

O víkendech pak mají jezdit ještě spěšné vlaky z Pardubic do Vratislavi, na které bude nasazována elektrická jednotka Stadler Flirt.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tady na Moravě

Škoda, že tím zanikne cenově výhodné spojení do Vratislavi, které ČD nabízí. S akční jízdenkou se dá cestovat do Vratislavi za ca. 160 korun až z Olomouce.
Z druhé strany mají zase Koleje Dolnośląskie nabídku KD+Czechy, síťová jízdenka na půl ČR za 114 korun v síti ČD. Pokud LE na tuto nabídku nepřistoupí (resp. kraj na to nemyslí), tak všichni polští turisti z Vratislavi se na nějaký vlak vykašlou.

Patrik

Dá se předpokládat, že LE jako obchodní firma na nabídku přistoupí. Kámen úrazu bude v ČD, pokud se budou chovat jako na jihu Čech s Interrailem (kdy čekali, že ČD budou inkasovat tržby a GWTR přepravovat) a nebudou se chtít dělit o tržby z prodeje. Zadarmo LE (ani jiný dopravce) nikoho vozit nebude.

Tomáš Kosek

A vědí, že ČD Interrail na svoje tratě neprodává a Interrail je nadnárodní sdružení a kdokoliv, kdo splní podmínky do něj může vstoupit?

Odpadlík

To jako budou do Vratislavi (tj pod draty) jezdit motorakem? Vazne?

Tady na Moravě

Vypadá to skutečně tak. Ale moc bych se nebál, takový nesmysl Poláci brzy zatrhnou. Motorák pod dráty na polské straně vydrží max. rok do dalšího JŘ. Pak se opět začne v Lichkově (vždy) přestupovat.

T448

Ale nevypadá. Do Polska to bude elektricky s Flirtem nebo Impulsem.

petr.r

správně, je to napsaný i v článku- víkendový spěšný vlak pardubice-vratislav elektrická jednotka flirt.

Indian

To není dobré předvádět vozidla, která tam ve finále jezdit nebudou. Někdo by ho mohl mít za lháře…
Jinak jsem si zkusil vygooglit fotky interiéru těch Lintů a opět jsem zklamán. Další vozidlo s absencí oddělení nástupního prostoru od prostoru pro cestující. Vozidlo v zimě extra „vhodné“ do hor. Jak Stadler v Jizerkách. V tom se cestující moc neohřeje.

Hodně štěstí

Není důležité co se předvádělo, ale určitě byly chlebíčky a jiné občerstvením. Tudíž se zadarmo pojedlo, popilo a všichni na hejtmanství byli spokojeni. 🙂

železničář v důchodu

Nikoli ovšem „zadarmo“, ale za peníze daňových poplatníků – to je třeba zdůraznit především pro ty, komu to v těchto diskusích tak často jinde (AŽD, apod.) vadí: „paštikář“ to občerstvení ze svého určitě neplatil.

Lukáš

Ne, oni jim ten catering dodali za hezký úsměv, že tam bude jezdit.

petr.r

Jestli je to jeho firma, tak asi ano. Vy když si koupíte pivo, taky vám někdo říká, že jste si ho koupil za státní peníze?

Kirschner

Leo vyrazil s putovní výstavkou? A těch lidí kolem, to bude jistě víc jak 1000.

Vašek

Přidejme řád :-D. Také na těch fotkách těch 1000 lidí jasně vidím :-D. Asi sčítali i lidi v okolních vlacích :-D.

Náčelník

Akce probíhala celý den a lidé chodili postupně. Počet lidí byl minimálně v řádu několika stovek.

Ondřej

A já myslel, že Leo má nedostatek souprav a oni můžou pořádat i propagační jízdy.

Pepa

Má nedostatek souprav. Kvůli této propagační akci byly zrušeny vlaky LE 1354 v úseku Ústí n.O. – Praha a LE 1364 v úseku Bohumín – Pardubice.

Pandrhola

To je dopravce na baterky…

Krokous

Kdyby to byl dopravce na baterky, byl by to obrovský krok vpřed – mohl by jezdit až do Štítů a ne jezdit s dieselem pod dráty desítky kilometrů…

Pavelnovak

To je ta firma která poslední pracovní den před Vánoci zrušila bez náhrady poslední dva vlaky z Prahy do Ostravy? a všechny ostatní vlaky už byly rovněž dávno vyprodány. tak na tu firmu bych se asi moc netěšil.

petr.r

jo jela tam, ale pro kraj bude jezdit nějaká sestra obdobmě jak RJ bude mět pro kraje jiný provoz.

xyz

Nutno dodat, že mezi Prahou a Ostravou (potažmo Košicemi atd.) si musí na provoz vydělat sama z tržeb, takže vsadila na provoz prakticky bez záloh. V případě regionální dopravy (objednávané/dotované veřejnou správou) je to něco jiného.

Pandrhola

Jiného na tom není vůbec nic. V obou případech si to firma musí umět spočítat tak, aby jim to vyšlo a přitom zachovali seriózní přístup k zákazníkovi. Rozdíl je jen v tom, že v prvním případě to zákazník očekává a ve druhém to vyžaduje smlouvou. To tím pádem přeci neznamená, že je pokud se na zákazníka v prvním případě vykašlou, tak je to v pořádku…

petr.r

zákazník má v ruce jízdní řád a čte ho, vy jste ho nečetl? asi ne!

železničář v důchodu

Jízdní řád ovšem ještě nikdy nikoho nikam nedopravil …

Patrik

Jiní dopravci nikdy neodřeknou vlak bez náhrad? Tím neříkám, že to je dobře, ale určitá skupinka diskutérů odřeknutí vlaku bez náhrady jednoho dopravce omlouvá a u ostatních je to v jejich očích na odebrání licence. A vrátil cestujícím jízdné? Že tu máme na trhu dopravce, který pak jízdné buď vrátí jen z části nebo vůbec.

Ilona Zelenáková

rozdíl je, pokud z 1 000 vlaků 2 odřeknu a nebo z 10 odřeknu 2 a to každou chvíli, pro mě jako zákazníka to ukazuje na výrazně nižší spolehlivost dopravce, ani jedno není v pořádku, ale omlouvat „stálé výpadky“ tím, že je to soukromník mi přijde mimo mísu

Patrik

Nikdo neomlouvá stále výpadky tím, že je to soukromník. Spíš zde určitá skupinka diskutérů omlouvá neustálé výpadky u dopravce ČD s různě trapnými výmluvami.

Patrik

Eventuálně nám jeden dopravce o zpoždění svých vlaků neustále mlží. Např. aktuálně teď je v mimořádnostech jako důvod zpoždění Hungárky pouze toto:

„Vlak EC 170 „HUNGARIA“ vstoupil na území ČR se zpožděním 74 minut.“

Aby měl nezaujatý čtenář snad dojem, že za to může někdo jiný než ČD a proto se tam nepíše, že dopravci ČD chcípnula ve Štúrovu jeho 380.003.

železničář v důchodu

Od kdy má vlak „Hungaria“ číslo 170?
Když už chcete někoho soustavně jednostranně kritizovat, tak buďte laskavě nejdřív dokonalý sám!

Patrik

Víte co znamenají uzovky? To znamená citát, v tomto případě citát z webových stránek ČD. Napřed si zjistěte, co na netu blábolí váš dobroděj.

železničář v důchodu

Neblábolí – napsal pravdu: jediný, kdo (a asi nejen tady) blábolí, jste vy …

Patrik

S tím blábolením se řídite příslovím podle sebe, soudím tebe 🙂 🙂

Pandrhola

Ona je otázka co je odřeknutí bez náhrady. Pokud by náhrada jela v čase dalšího spoje, tak je odřeknutí logické. Jinak se náhrada praktikuje spojením souprav nebo busem (viděl jsem to jak u ČD, tak u RJ).
Jinak motáte návrat jízdného a kompenzace… kompenzace je v případě, že se jízda uskuteční, ale nejsou dodrženy parametry, proto se vrací jen z části. U neuskutečněné jízdy vrací jízdné všichni dopravci a rozdíl je jen v tom, že někdo má povinnou rezervaci a tam je to dané automaticky, nebo má cestující možnost jiného spoje a tam je to na jeho rozhodnutí.

Patrik

ČD skutečně jízdné při neuskutečnění jízdy jako takové z důvodů odřeknutí vlaku v celé trase jízdné u všech svých nabídek z „vějíře“ nevrací a vymlouvá se, aby nemuseli vracet.

Pandrhola

Nevím jestli je to u všech nabídek, ale byl jsem u pokladny, kde přede mnou byla paní, že si tam před chvílí koupila lístek a ten vlak má zpoždění, takže nepojede a chtěla vrátit lístek a pokladní jí bez problému vrátila peníze… Takže to jde a nemusí jít ani o odřeknutí vlaku. Nejde to asi u těch superakčních, nebo jak se to jmenuje, ale tam se to píše v podmínkách (i když nevím jak by to bylo při odřeknutí, protože to asi platí pro důvody na straně cestujícího). Jinak vymlouvá se skoro každý prodejce… reklamoval jsem boty a to bylo… Číst vice »

Kirschner

No o no jde o to jak pisatel Patrik píše, že si někdo hledá důvod jak si kopnout do tzv. soukromníka. Ovšem na své kopání do ČD a to v každém svém příspěvku, tak nějak pozapomněl. Co se Černozlatého dopravce týče, ten už se odkopal dávno. Nevím co všechno Netolickému nasliboval, ale ještě na Letohradsku zapláčou nad výdělkem.

Patrik

Ne,ne když je chyba na straně dopravce, tedy odřeknutí vlaku bez náhrady, tak ČD nevrátí jízdné ke všem nabízeným druhům jízdenek. A bavíme se o vině dopravce. I když se vztekáte, že to je kopání, tak je to pouhopouhé konstatování faktu.

Sandy

Slibované motoráky stojí v Hranicích na Moravě a z doslechu prý budou potřebovat vnitřní opravy většího rozsahu. Budou se přizpůsobovat pro provoz na našich tratích a musí projití schvalovacím procesem (minimálně TBZ). Tak v prosinci uvidíme.

petr.r

parádní propagace a co vůbec na té trati tenhle rok jezdí-panter?..se dívám na řazení a vyskočila na mně 810 a polská elektrická jednotka, ta tam bude taky jezdit?

Tady na Moravě

Soupravy koženka+peršing nebo regioķřáp. Polské jednotky jen do Lichkova na přestup.

Patrik

Takže kvalitativně se můžeme těšit na skok do 21.století.

Martin

Koženka se v soupravě do Polska už léta nevyskytuje, jde o plyšový potah. Vozba na trati je nyní velmi pestrá od 810 (už jen velmi málo výkonů), přes 814, trilobit až po sysla v pracovní dny a pantera o víkendu a zmíněnou „klasickou“ soupravu 2B + BDs. Mimochodem, kolik kol se vejde do Flirtu? Jestli bude nasazen na víkendový Sp z Pardubic do Lichkova (a zpět), kde letos jezdí panter, který jich pobere v krajním případě i desítky, tak aby bylo vůbec kam vlézt s těmi koly. A zajímavé bude také, jak se vše vyřeší tarifně. Nejen odbavení v rámci… Číst vice »

Vendelin

Jj. To by mne také zajímalo. A bude prodávat jizdenky v e-shopu?

Patrik

Místo pro počet kol bude takové, jaké si kraj objednal a jaké by v daném případě dodal i stávající dopravce.
Určitě to nebude s tarifem Iredo horší než na Chornicku, kde se při rušení vlaků také neprobírala nemožnost jedné jízdenky v návazném buse.

Martin

Kolik lidí a kam asi kdysi přestupovalo mezi vlaky a autobusy na Chornicku? Maximálně jednotky či nízká desítka denně. Tady se bavíme o přestupech v řádu stovek cestujících denně v Ústí nad Orlicí mezi vlaky na trati 010 a 024.

A hlavně při zavedení IREDO v roce 2011/12 existovaly papírové přestupní jízdenky (dokonce i časové), které platily u všech zaintegrovaných dopravců. Tj. Vámi uváděná teoretická možnost přestupu z vlaku na autobus na Chornicku na jednu papírovou jízdenku možná byla.

Patrik

To si ale musíte stěžovat na Iredo, proč zrušili přestupní jízdenky, tarif není záležitostí dopravce.
Tento problém by se měl řešit všude, ne jenom tady.

železničář v důchodu

Poučte mě, prosím: ono bylo někdy možné podle tarifu IREDO získat přestupní jízdenku pro jednotlivou jízdu i libovolně jinak než s čipovou kartou IREDO, kterou nevlastním a nemám důvod si ji pro občasné cesty na východ Čech obstarávat (a na „In-Kartu ČD“, pokud vím, její aplikace nahrát nelze)?

vendelín

Pokud vím, tak na InKartě ČD lze vytvořit IREDO kartu.

železničář v důchodu

To čtu opravdu prvně – zapátrám tedy po podmínkách. Děkuji za informaci.

Pandrhola

Otázka je, jestli to bude umět číst i LEO, ale asi by měl.

železničář v důchodu

Aha, už jsem to objevil: ale podle www stránek ČD to platí jen pro časové kupóny IREDO, a přestupní jízdenky je třeba platit „elektronickou peněženkou IREDO“, kterou ale na „In-Kartu ČD“ nahrát nelze – takže to není vlastně nic (nejen) pro mě jako jen příležitostného zákazníka a asi i proto jsem to také „vypustil ze sledování“: dokud mi to neumožní kupovat si jednorázově přestupní jízdenky při náhodných cestách po východu Čech za hotové peníze, tak mi to ani na „In-Kartě ČD“ stejně k ničemu nebude.

Martin

Ano, šlo to v letech 2012 až 2014, než se do „ostrého“ provozu zavedly IREDO karty. Politickým rozhodnutím byla zrušena možnost přestupu na papírové jízdenky.

Patrik

Přesně tak, ale není to vina žádného dopravce, je to vina organizátora Iredo.

Tady na Moravě

Kozenka nebo precalounena kozenka, vzdyt je to prast jak uhod. Oproti regiokrapu nebo temto druhohornim soupravam bude cokoliv od LE krok vpred. A Flirtu se neobavejte, ten samozrejme do Stitu jezdit nebude.

železničář v důchodu

Až do Štítů vlaky stejně jezdit nebudou, ať bude dopravcem kdokoli, protože „kraje“ to stejně neobjednají …

BoH

Kvalitativně to posun vpřed zřejmě bude. Ale to jen za předpokladu, že to skutečně bude provozuschopné a nebude polovina vlaků rušena z důvodů různých mimořádností 🙂