Obrazem: Jak voda vytopila Florenc. O zprovoznění stanice rozhodne stav protipožární izolace
Havarijní oprava stanice metra Florenc C. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Stanice je mimo provoz, podhledy s kabeláží a protihlukovými vaky se musí vysušit.
Něco mi možná uniká, metro mělo odolat povodním, po povodních v roce 2002 bylo ještě zodolněné, aby při příští tisícileté vodě nebylo zaplavené, upravovaly se výstupy (dost je to vidět třeba na vstupech Vltavské). Ale k čemu je, když uzavřeme tlaková vrata a ubedníme vstupy, když voda prosákne stropem?
A nebo tahle situace je daná rozestavěností během opravy stropní desky a výkopem a tak podobně a voda ležící na ulici či spíše tekoucí ulicema by neprosákla?
Když on se ten strop opravuje a nejspíš je sundaná hydroizolace…
Pokud vím, stropní deska na Florenci se nerekoonstruuje, ale po částech vyměňuje. Takže v určitých časech a místech logicky není ani stará ani nová stropní deska. Navíc nová část se asi nenapojuje na starou část tak, aby to vše jako celek perfektně těsnilo. Holt každá stavba je nejzranitelnější právě v době výstavby, bourání nebo rekonstrukce.
Bohužel další ukázka, proč Praha tolik potřebuje dohnat desítky let zanedbávaný investice do tangent v rámci MHD (ideálně včetně okružního metra) a nespoléhat jen na radiály s přestupy v centru.
A když vám nateče do přestupní stanice na okružní lince, tak…?
Pozn. Glukhovského jsem četl. 🙂
Tak bude snazší ji zastoupit, aniž by hrozilo totální přetížení ostatních přestupních stanic. Objízdné trasy různých cestujících se v takové síti víc rozprostřou.
A neni jednodussi vystoupit na Vltavske a nasednout na 14?
Jako pokud potrebuju z Holesovic na Vaclavak tak fakt nepojedu na Ladvi, tam tangentou na Zelivarnu a z Zelvy na Mustek…
Jasně, že ne, z toho Ládví to tangentou vezmete jen tam, kde bude napojená na B. Z Holešovic to třeba stejně vyjde líp tramvají. Ale z Kobylis? z Ďáblic? z Proseka? z Letňan?
Celej ten středovej přestupní trojúhelník (včetně tramvají v té oblasti) je dneska v Praze přetíženej i za běžnýho stavu, natož při téměř libovolné mimořádnosti. A je to do značné míry právě tím obřím infrastrukturním dluhem v tangentách. Které by to jak odlehčily za běžnýho stavu, tak převzaly část té vyšší zátěže při mimořádnostech…
Davaji smysl ale ne jako reseni vyluky jedne byt prestupni stanice. To jde resit snaz a jinak.
Mimochodem, jake jsou prepravni proudy? Staci to na metro? Osobne dost pochybuju.
Zacal bych s doplnovanim chybejicich spojeni vyrazne jednoduseji – linka tramvaje pres Krejcarek do Karlina. Vzhledem k poctu prestupujicich na Palmovce by to bylo hodne muziky za malo penez.
Nejde o reseni jedne konkretni vyluky. Jde o propustnost a odolnost celeho systemu. Podobne jako tramvaj na Vaclavaku. Par lidem pomuze zrychlit cestu „primo“. Ale klicovej prinos je zaloha za Jecnou.
Linka z Krejcarku do Karlina proc ne, pokud to ta krizovatka umoznuje a opravdu tam miri tolik lidi. Ale je treba pocitat s tim, ze lidi z metra B nahoru na Krejcarek budou najednou muset resit, kde prestoupit a nebudou to mit vse na Palmovce. Co prevazi? To v tomto pripade nevim.
Vnitřní tangenty určitě poptávku mají, něco jako cca Želva, Pakrác, Smíchov, v podstatě výseč občas vyskočivší okružní linky E nebo O nebo cokoliv. Dnes je tam spíše slabší nabídka MHD závislá na zácpách a tangentuje nejvíce IAD. Lidi raději jedou metrem přes centrum, což zkresluje odhady poptávky na tangentách (ale třeba zkratkování z IPP na KN je dobře vidět v každé tramvaji). 🙂
Na severu města je to složitější, tam je to řidší si myslím.
Poptávka je, ale zvládne ji i dobře preferovaná tramvaj, která bude navíc z povrchu dostupnější a provozně levnější. Nadto je v plánu přibližovat zdroje a cíle cest (15min. město) a posílit i železnici.
O 15 min městu pár rádobyprogresivních politiků rádo kecá, ale skutek utek. Na bezmotorovou dopravu, která je pro takový patnáctiminutový město klíčová, zvysoka kašlou taky. Ke změnám předpisů, který by umožnily zahušťování a kombinaci funkcí ve větší míře (což taky město krátkých vzdáleností vyžaduje), se taky nemaj. Takže tomu v Praze fakt nevěřím, že se stane. Když budem mít jó kliku, budou aspoň ty MHD tangenty.
Tak z Proseka je běžné jezdit autobusem dolů na Vysočanskou. Ale to jsou taky ve špičce zasekané ulice.
Tomu středovému trojúhelníku pomůže Déčko se svými 4 přestupními stanicemi, tedy 7 místo 3. V běžném provozu tedy ne, ale pro alternativy velmi dobré. A vylepšení by mělo ještě nastat díky kladenské trati se 4-5 přestupy na metro a poměrně krátkými intervaly (i když ne tak krátkými jako metro, pochopitelně).
D mu spíše přitíží, bude-li tam přivedeno. Zdaleka ne všichni přitom potřebují jet zrovna tamtudy. A stále se nabízí povrchové spojení z okolních stanic, které vyloučeny nejsou.
Přesně tak jsem dneska na Florenc jel. Akorát ten nápad měla spousta dalších lidí. Já jsem se, naštěstí, ještě vešel.
PS: tangenty muzou mit smysl, ale v pripade vyluky Florenc C fakt ne
Pro lidi, kteří jedou z domova z Jihozápadního Města do kanceláře na Pankráci by zrovna tangenta přes Dvorecký most a nahoru Jeremenkovou (jako tramvaj) v případě výluky Florence pomohla docela dost. Dokonce tak, že by přes tu Florenc nejezdili ani kdyby tam výluka nebyla.
Například. A platí to pro všechny cesty, kdy je potřeba jet daleko na Václavák a pak zase daleko zpět, protože každý, kdo Prahou projíždí, musí vidět sochu svatého Václava, aspoň zespodu.
Také mohou jet od Karlova náměstí tramvají rovnou téměř na Pankrác, nebo od Smíchova 118, i když to mnoho lidí napoprvé nenapadne. Ale na tu tramvaj (do Jeremenkovy doufám citlivě zasazenou) se jako místní těším. Jen mě trochu mrzí, že se kvůli posunu mostu minou linky od Zeleného pruhu a na Barrandov, a tramvaje budou hnány ostrými oblouky. Vlastně už ten most ani nebude příliš „dvorecký“, spíše „plavecký“…
Bohužel Dvorecký most a Jeremenkova citelně chybí, takže vámi uvedené trasy jsou sice možné, ale pořád jsou pomalejší, než metrem přes Václavák (když tedy Florence funguje). A pak se divíme, že je metro v centru přeplněné – no bodejť by nebylo, když tam musí povinně každý.
Omyl – Ječnou je to naopak spíš mírně rychlejší, nebo tak nastejno.
Případně lze let přes Václavák (metrem A), a i to vyjde srovnatelne s Florencem
Zapomněl jste na takový „drobný“ detail, že je to přestup navíc. Navíc na tramvaj, která bude ve špičce nejspíš zpožděná, takže vám to spojení hezky nalezené vyhledávačem nevyjde. A pochod na Můstku a pak na Muzeu není srovnatelný (ve špičce) s jedním přestupem na Florenci.
Ne. Jsou daleko důležitější problémy než nějaké okružní metro. O jakési „zanedbané investici“ tady nemůže být řeč.
Já bych to také nenazval zrovna „desítky let zanedbávaný investice do tangent“. Před desítkami let byla Praha o třetinu méně lidnatá, s méně rozsáhlou sítí metra i tramvají a tangenty až tak nutně nepotřebovala.
Potřebovala. Jen to ještě nějakou dobu nebylo tolik vidět, protože město to množství aut generovaný impotencí MHD v tangenciálních směrech a jejich téměř kompletním přenecháním IAD nějak zvládalo. Teď máme město zaplavený autama extrémně a se stavbou tangent jsme prakticky na začátku. V bodě, kdy bude ještě desítky let trvat aspoň jejich základ… Při tom, jak dlouho takový věci v Praze trvaj, ty desítky let zpoždění nejsou nadsázka. Protože už chyběj teď
Na tohle je zrovna lepší mít víc radiál, než tangent. Konkrétně zde by metro D (Mírák–) Hlavák – NámRep pomohlo spíš, než nějaký okruh někde mezi Kobylisy a Palmovkou, respektive mezi Smíchovem a Pankrácem.
A v čem? Že by lidé přestoupili do něj místo na tramvaj, aby se dostali do B? A nebude lepší se do toho B už od začátku třeba naučit dostávat jinudy než přes centrum, pokud to lze? Jako by centrum mělo mít funkci megalomanského přestupního bodu…
Ano, centurm města je přirozená křižovatka cest.
Kteri cestující (odkud kam), kteri dnes jezdí přes Florenc, by podle vás preferovali okružní metro?
Právě proto, že je centrum přirozená křižovatka cest, je zbytečné tam cpát ještě další lidi, kteří by se jinak rádi centru zdaleka vyhli.
Tohle je fajn argument u silnic (protože cpát silnice tunelem pod centrem je fakt drahý a rampy zabírají hromadu místa, na rozdíl od výstupů metra), ale nefunguje na metro – přidat kapacitu mimo centrum a v centru je ± stejně drahý. Tím nechci říct, že posílení tangent není důležité (IMO TT Jeremenkova a Kobylisy–Podbaba jsou jedny z nejdůležitějších staveb v kompetenci Prahy). Jen tvrdím, že důležité jsou pro zkrácení jízdních dob, ne pro ulehčení centru. Jo a myslím, že centrálnímu trojúhelníku moc neulehčí. Mezi sousedními větvemi metra se už nyní jezdí tram (Kob – Palm, Palm – Želv, Straš –… Číst vice »
Nikoli, ten argument pro MHD platí. Udělat tramvajovou tangentu Jinonice–Pankrác je o několik řádů levnější, než posílit kapacitu metra C v centru. Navýšit kapacitu C v centru jde trochu výměnou zabezpečovače, automatickým řízením a nástupištními stěnami, ale i to udělat za provozu není žádná legrace. A zas tolik kapacity se tím nezíská. Když potřebujete víc, nezbývá už nic jiného, než postavit novou linku metra. A to je o několik řádů dražší, než postavit Dvorecký most a tramvajovou trať Jeremenkovou. Navíc tou tangentou ještě jako bonus získáte kratší cestovní doby. Takže je to levnější, rychlejší na realizaci a ve výsledku budete… Číst vice »
Od oka bych tipl, že nová zabezpečovačka + stěny vygenerují cca stejnou kapacitu, jako má TT. Myslel jsem, že se tu bavíme o výších desetitisících cestujících, a tedy o okružním metru.
TT Jeremenkova je samozřejmě skvělá stavba a velmi ae těším, ale nečekám, že by s počty cestujících na Florenci citelně hnula. To už spíš Dvorecký most, ale ani tam nečekám velkou změnu.
Škoda, že na přestupu nejsou sčítače, bylo by to zajímavé pozorovat
Nebavíme se o okružním metru, bavíme se o tom, co je teď potřeba a reálné. Zabezpečovačka plus automat plus stěny mohou vygenerovat stejnou kapacitu, jako jedna tramvajová trať. Jenže těch tramvajových tratí můžete postavit víc, zatímco tu kapacitu metra už dál nezvýšíte.
Dvorecký most zkrátí cestu, ale 118 už o moc častěji jezdit nemůže. Takže kapacita se zvýší teprve tehdy, až bude možné 118 nahradit tramvají.
Mohl byste být prosím konkrétní? Všechny relace, kde mě napadá, že by O prospělo, se již dnes nejezdí přes centrální trojúhelník.
Nejezděj, protože se jezděj auty a jen výjimečně, když to nejde, tak busem nebo přes ten centrální trojúhelník. V podstatě cokoli mezi P5 a P6, co není hned u řeky. Podobně P6/P5 – P4, P6-P8 jste zmiňoval. Pravej břeh tolik neznám a aspoň nějaké trochu tangenty tam v tramvajích jsou, ale celkem nepochybuju, že i tam je hodně tras, kde se úplně zbytečně zajíždí do centra a zase se jede zpátky.
P5 P6 hodně záleží na tom, o které části se bavíme – v západní části (Malovanka – Jinonice, Bořislavka – Košíře) bude většina cest bus, u řeky tram, a na cesty, kde člověk pokračuje dál (řekněme Stodůlky) část vezme opravdu centrální trojúhelník. P6 – P4 jednoznačně vede přes Muzeum, okružni metro by nemělo šanci být výrazně rychlejší. Případně já teda jezdím i 25 na Vlt či 22 na IPP, ale to nebudou tak významné proudy. Mezi P10 a P4 se to má tak, že na Vinohrady často vyhrává tram z IPP, na Želvu z jízdní části P4 vede vícero bus… Číst vice »
Třeba ta relace, kterou jsem uváděl – bydliště na Jihozápadním Městě, pracoviště na Pankrácké pláni.
Mělo to aspoň umýt ty čmáranice…