Obrazem: Hlavní žižkovská třída se po rekonstrukci opět otvírá, vrací se i autobusy
Dokončená rekonstrukce horní části Hartigovy ulice (dříve Koněvova) na pražském Žižkově. Foto: TSK
V Hartigově ulici přibyly dva přechody, místo některých parkovacích míst se objevily zálivy pro zeleň.
Kdy konecne vydlazdi chodniky na Konevove nad Ohradou? A hlavne kdy Praha 3 zacne neco delat pro omezeni tranzitni dopravy na Konevove, nove zde jezdi i dalkove autobusy, pote co zrusili autobusy MHD Praha 3 nema vyresenou dopravu do mesta, pote co developer postavi na Nakladovem nadrazi sidliste velikosti stredne velkeho mesta Dalsi vystaba domu probiha na Ohrade a misto Mez. Tel. Ustredny chce developer po zmene uzemniho rozhodnuti taky stavet Je tady MCP3 pro developery, nebo pro obcany? Kdo je plati? Pristi rok se ma opravovat Seifertova, tak by P3 mela vyjednat adekvatni nahradni MHF, aby to nedopadlo jako… Číst vice »
Rekonstrukce trvala celkem nekolik let
Ulice ale nezmenila charakter, ktery podporilo odstraneni vedeni tramvaji
Samy bazar, secondhand a podivne obchudky, zadny normalni obchod
Obyvatelstvo stejne – Romove
Praha 3 se chlubi vahou na Tachove namesti, takova blbost
Celkem několik let…hm, to už je vysoká matematika, do toho se raději nebudu míchat.
A rekonstrukce vozovky zahrnuje nějaký pogrom na Romy, nebo jak si to přesně představujete?
Bydlím 100 metrů od tohoto úseku a zklamání. Říkám jako řidič, chodec a cyklista. Zklidnění dopravy, která je tu značná, se nekoná. Stromů minimum. Perlička že místo pro jeden až dva stromy zabírají dva (!) parkovací automaty proti sobě. Přitom parkovacích míst obsluhovanych těmito automaty je třeba šest. Cyklo opatření je úplně špatně. Klidně mohl být pas na chodníku nebo proste něco promyšleného. Potřeba jednotek modrých parkovacích míst, kvůli kterým není slušný cyklookruh, stromy nebo aspoň místo pro zásobování je diskutabilní. Sloupy osvětlení nesmyslné umístěné, zabírají místo. Nabíječky na EV nejsou Plus jsou nové přechody s ostrůvky, které jsou imo… Číst vice »
Tak a když Husitská a Hartigova jsou od Florence až k Ohradě hotové, kdy konečně přijde na řadu ta dlouho plánovaná rekonstrukce Vinohradské?
Tu odložila snad ještě Krnáčová, když se zalekla hněvu „zpovykaných Pražanů“… A od těch dob tam jsou třeba ty „dočasné“ tramvajové zastávky už asi 6 let?
Já tedy nevím, kdy se změnilo vnímání a vžité bližší určení, ale za horní část Hartigovy, resp. Koněvovy ulice, byl vždy považován úsek až od Jana Želivského ke Spojovací, se kterou popisovaná stavební akce nemá nic společného. Terminologie v článku je místopisně matoucí
jako Zizkovak, naprosto podepisuji. spojeni „horní část Hartigovy“, je naprosto scestne.
Ano, horní opravdu dole nikdy nebyla 🙂.
Existuje alespoň teoretická možnost, že by se do téhle ulice vrátily tramvaje, které tu kdysi jezdily?
Pravděpodobně ne, spíše se vrátí trolejbusy – mluví se o elektrifikaci linky 136
resp. místo vrátí, budou
No, drive tam jezdily take, ale v soubezne Rohacove ulici, nikoliv v Hartigove… V Jeseniove take autobus…
A co bude jezdit Hartigovou ulicí směrem k Florenci?
Sttale autobus nebo elektrobus… pokud se nic nezmeni.. z puvodnich planu…
Pochybuju. Křižovatka Bulhar by byl asi trochu oříšek. Ale je to škoda.
Ani moc ne, hodne zalezi, trat by se tam vesla, ted stejne musi tramvaj odbocovat mimo ulici do podjezdu – musela by se trochu prestavet, ale slo by to. Dalsi moznosti je obnova trati do Hybernske a Opletalky… tak jako kdysi, kdyz se bude obnovovat trat pred nadrazi.
Pry to nejde kvuli slozite krizovatce s najezdem na magistralu
Kdysi dávno jsem viděl nějaké výhledy do budoucna od scheinherra, že by měly. Ale upřímně si to nedokážu představit (a Bulhar je ten menší problém, ten se výhledově má řešit určitě)
Stromu mohli tedy dat podstatne vice, doufam, ze to nejsou jen ty dva na fotografiich…
No a mala poznamka, asi se myslelo na inzenyrske site, atp., ale v budoucnu se ma zatrolejovat 136, takze ty sloupy budou muset vymenit a prestavet i na jina mista… pac tyhle tenke na to nejsou stavene…
Pokud by neměla být z chodníku díky stromům zpevněná kozí stezka, tak by se musely zrušit parkovací místa.
Bingo 😉
V Libni a Vysocanech je Sokolovska ul. na jedne strane s chodnikem velmi uzkym a nikomu to nevadi, je tam stromoradi…
Ano zrusilo by se par parkovacich mist na ukor par dalsich stromu, ale zase by se tam dalo lepe v lete zit…
ty cyklopruhy tam chyběly nejvíc ….
Infrastruktura pro cyklisty chybí. Ale pruhem se to nevyřeší. Chce to fyzicky oddělenou cyklostezku.
Což je na Žižkově trochu problém.
větší problém je, že po těch úpravách které piráti po Praze už nějaký čas provádějí se zbytečně vytvářejí úzká hrdla v dopravě a špunty. Fakt nerozumím k čemu je cyklopruh na Argentinské ? A všechny ty zelené plastové kolíky u Vltavské akorát dělají to místo pro řidiče naprosto nepřehledným ….
Vždyť tam je cyklostezka o 20m vedle pod Vítkovem v trase bývalé železnice, na co další „plnokrevná“ cyklostezka přímo v ulici?
Jako městský cyklista nejsem úplně přesvědčený o potřebě fyzického oddělovani, většinou tak v v českém provedení vzniká paskvil .
Ano někde na předměstí je to v pohodě i když i tam se najdou perly, třeba se sloupy veřejného osvětlení a sloupky na značky v prostoru “ oddělené “ cyklostezky kde se pak jede slalom…
Taky jsem městský cyklista a přesvědčený o tom oddělení jsem. Snažím se být mezi auty a případné kolize s nimi co nejméně a cítím se tam i bezpečněji.
A pokud jde o to české provedení, pak by se to mělo změnit, aby se z toho ten čecháčkovský přístup vytratil.
Jenze taky nas kvuli te absenci oddeleni i na relativne velkych ulicich typu Hartigovy jezdi docela malo. Jen par milovniku adrenalinu a dalsich par s maximalni motivaci. Daleko vic lidi by jezdilo rado, ale do provozu se boji…
Měli vrátit tramvaje.
Je fakt, ze by dost pomohli..
tramvaje pomohlY – tvrdé y. Ale, i když by se mi to líbilo a byl bych všemi deseti pro, v současnosti by to byl asi problém – Hartigova a navazující Husitská nejsou tak široké, aby tramvaj jela po vlastním tělese, a Bulhar, už není na to příliš připraven – nejdřív by musela skončit magistrála, ale tato bolševická zrůdnost bude v Praze ještě několik desetiletí
O vlastní těleso ani tak nejde, ale ten Bulhar je problém.
Ne neni, da se krizovatka upravit… nebo vest trat do Hyberske spolu s trati ze Seifertky a odbocit trat az do Opletalky…
Nazor nejakeho odbornika je, ze vratit tramvaje nejde kvuli Bulharu
Tramvaje by sice pomohly, ale ti, co je staví, by tím pomohli (vizte předchozí příspěvek „Měli vrátit tramvaje“) Tudíž v tomto případě je brblání o tvrdém Y zbytečné, protože jsou tím pádem obě možnosti správné.
A zase jenom cyklopruh místo plnohodnotné cyklostezky… Kdyby ho alespoň vyvýšili nebo fyzicky oddělili. Kdy se v Praze konečně začne stavět bezpečená cykloinfrastrura, na kterou se nebojíte pustit i malé dítě? Totéž ulice Na Flerenci.
Nevede takhle náhodou cyklostezka hned vedle, po tělese bývalé dráhy?
Cyklostezka bohuzel uz roky konci ma Krejcarku…
Vede. Ale pro tuto cast Zizkova je uplne nanic, protoze chybi moznosti, jak se dostat na ni a z ni. Je dobra, kdyz se clovek chce dostat ze Seifertoyy do pustiny kolem Krejcarku…
Bohuzel klasickej problem draznich stezek. Jede se po nich fajn, ale jsou (aspon v Prazskem podani) trochu jak dalnice bez sjezdu a najezdu…
To sice jo, ale bohužel není moc dobře napojená na zbytek Žižkova. Pokud si chcete „zajezdit“, nejen na kole, třeba na inlinech, tak OK, nějak se tam dohrabete a jezdíte tam a zpátky. Chcete-li jí využít dopravně, je to dost na prd… Od Bulhara se na ní moc dobře vjet nedá – když jedete od Hybernské, tak by to šlo po tom chodníku vpravo, jenže tam o legalizaci nechce Praha 2, na jejímž území to myslím je, ani slyšet, nalevo se po tom chodníku myslím také nesmí a je ještě užší. Asi se má jako vyjet na křižovatku s Italskou… Číst vice »
No já bych tedy malé děti raději bez dozoru nepouštěl ani na oddělenou cyklostezku. Nejen kvůli jejich bezpečnosti, ale i proto, že jim často pražští rodiče zapomínají dát instrukce, jak se na tom kole mají chovat. Nedávno jsem málem přeletěl přes řidítka na Letenské cyklostezce, když mi dítě plnou rychlostí a bez rozhlédnutí zkřížilo cestu zpoza křoví…třikrát během jednoho průjezdu! Nejezdím sice jako blázen, ale s 29“ koly to obecně docela frčí. Naštěstí jsem z daného místa už zvyklý na pejskaře (to máte sto metrů volné plochy napravo, sto metrů nalevo, ale oni prostě potřebují venčit na cyklostezce), takže předvídám… Číst vice »
To je naprostá bída. Stromy prakticky žádné a cyklo také žádné (ne, nebudu počítat ten koridor který akorát tak umožňuje předjíždet cyklistu těsně bez dodržení odstupu). Místo ostrůvku mohlo město udělat světelné přechody a v ulici by se za mírného zúžení chodníků povedlo vybudovat dánské pásy v obou směrech včetně napojení do vedlejších ulic. A těch stromů by se také vešlo více. Tohle je další promarněná příležitost. Je vtipné vidět boční ulice, kde předkové stromy vysadili, byly schopní racionálního uvažování a my jsme akorát tak dokázali stromy na hlavních ulicích vykácet aby se tam vešlo více aut k zaparkování. A… Číst vice »
O 4st? nechranene povrchy ulic v takove zastavbe maji i 50st., zatimco v tech s osazenymi stromy tak 25st.
Dávám tomu měsíc, maximálně dva… než to někdo zase rozvrtá
Ty zmiňované zálivy pro zeleň na fotkách nějak nevidím. Zato vidím černej asfalt. V Praze evidentně pořád nevěřej na změny klimatu…
Vsak tam taky vicemene zadne nejsou.
To tak obyčejně asfaltu bejvá, že je černý, obzvlášť když je čerstvý 😀. A zálivy tam jsou……když se podívate na kolaře vlevo, pojedete dozadu k té lampě, tak u ní jeden je, akorát tam ještě není ten strom.
No on se asfalt celkem snadno dá dobarvit do světlejšího tónu. Někde se to používá, třeba v USA hodně na chodníky. Ze stejného důvodu je v Kalifornii nebo v Miami tolik silnic z betonu.
Není tomu tak, v USA se beton nekdy kolem roku 1920 zvolil protože má minimálně 2.5× větší životnost, je levnější a je s ním při výstavbě snazší manipulace , navíc se dá vyrábět lokálně.
Ano výhodou je, že je světlý ale na to v té době nikdo moc nemyslel .
V LA asi před deseti léty zkoušeli napřed barvit stavající povrchu asfaltu a pak obarvit směs, ale myslím, že se to neosvědčilo. Barva klouzala za mokra a bílý asfalt měl kratší životnost…
Umi to i TSK kdyz nahodou chce – viz okrovej asfalt na smiseny stezce v Podoli.
Jsou tam dvě deklem zakrytý místa připravený na strom, obě kolem přechodu k Černínově.
Že tam v létě nedali ten strom chápu, ale číslo dvě je naprostý výsměch no.
ještě přidat trolejbus
Plánuje se elektrifikace 136.
A co úsek do Florence? Pokud se z linky 136 stane trolejbusova, tak by se trolejbusovymi linka i měly stát také linky 133, 175 a 207, i když by možná linka 175 mohla být zkrácená, aby nezatrolejovany úsek nebyl příliš dlouhý. Pokud se týká linky 133,tak předpokládám, že po zavedení tramvají v Počernicke ulici a přes nákladové nádraží Žižkov nebude potřeba v úseku Ohrada – Sídliště Malešice.
Pro cyklisty by to mělo vypadat jinak, lépe. Více stromů také neuškodí
Cyklotrasa by měla především vést jinudy než po páteřní komunikaci.
Vedlejší jsou zabrány parkujícíma autama a je to samá jednosměrka.
Za mě by všechny jednosměrky, kromě úplných výjimek měly být předělány na cykloobousměrky.
S tim souhlasim, ale ani to uplnou absenci pouzitelne infra na hlavnich nenahradi. Naopak by se to hezky doplnovalo.
Na co se čeká? Je to hotové 3 dny…..
Tak tak, byl jsem tam něco vyzvedávat těsně pod tou uzavírkou už ve středu, na kole, takže jsem si to tam drze projel a vše vypadalo už hotové, včetně horizontálního značení. Možná se čekalo, až vzbudí pana primátora, aby se u toho mohl vyfotit, aby tam Zdeněk Hřib nebyl sám… 🙂
Klidně mohla být zeleň místo všech parkovacích míst a cyklopruh i v opačném směru. Když už je ale jen jeden, tak je dobře, že právě ten ve směru do kopce.
Bohužel klasická pražská promarněná příležitost na nějakou pořádnou změnu, ponecháno asfaltové peklo na dalších x let. Stromů přidáno žalostně málo a cyklistům piktokoridor.
jj, taky zitam. zminenych 6 stromu to opravdu vytrhne…
Vypadá to hezky. Jen škoda přeškoda těch stromů:(
Podle mě je to promarněná příležitost. Málo zeleně a cykloinfrastruktura velmi mizerná.