Letecké společnosti Letectví

Obrazem: Emirates ukázaly novou třídu na palubě A380, bude i v 777X.

Premium economy v A380 společnosti Emirates. Foto: Emirates
Premium economy v A380 společnosti Emirates. Foto: Emirates
Poprvé má Emirates na palubě čtyři cestovní třídy, úpravou prošla i ekonomická třída.

Letecká společnost Emirates ukázala podobu úplně nové třídy na palubě největších osobních letadel světa. V zatím posledním dodaném letadle A380 zavádí třídu Premium Economy, která míří cenou i kvalitou mezi cestující v ekonomické a byznys třídě.

Nová třída je na palubě nového letadla, které přilétlo tento týden z Hamburku. Součástí jsou i další úpravy v jiných třídách: jiné sedačky v ekonomické třídě nebo vylepšení byznys třídy.

Airbus A380 v barvách Emirates je už nyní jedním z nejvyhledávanějších cestovních zážitků v letectví. Teď je ještě lepší. Zatímco ostatní své služby a komfort spíše omezují, rozhodli jsme se náš produkt ještě dál posílit,“ řekl prezident Emirates Tim Clark. K rozhodnutí o instalaci nové třídy na palubu A380 došlo ještě před pandemií koronaviru.

Od výrobce budou mít Emirates přímo šest letadel s premium economy. Kromě posledního modelu převezmou ještě příští a přešpříští rok dalších pět letadel. Poté výroba skončí. Stejné sedačky mají být instalovány i v části nových letadel 777X od Boeingu, u kterých došlo k dalšímu posunu termínu dodávky: až na rok 2023. Letecká společnost současně zvažuje, že podobně vybaví již stávající letadla A380.

Čtyři třídy, 484 míst

V letadle bude celkem 56 míst v premium economy, rozmístění sedaček bude 2+4+2. Rozteč bude 40 palců, sedák je široký 19,5 palce. Umístěna bude na spodní palubě, dvě toalety budou určeny pouze pro cestující v této třídě.

Proměnou prošla mírně i první třída: privátní kabiny jsou nyní o něco širší a mají vyšší dveře, úpravou prošel i sprchový kout. Na palubě je jich celkem 14. V případě byznys třídy je 76 míst, mají jiné potahy, které jsou podobné nové byznys třídě v Boeingu 777-300ER Emirates.

Proměnou prošla i ekonomická třída: 338 sedaček má nový design, který je rovněž z poslední verze vybavení Boeingu 777-300ER. Letadlo má tak celkem se čtyřmi třídami kapacitu 484 míst. Emirates mají aktuálně ve flotile 118 letadel A380.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ota Z.

za mne super, pokud to bude za zajímavé peníze tak ano a budu ochoten si připlatit

Luboš

31 let po revoluci je Česko stále ještě pozadu. Emiraty vyvíjejí nejnovější letadla, a v Čechách ,,modernizujeme,, do nekonečna shnilé šukafony……. Nebýt EU, tak dodneška stojíme fronty na všechno…….

Tomas

Jaké letadlo prosím vyvinuli v emirátech?

Gajda

Mě se to líbí, ale prostě ten plastově lesklej dekor ala dřevo nechápu – jak u nich tak všude jinde kde se to dává – tam by mohli vymyslet něco stylovějšího a do roku 2020 patřícího

Luboš

Třeba RegioMouse že ?

Ota Z.

souhlasím s tím, že to dřevo vypadá tak nějak divně a lacině. Neříkám že plastová imitace hliníku by byla lepší, ale v F class bych luxusní materiály čekal.

Tomáš

Najmuli architekty, proto je to na první pohled luxus. Srovnejte s těmi hnusnými šedivinami od „architektů“, kteří dělali první třídy nových vozů českých drah.

Kolem

Srovnávat ČD s Emirates, už jsem hodně viděl ale toto ne 😀

švestka

Co nejnárodnější dopravce ČD dělá, dobře dělá!

Tomáš

Proč ne? Tady srovnávám návrh vzhledu. Nepochybně i u nás existují skuteční architekti s vkusem. Není třeba vše svěřovat těm „architektům“, co nemají žádný vkus. Náklady navíc jsou nulové.
Nebo svůj komentář myslíte tak, že si máme brát vždy příklad z těch nejhorších místo nejlepších? Pravda, naše země v posledních desetiletích tomuto přístupu odpovídá.

Jakub

Fotka č. 9 určitě není premium economy

Cyklista

Proto je taky pod fotagrifií titulek „byznys třída“. Stačí číst

mikiqex

Cena letenky v Business je zhruba trojnásobek ceny Economy, takže Premium Economy odhaduji na dvojnásobek. Dubaj za 30k Kč, Dálný východ za 45k, Sydney za 70k.

Vladimír

Když dvojnásobek, tak mi za 30k vychází spíš Bangkok, než Dubaj.

mikiqex

Máte pravdu, Dubaj je v Economy lehce přes 10 tisíc, ale v Business za skoro 50, takže to vychází 4,5násobek. To platí třeba i pro Joburg (14290/64290 Kč), takže je otázkou, jestli ten dvojnásobek není podhodnocený. Nemusel by být – je to dolní paluba (= žádný bar), nejsou lie-flat sedačky a nečekám výhody byznysu typu salónek nebo letištní transfery v ceně letenky. Ale třeba si fakt řeknou trojnásobek, jsem na to zvědavý 🙂

abc123

Na mě je to stejně stísněné. Pokud chci pohodlí, tak si vemu business class nebo first.

Dominik

Nedá se s tebou nesouhlasit. Co se týká pohodlí, tak business nebo first class je stoprocentně lepší. Pro většinu lidí ale bude trochu odrazující zaplatit za ni cenu lehce ojeté fabie..

Struhadlo Spravedlnosti

Ale ekonomy u Emirates není hrůza.

Honza

Vypadá to skvěle..

Tuturu

Singapurci to nejsou, ale vypadá to použitelně.