Obrazem: Dvorecký most se blíží propojení. Kubistické tvary dávají betonářům zabrat
Stavba Dvoreckého mostu v březnu 2025. Foto: Metrostav

Pole číslo čtyři se bude betonovat na konci léta.
Pole číslo čtyři se bude betonovat na konci léta.
Tuší někdo jaké plánuje DPP spoje? Jako jestli Tramway ze Slivence přejede tento most a pojede směr Braník a Modřany? To by sice mohlo ulehčit Smícháči, ale zase by chyběl přestup na metro.
Případně jestli pojede z mostu směr Palackého náměstí a dále do centra?
Rozhodně tudy pojede tram od Modřan na smíchovskou stranu (má se rušit linka bus 190). Pak přes něj pojedou linky bus 196, 197, 118. A další tram spoje.
V ropidích plánech je psáno toto:
20 od nádr. Smíchov do Modřan (+ náhrada linkou 15 na Barrandov)
2 od Výtoně do Hlubočep
V tomto kontextu bych dále očekával toto:
21 zrušena + 3 jen do Braníka
Velkou otázkou je, zda bude zachována v aktuální trase linka 190, ale moc si to nedokážu představit..
Na obou koncich je pripraveno kolejove propojeni… proc se v clanku mluvi jen o dvoreckem?
Já tam tedy čtu, že na podolské straně už koleje jsou napojené, nic o přípravě.
Protože to na Smíchovské straně bylo vybudováno už s předstihem při rekonstrukci trati. Nově se tedy dělalo jen to v Podolí.
Když jsem bydlel na Barrandově a dojížděl dvakrát týdně na Pankrác, přesně tenhle most po cestě chyběl…
Máte pocit ze spojení tramvaji přes most a nahoru autobusem bude výrazně rychlejší než dnešní spojení busem z Barrandova na Budějovickou a metrem?
A Vy máte pocit, že ne? V některých relacích sice může fakt, že je to bez přestupu nějaký čas ušetřit, ale ten Barrandovský most má pro některé druhy dopravy (a směry) prostě své nevýhody. Už to, jak je přes řeku šikmo – já přes něj občas jezdím na kole a bohužel už díky té jeho šikmosti (zrovna ve směru, jak se mi to od/do Prokopského údolí vůbec nehodí) to znamená snad víc než kilometr pokaždé navíc. Pro hlavní dopravní proud – kde se pohybují i autobusy – jsou ty nájezdové a sjezdové rampy také dost omezující, dost často na nich… Číst vice »
Když je K Barrandovu ucpaná, tak to 170 jede i o 30 minut zpožděně. Takže ano, ve špičce co při jiné události na silnici K Barrandovu to bude rozhodně rychlejší.
Takže chcete říct, že nové spojení ve vámi uváděné relaci bude přinese zlepšení jen někdy ve špičkách :-), není to málo na takovou investici? 🙂
Tim nepopírám, jeho pozitivní význam, jen říkám, že most není všespásný, jak se někteří snaží naznačit (třeba náš radní pro dopravu), o čemž se asi přesvědčí cestující linky 190).
Tak, ono by to samozřejmě chtělo trať Dvorce-Jeremenkova-Olbrachtova-Budějovická. Plus prodloužení Pankrác-Budějovická. Jenže MČ Praha 4 jaksi…
Nebylo napojeni u Lihovaru připravené už dávno?
Tam to je už od začátku
„Dávno“ je asi 6(?) let zpátky, kdy se rekonstruovala tramvajová trať kolem Lihovaru.
to sice ano, ale vlastně jen z části a pokud vím, tak třeba chybí srdcovky k odbočení směr most, tudíž buď je na místě vybrousí (což si reálně nedokáži moc představit) a nebo minimálně ty se budou měnit na takové, které umožní i jízdu do víc směrů a ne jen z Barrandova na Smíchov a opačně
Mám pocit, že se žlábky spíš frézují (a pak trochu zablousí).
Tak v článku se píše o napojení až na most, nebo ne? To napojení na smíchovské straně je zatím jen na silnici, aby se nemuselo dělat na funkčním kolejovém tělese…
O tyto drobné chyby přeci vůbec nejde ale o to že stavbá jako desítky dalších má zpoždění (kvůli složité geologii samozřejmě) a patrně bude stát více než se plánovalo!
Kdyby se předem dělal podrobnější geotechnický průzkum, budete si zase stěžovat, že je zbytečně drahý.