Obrazem: Dvorecký most se blíží propojení. Kubistické tvary dávají betonářům zabrat

Stavba Dvoreckého mostu v březnu 2025. Foto: MetrostavStavba Dvoreckého mostu v březnu 2025. Foto: Metrostav

Pole číslo čtyři se bude betonovat na konci léta.

76 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantisek X

Hm, akorát, že na Pankrác (přímo) jezdí akorát 134, na kterou se kvůli posunu vyústění mostu od Dvorců k plaveckému stadionu jako na potvoru nedostanete, takže 118 na Strž a přeběh na 193, nebo na Budějovické náměstí a na 134 (jo, možná tam doženete tu stejnou, která se cestou musí vyhrabat na Dobešku). Jestli on ten přestup ze 170 na 134 u polikliniky nebyl snazší. 🙂 Jo, ještě se dá tou 118 dojet jen do Dvorců, ve 134 si třeba i sednete. Ale kdo ví, jak to ještě bude.

Adam Ř

Zahnout na Barrandov 17? 😛

Ra

Co vím, tak most je kolejově napojený na obou stranách, u napojení u Lihovaru se v článku nepíše. Jestli se nepletu, tak to bylo i kvůli podmínkám dotace na rekonstrukci obou tratí, kdy je určené období, kdy se na novém úseku nesmí konat žádná výluka

old

Spíš autor v článku opakuje nepřesná slova náměstka pro dopravu z listopadu 2024.

Milan

Jak už jsme někteří jiným opakovaně uvedli – vložené výhybky a křížení do provozovaných trati ve stávajících ulicích NENÍ HOTOVÉ KOLEJOVÉ NAPOJENÍ nového mostu – uvedené jsou pouze zárodky dvou vrcholů kolejového trojúhelníku, které poslouží, že při jeho budovaní není nutno zastavovat provoz na původní trati, která byla nedávno rekonstruována!

V članku je spravně uvedeno, že loni bylo vybudováno kolegové napojení (myšleno celý trojúhelník) od mostu do Podolí a také, že toto chtějí brzo udělat na druhé straně na Lihovaru.

vlachjan

Velmi hezký most. Zde si můžete prohlédnout návrh stejných autorů na nový Výtoňský železniční most: https://www.a6.cz/projekty/zeleznicni-mosty-pod-vysehradem Myslím si, že kdyby SŽ vybrala tento návrh, byla by reakce veřejnosti opoznání smířlivější.

Adam Ř

já osobně v nějakou památkovou ochranu nevěřím, a oba návrhy se mi líbí (jako skoro všechny mosty), ale tipoval bych, že tohle by bylo kontroverznější – je to mnohem větší „pěst na oko“

pity

Opravdu hezký návrh. Škoda, že to nevybrali.

doxtan

Jen doufám, že už někdo maluje a připravuje most Generála Šišky z Modřan do Lahoviček (a tím pádem na Radotín, nejen Strakonickou). Zbraslavský Most Závodu míru je už dlouho na hraně a než tam stavět defintivní kruháče, bylo by lepší postavit tenhle most.

Milan

Most Závodu míru rozhodně není provozně nahraně – to je pouze ta nevhodně vyosená a uspořádaná křižovatka na jeho předmostí na Zbraslavským nádražím! A další pro lem je nevhodný průjezd Komořany, který bylo v plánu řešit přeložkou nějak mezi Vltavou a zástavbou Komořan, ale co vím už je to finálně zavrženo. Za mě narazové špučky ráno do a odpoledne z Prahy by řešilo zdvoukolejnění a eletrifikování železniční tratě Vršovice – Zbraslav, a díky tomu zavedení minimálně v tomto úseku sedlového intervalu přes poledne pracovních dní 15 minut a ve špičce 10! V neposlední řaďě na Zbraslavském nádraží by bylo potřeba… Číst vice »

Bram

Tento most se uvažoval, ovšem za dlouhé éry mafiánského starosty Hány byl prolobbován jiný most – tento: https://mapy.cz/s/cakalazusa

Uvažovaný most přes Vltavu, který zuřivě odmítal mafiánský starosta Hána a jeho odporná tlupa, měl být zde: https://mapy.cz/s/jasocafebe

Adam Ř

Cože? „Než abychom zlepšili křižovatku, radši postavíme fungl nový most přes Vltavu“
Slyšíte se?

petr.kolar1

Na pontonu vidím míchačku a mezi břehem a pontonem dvě fošny. Jak přesně to vozidlo najede na ponton a pak zase zpět?

hroch.obojzivelny

Já vidím na pontonu jen čerpadlo, míchačka už by se tam nevešla.

old

Na ponton nenajíždí. Beton do čerpadla na pontonu dodává další čerpadlo na břehu.

Lukas B.

k pojmenování mostu se během minulých +/- tří let rozvinula velmi bujná diskuse. dokonce nějací zvolení obzvláštníci vymyslili, že by bylo vhodné pojmenovat most po nějaké ženě, toho času již neživé, a vznila snůška nápadů kterou tu ženu vybrat.. ergo jak my češi jsme „Lachende Bestien“, zjistili jsme, že příjmení Dvorecký toho času nosí čtyři naši spoluobčané, příjmení Dvorecká tři spoluobčanky. jelikož tito jistě nespadli z nebe, ale mají maminky, babičky, tchyně a tety, jistě se mezi nimi najde vhodná paní Dvorecká, podle které lze most pojmenovat (a proč bychom nemohli pojmenovat most po neznámé ženě z lidu, která nikdy… Číst vice »

Adam Ř

Za mě takovéhle komplikace za ten krásný most stojí, ale trochu se bojím, jak se bude takováhle složitá stavba udržovat, zda to nebude moc náročné. Vidíte do toho někdo?

Antonín1

Určitě bude složitější, než u obyčejných jednoduchých mostů, ale Praha, kterou mnozí považují za nejkrásnější město planety, si to určitě zaslouží.

David

Bude se to udržovat asi jako ostatní mosty ve správě TSK, viz třeba Libeňský nebo Hlávkův most.

vlachjan

Jinými slovy sto let se na to nešáhne, pak se předloží návrh nového dálničního mostu s šestipruhem pro auta, a nakonec se udělá tvarová replika původního mostu (pokud to dopadne dobře)

Michal M

Udržují se vrstvy zabraňující zatékání vody a ložiska mostu.
Jak vypadá mostovka je asi úplně jedno, beton se neudržuje.

Pan Václav z Prahy

Tuší někdo jaké plánuje DPP spoje? Jako jestli Tramway ze Slivence přejede tento most a pojede směr Braník a Modřany? To by sice mohlo ulehčit Smícháči, ale zase by chyběl přestup na metro.

Případně jestli pojede z mostu směr Palackého náměstí a dále do centra?

Milan

Rozhodně tudy pojede tram od Modřan na smíchovskou stranu (má se rušit linka bus 190). Pak přes něj pojedou linky bus 196, 197, 118. A další tram spoje.

Pavel

V ropidích plánech je psáno toto:

20 od nádr. Smíchov do Modřan (+ náhrada linkou 15 na Barrandov)
2 od Výtoně do Hlubočep

V tomto kontextu bych dále očekával toto:
21 zrušena + 3 jen do Braníka

Velkou otázkou je, zda bude zachována v aktuální trase linka 190, ale moc si to nedokážu představit..

Ondřej Wagner

Já jenom doufám, že ROPID přehodnoti linku c. 2, a že pojedou na ni dlouhé tramvaje, které nebudou končit v Hlubocepech, ale až na Sídlišti Barrandov.

Frantisek X

Ještě předtím by se ale měla otočit přes smyčku Dvorce, aby byl přestup i od Zeleného pruhu, když už. 😉 Akorát se obávám, aby nástupní zastávka stejně nebyla až za mostem, za účelem nezmatení cestujících. 😀

Juraj

S 21 se po dokončení TT Václavák počítá v nové trase po Vinohradské, s přípravou na protažení do Malešic.

U trojky byly úvahy k protažení do Libuše (na Nové Dvory) místo poloviny 17, ale nejspíš je to ještě ve stádiu diskuse.

Pavel

1/2 17 je asi méně KT než ceká 3, takže bych tipoval, že zůstane v Libuší 17.

PeterM

Máte pocit ze spojení tramvaji přes most a nahoru autobusem bude výrazně rychlejší než dnešní spojení busem z Barrandova na Budějovickou a metrem?

MaT

A Vy máte pocit, že ne? V některých relacích sice může fakt, že je to bez přestupu nějaký čas ušetřit, ale ten Barrandovský most má pro některé druhy dopravy (a směry) prostě své nevýhody. Už to, jak je přes řeku šikmo – já přes něj občas jezdím na kole a bohužel už díky té jeho šikmosti (zrovna ve směru, jak se mi to od/do Prokopského údolí vůbec nehodí) to znamená snad víc než kilometr pokaždé navíc. Pro hlavní dopravní proud – kde se pohybují i autobusy – jsou ty nájezdové a sjezdové rampy také dost omezující, dost často na nich… Číst vice »

Milan

Když je K Barrandovu ucpaná, tak to 170 jede i o 30 minut zpožděně. Takže ano, ve špičce co při jiné události na silnici K Barrandovu to bude rozhodně rychlejší.

PeterM

Takže chcete říct, že nové spojení ve vámi uváděné relaci bude přinese zlepšení jen někdy ve špičkách :-), není to málo na takovou investici? 🙂

Tim nepopírám, jeho pozitivní význam, jen říkám, že most není všespásný, jak se někteří snaží naznačit (třeba náš radní pro dopravu), o čemž se asi přesvědčí cestující linky 190).

Robert Pražák

Tak, ono by to samozřejmě chtělo trať Dvorce-Jeremenkova-Olbrachtova-Budějovická. Plus prodloužení Pankrác-Budějovická. Jenže MČ Praha 4 jaksi…

Nepovim

To bude taky, nejpozdeji až se spusti Dečko a zjjsti se, že je potřeba mit propojený pankrac a smíchov, což jinak nez tramvají po dvoreckém mosté nebude dávat smysl.

Filip Jirsák

Ono to není potřeba zjišťovat, to se ví dávno. Jenže vedení Prahy 4 nějaká tramvaj nezajímá – jak to nemá benzínový motor, pro Prahu 4 to neexistuje.

Milan

Najednu stranu máte pravdu, ale nadruhou není to spíše z důvodu oficiálního návrhu dané TRAM trati na úkor jízdních pruhů či minimálně stání pro auta, k řemuž by napovídal i souhlas P4 právě se Dvoreckým mostem jen pro MHD + IZS, ale nikoliv IAD? Jak by se vedení MČ P4 postavilo k cca takovémuto – https://mapy.cz/s/mamafuvela trasování TT jen s 3mi poměrně krátkými úseky prostorem stávajících vozovek: 1.) ve spodní části Jeremenkovi ulice mezi křižovatkou Dvorce a zast. Za Skalkou 2.) v severním prodlpužení ulice Na Strži k ulici 5.května, kde by měla nejlépe vzniknout zastávka Doudlebská (ovšem o nový… Číst vice »

Lukáš

Wow, tolik prace a pritom takova pi…tomost.

Milan

Když je pitomost vést TT samostatnými dráŽními tělesy a to i s tunely a estakádami, tak proč tak vedou i v Praze na Barrandov či přes Krejcárek a staví se v Brně? 🙂 🙂 🙂

Lukáš

Kde to jinak rozumne nejde, tak to smysl muze mit, ale uplne nahodne pospojovat carou mista, kde skutecne nic neni, vyhybat se pritom mistum, kde by se lidem tramvaj hodila a navyse blouznit nad tunely v cene miliard, to proste pitomost je.

Milan

Kde by se mnou navrhované vedeni TT lidem.nehodilo – Kavčí hory, Sídliště Pankrác, BUS zášť. Pankrác vedle OC Arkády asi pro BUSY neexistují a nejsou využívány a zastávka u Bauhaus Pankrác by asi taky těla prázdnitou jako zastávky podél 5.května západně od ulice Ohradní? 🙂 🙂 Co naopak to vzít presně z jiného pohledu – ta trať je navržena místy kde je slabé BUs spojení či dokonce i toto je od nich daleko a tedy docházka k němu je velmi nepohodlná! Jinak mezi zášť. Brumlovka a ul. u plynárny tu trať mám zakreslení cca místy oficiálního plánu města/DPP a jestli… Číst vice »

Frantisek X

To už můžete rovnou vyrobit lanovku do parku Družby (pardon, Central Parku) přímo od plaveckého stadionu, a nemusíte to hnát oblouky přes Dvorce. Obsluha Jeremenkovy nulová, spousta kutání navíc; to už když kutat, tak třeba směr Zelený pruh a napojit to přes Antala Staška. Ale jsem rád, když někdo přizná, že nešlo vůbec o stromy, jak se uvádělo, nýbrž o parkování v jízdních pruzích, jemuž měly ty stromy ustoupit.

Milan

A kdo v Jeremenkově potřebuje obsluhu tramvají, jdyž v ní opskovaně proti ní píší petice? 🙂 Navíc zastávka Za Skalkou je v Jeremenkově, ale při mém vedení TT získá lepší obsluhe ulice Podpekařkou podzemní zastávkou Pekařka či Pod Kavčími horami místo současnou BUS zastávkou Pod Pekařkou v Jeremenkově ulici. Samozřejmě, kde vznikne nová TT, tam budou utlumený až zrušeny dosavadní BUS linky – při realizaci tratě Jeremenkovou linka 118 při realizaci mého návrhu zejména linka 188 ve svém západním konci, ale potenciálně i castecně další projíždějící sídlištěm Pankrác. A jak píši obyvatele Jeremenkovou opakovaně tramvaj odmítli, tak jim postačí méně… Číst vice »

Adam Ř

Mě jakožto Pankráčanovi by se tohle velice líbilo, ovšem vidím několik velkých problémů

1) Vím, že víte, že ražené tunely, zvlášť v komplikovaném pražském podloží, jsou drahé. Jenže podceňujete, jak strašně kurevsky moc drahé jsou.
2) A nejsou snadné ani na projednání – už jen kvůli dlouhé náročné stavbě a kvůli navazujícímu zářezu.
3) Z Pankráce je docela rozumné spojení přes centrum (C+Ječná, časem by měl být bus z Pražského povstání na Švanďák), tedy je potřeba to stavět hlavně pro lidi jižnějších končin, pro které by tohle byla zajížďka.

Filip Jirsák

Ano, je to kvůli tomu, že Praha 4 kašle na lidi a myslí jen na auta. To už jsem napsal a vy jste to jen jinými slovy zopakoval. (Ono je to teda ve výsledku pro lidi ještě ta lepší varianta. Protože když P4 začne myslet na lidi, je to pro lidi ještě o to horší. Jako když na autobusovou zastávku Pankrác směr Kavčí hory, která už tak nestačí výrazně většímu počtu lidí, který ji používá, umístí na chodník lavičky, čímž prostor pro výměnu cestujících ještě zmenší. Přitom stačilo lavičky umístit za okraj chodníku na zbytkový trávník mezi chodníkem a parkovištěm,… Číst vice »

Milan

= když vedení P4 mezi Dvorce – Brumlovka – ul. U Plynárny DPP/Magistrát hl.m.Prahy nabídne TT v obdobné podobě jako Hlubočepy – Sídl.Barrandov – Slivenec = převážně na samostatném drážním tělese vedeném mimo PK a to v nemalém úseku mimo úroveň okolního terénu, a to včetně tunelového úseku (v tomto případě s jednou plně podzemní zastávkou), tak za mě vedení P4 velmi pravděpodobně proti té TRAM mít nic nebude! PS: A že i TRAM může mít podzemní zastávku vidíme i v ČR – v Brně, kde je jedna taková vybudována v hloubeném tunelu, a ve stejném městě vidíme, že i… Číst vice »

Filip Jirsák

Ano, když to nijak neomezí auta, P4 proti tomu nic mít nebude.

Akorát za tu cenu byste mohl za každé parkovací místo v Jeremenkově postavit celý parkovací dům a ještě by zbylo.

PeterM

Jenže smutné je, že když si odhadnete jízdní dobu, tak ani ta tramvaj z Dvorců nahoru a na Pankrác nepřinese zásadní časovou úsporu oproti dnešnímu stavu kdy Barrandova jedeme s přestupem na metro cca 30min, tramvají to hrubým odhadem bude tak cca 25min.

Milan

A jde jen o časovou úsporu či je potřebna i kapacita a hlavně pravě maximalně technickoekonomicky možná separace pro zajištěni pravidelností spojení proti stávajícím BUS linkám jako je 118 Smícháč – Lihovar – Dvorce – Budějovická – Brumlovka – Spořilov?

Při čemž přímé kolejové spojení Smícháč =M=B – Pankrác =M=C + D by bylo velmi atraktivní a podstatně sloužilo pro spojení západu Prahy od Zličína a jihu – Písnice až jihovýchod – přes Jižního město a nejlépe dále prodlouženým =M=C přes Sídlistě Petrovice – Uhříněves (nádraží a centrum) do nové konečné Sídliště Uhříněves s kapacitním P+R za Uhříněveským hřbitovem.

Frantisek X

Škoda jen, že to na ten Spořilov (když už je zazděná Jihlavská a naopak obestavěná Vyskočilova) nejde kolem Depa Kačerov a přes Severozápadní, nýbrž je navrženo klesání k plynárně a stoupání k Chodovské. Pro okruh je to jedno, ale pro větev na Spořilov jednoznačný zápor. Přitom to mohlo sloužit právě místo 118.

Milan

Pro okruh to jedno není – napojení na ulici U Plynárny je spravně, a proto od Brumlovka k němu oficiální trasu schvalují a nenavrhuji její změnu, protože jde o plánované možné pokračovaní tramvajového okruhu od křižovatky ulic U Plynárny a Chodovská přes východní konec železniční zastávky na Kubánské náměstí a dále východně podél areálu Vinohradské nemocnice na Vinohradskou ulici, kde využije stávající zastávky Želivského nad Áčkem a dále TT přes Ohradu a Krejcárek na Palmovku.

frank

Obecně vzato v Praze je špička už záležitostí tak 6 hodin za den ve všední den 🙂

PeterM

Moc dobře pamatuji, epizoda provozu ČSAD Praha Západ bylo zajímavé intermezzo :-).

Nicméně nikdo se tu nebaví o devadesátých letech, takže váš příspěvek je trochu mimo téma :-).

Martin

Na obou koncich je pripraveno kolejove propojeni… proc se v clanku mluvi jen o dvoreckem?

Kubrt

Já tam tedy čtu, že na podolské straně už koleje jsou napojené, nic o přípravě.

Filip Jirsák

Protože to na Smíchovské straně bylo vybudováno už s předstihem při rekonstrukci trati. Nově se tedy dělalo jen to v Podolí.

Milan

To máte pravdu, ale v Podolí už je toto napojeno až na počátek mostu, ale u Lihovaru ještě nikoliv a článek uvádí, že toto napojení se má brzo realizovat.

Pako

U Lihovaru je odbočka připravená už od roku cca 2020. Viz mapy.cz panorama 2019/2021

Milan

A ta odbočka TT u lihovaru již snad vede až na počátek toho nového mostu – resp jeho staveniště? 🙂 🙂 Zjevně nechápete rozdíl mezi odbočkou kolejí v stávajících komunikacích a napojením/prodloužením takové odbočky s mostem – jeho stavenuštěm!

Jan Tichavský

Napojení na stávající tram síť tam už je několik let, dál k mostu chybí už jen dvě výhybky a jedno křížení, tak to bylo asi myšleno s nimi.

Tomáš Záruba

Nebylo napojeni u Lihovaru připravené už dávno?

Ondřej Hanuliak

Tam to je už od začátku

Dusanh

„Dávno“ je asi 6(?) let zpátky, kdy se rekonstruovala tramvajová trať kolem Lihovaru.

automatic

to sice ano, ale vlastně jen z části a pokud vím, tak třeba chybí srdcovky k odbočení směr most, tudíž buď je na místě vybrousí (což si reálně nedokáži moc představit) a nebo minimálně ty se budou měnit na takové, které umožní i jízdu do víc směrů a ne jen z Barrandova na Smíchov a opačně

Alibaba

Mám pocit, že se žlábky spíš frézují (a pak trochu zablousí).

Pako

Vše je připravené už 6 let a do všech směrů. Ještě nějaké obavy?

Jan Tichavský

Připravené je pouze odbočení na most, ale výhybky a křížení, tedy jeden cíp toho trojúhelníku stále chybí.

Milan

Kde tu – https://maps.app.goo.gl/A96gvttv1TCrUtnTA?g_st=ac máte ten dle Vás nechybějící 3. vrchol kolejového trojúhelníku na Lihovaru od nového mostu s křížením koleje od mostu na Barrandov s kolejí od Smícháče na most, když já tam stále vidím pažení výkopu na hraně náspu vozovky k nadjezdu železnice?

Tomáš Jirák

Tak v článku se píše o napojení až na most, nebo ne? To napojení na smíchovské straně je zatím jen na silnici, aby se nemuselo dělat na funkčním kolejovém tělese…

Richard Fiala

O tyto drobné chyby přeci vůbec nejde ale o to že stavbá jako desítky dalších má zpoždění (kvůli složité geologii samozřejmě) a patrně bude stát více než se plánovalo!

Filip Jirsák

Kdyby se předem dělal podrobnější geotechnický průzkum, budete si zase stěžovat, že je zbytečně drahý.

Dejf

Tak zase všichni vědí, že jediné stabilní horniny v praze jsou ty uložené ve sbírkách národního muzea… 😀

Adam Ř

Problém je, že ty ostatní závodí, kdo dokáže stavaře prodělat zákeřneji

Filip Jirsák

Jenže když budete předpokládat špatné podmínky a adekvátně tomu zvýšíte nabídkovou cenu, prohrajete v soutěži s někým, kdo ty špatné podmínky nepředpokládal.

Leinad

Někdy smlouvy obsahují možnost změnit cenu podle reálných podmínek. Pokud se nepletu, Motolské metro stálo trošku méně než se předpokládalo, jindy se doplácí (bez dodatku na vícenáklady).
Samozřejmě to má i nevýhody.

Filip Jirsák

Předpokládaná cena (uváděná při vypsání veřejné zakázky) je něco jiného, než následně vysoutěžená cena – to, že je vysoutěžená cena nižší, je celkem obvyklé.
Na zaplacenou cenu může mít vliv kde co, záleží na tom, co je ve smlouvě. Může tam být inflační doložka, kurzová doložka, můžete platit za hodiny, za spotřebovaný materiál…