Obrazem: Dvorecký most se blíží propojení. Kubistické tvary dávají betonářům zabrat

Stavba Dvoreckého mostu v březnu 2025. Foto: MetrostavStavba Dvoreckého mostu v březnu 2025. Foto: Metrostav

Pole číslo čtyři se bude betonovat na konci léta.

I v zimních měsících probíhaly práce na Dvoreckém mostě, který propojí pražské Podolí se Smíchovem. Při nízkých teplotách probíhá i betonování.

Na mostním poli číslo tři proběhla v nedávné době montáž bednění, ukládka betonářské a předpínací výztuže a betonáž. Jednalo se o nepřetržitou betonáž cca 1000 m3 betonu po dobu 36 hodin. Dvě beton-čerpadla se musela umístit na pontonové sestavy ve Vltavě,“ informovala firma Metrostav TBR ve svém časopise.

K mostnímu propojení vltavských břehů už zbývá poslední mostní pole číslo čtyři, které by mělo být zabetonováno na konci léta.

Dvorecký most se podle betonářů vyznačuje velmi originálním tvarem, což znamená, že pro každou jeho část je nutné připravit bednění a betonářskou výztuž přesně na míru. Kubistické tvary betonových konstrukcí se neustále mění a nikdy nejsou identické.

Na stavbě mostu pracuje podle Metrostavu přibližně 150 dělníků. Stavba má výrazné zpoždění, firma argumentuje náročnějšími geologickými podmínkami, než se předpokládalo. Nosnou konstrukci bylo také oproti předpokladům nutné výrazně více vyztužit. Dokončení se nyní plánuje na leden 2026.

V budoucnu budou po mostě jezdit pravděpodobně linky 2 a 20, převedou se na něj i některé autobusové spoje. Stane se součástí plánovaného Tramvajového okruhu. Na podolské straně už je most napojený na tramvajovou trať. Výstavbu kolejového napojení na smíchovské straně stavbaři plánují na přelom dubna a května. Následně se vybuduje trať na samotné nosné konstrukci mostu.

Stavbu mostu vysoutěžilo sdružení Metrostav TBR, Firesta-Fišer a Strabag za 1,075 miliardy korun bez DPH. Projekt se dosud prodražil o přibližně 10 procent, město podepsalo dodatek navyšující celkovou cenu na 1,188 miliardy. Kubistický design mostu navrhl architekt Radek Šíma.

Stavba Dvoreckého mostu v březnu 2025. Foto: MetrostavStavba Dvoreckého mostu v březnu 2025. Foto: MetrostavStavba Dvoreckého mostu v březnu 2025. Foto: MetrostavStavba Dvoreckého mostu v březnu 2025. Foto: MetrostavStavba Dvoreckého mostu v březnu 2025. Foto: MetrostavStavba Dvoreckého mostu v Praze (listopad 2024). Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýStavba Dvoreckého mostu v Praze (listopad 2024). Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýStavba Dvoreckého mostu v Praze (listopad 2024). Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýStavba Dvoreckého mostu v Praze (listopad 2024). Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýStavba Dvoreckého mostu v Praze (listopad 2024). Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýStavba Dvoreckého mostu v Praze (listopad 2024). Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýStavba Dvoreckého mostu v Praze (listopad 2024). Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýStavba Dvoreckého mostu v Praze (listopad 2024). Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýStavba Dvoreckého mostu v Praze (listopad 2024). Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýStavba Dvoreckého mostu v Praze (listopad 2024). Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Tagy Dvorecký most Metrostav TBR
18 komentářů