Letecké společnosti Letectví Letiště

Obrazem: Doba dreamlinerová. Do Prahy začaly létat Boeingy 787

Boeing 787 Dreamliner společnosti Qatar Airways v Praze. Foto: Michael Holeček
Boeing 787 Dreamliner společnosti Qatar Airways v Praze. Foto: Michael Holeček

S příchodem zimního letového řádu se Letiště Václava Havla dočkalo dvou pravidelných linek, na které dopravci nasazují Boeing 787 Dreamliner. Už v neděli se poprvé v Praze představil dreamliner Qatar Airways, v pondělí Korean Air.

Nasazení jednoho z nejmodernějších letadel na světě přineslo větší komfort pro cestující a současně potěšilo letecké fanoušky, kteří mají vidět na Ruzyni nový typ letadla.

Dreamliner Qatar Airways je v Praze každý den, přilétá ve 12:25 a odlétá zpět do Dauhá v 16:10. Katarský dopravce ho nasadil na linku, kde původně létal s Airbusem A320. Díky navýšené kapacitě Letiště Praha očekává, že obě stávající denní linky využije v obou směrech přibližně ročně o 75 tisíc cestujících více než doposud.

Korean Air létá s dreamlinerem do Prahy v pondělí, středu a v sobotu. Z Prahy odlétá v 18:30, v Praze bude přistává ze Soulu v 16:40.

Pro cestující je zajímavou změnou lepší kvalita vzduchu, optimální vlhkost a tlak ekvivalentní nižší nadmořské výšce. Budete dýchat více kyslíku než v jakémkoli jiném letadle. Více kyslíku znamená méně bolestí hlavy, méně závratí a méně únavy při cestování. Okna letounu Boeing 787 Dreamliner jsou mnohem větší než u kteréhokoli srovnatelného letadla.

Qatar Airways létá do Prahy s dreamlinerem pro 254 cestujících, z toho 22 z nich je v byznys třídě. Korean Air má dreamliner ve verzi pro 269 cestujících, z toho 18 v byznys třídě.

Korean Air na trasu mezi Prahou a Soulem nasadily dosud různé verze letadel, podle původních plánů měly létat linku v zimě s boeingem 777-200ER, stejně jako loni. Přes léto většinou Korean Air nasazuje Boeing 747-8i. Nasazením nového letadla dojde v zimě ke zvýšení sedačkové kapacity na lince přes zimu o 8,5 %.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Hana Nvotová
Host
Hana Nvotová

Pěkný je, ale bohužel pouze na papíře. Minulý týden jsem s ním letěla na trase Doha – Hanoj. Něco tak nepohodlného jsem na takto dlouhé trase ještě nezažila. Místo na nohy jak v A319 od evropské nízkonákladovky, půlka moderních vymožeností (např. zatemňovací okénka) nefunguje. A když vám při projíždějí po ploše „chcípnou motory“ a musí se znovu startovat, na klidu vám to nepřidá. Zlatá 777.

liberal shark
Host
liberal shark

Nádherné letadlo, vzor efektivní konstrukce.

Partneři



CSCARGO