Obrazem: Do povodněmi poškozeného mostu v Opavě se zakously bagry
Demolice původního mostu byla soutěžena na čas, stejně tomu bude i u tendru na most nový.
V Opavě začala demolice frekventovaného mostu v Ratibořské ulici. Poškodily jej loňské povodně.
„Stavba z roku 1965 byla určená k rekonstrukci, nicméně škody po povodních byly tak rozsáhlé, že jsme most se statikem určili k demolici. Vznikne tady most nový, protože je to most, který zásadním způsobem ovlivňuje životní komfort všech lidí, a to nejenom v Opavě,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl s tím, že při posledním sčítání dopravy projelo po mostě za 24 hodin 19 tisíc vozidel.
Kvůli důležitosti mostu se ŘSD rozhodlo jej dočasně nahradit mostním provizoriem.
Demolice původního mostu byla soutěžena na čas. Uzavírka provizoria, které bylo v provozu do včerejška, tak potrvá jen do pondělí, kdy se na něj opět vrátí veškerý provoz. Přes víkend stihne zhotovitel, ostravská společnost DAV, provést ty nejtěžší demoliční práce. Firma zvítězila v tendru s nejnižší předloženou cenou 1,7 milionu korun.
„Konstrukci mostovky bourají dva demoliční bagry za pomocí hydraulických nůžek, které jsou schopny stříhat železobeton. Sekunduje jim třetí obslužný bagr, ten sutiny naloží na dopravní prostředky k odvozu a dalšímu zpracování,“ řekl stavbyvedoucí Jan Havrlant.
V příštím týdnu bude DAV pokračovat v další fázi demoličních prací, a to s ořezáním podpěr mostů, které zůstanou zachovány a na kterých bude vybudován most nový. Tyto práce by měly probíhat už za plného provozu na mostním provizoriu.
Nový most za co nejkratší dobu
V těchto dnech se ŘSD chystá vyhlásit veřejné výběrové řízení na stavbu mostu nového, vyjít má asi na 75 milionů korun.
„Nejdůležitější prvek celého výběrového řízení je čas, to znamená, že budeme soutěžit především na čas, abychom stavěli co nejkratší dobu. I tak jsme do podmínek soutěže dali, že prakticky po celou dobu výstavby bude v provozu mostní provizorium,“ dodal Rýdl.
Zhotovitel postaví nový most vedle provizoria. Někdy kolem 4. čtvrtletí roku pak dojde ke snesení provizoria a posunu nového mostu na jeho finální místo. Po drtivou většinu výstavby zůstane provizorium v provozu.