Obrazem: Čeští stavbaři vysunuli poslední díl konstrukce mostu v Pirně
Postupné vysouvání celkem devíti polí o různé délce začalo v roce 2022.
Stavbaři Metrostavu a sesterské firmy BeMo Tunneling završili posledním devátým výsuvem překlenování údolí říčky Gottleuba (v Čechách Rybný potok) v saské Pirně. Skončila tak divácky nejzajímavější část budování nového silničního mostu Gottleubatalbrücke, který tvoří 916 metrů dlouhá ocelová konstrukce. Ta nyní spojuje obě strany údolí. Postupné vysouvání celkem devíti polí o různé délce začalo v roce 2022.
Konstrukce se vyrábí v Horních Počernicích a montuje v Pirně. „Poslední výsuv nebyl vůbec rutinní, vzhledem k omezeným podmínkám staveniště jsme museli kontinuálně manipulovat s výsuvným nosem, abychom zkopírovali tvar terénu za opěrou. Každé čtyři metry jsme zvedali výsuvný nos, který tak jel celou dobu zavěšený na hydraulice, i když jsme při předchozích výsuvech upřednostňovali jeho mechanické jištění pomocí čepů. Jelikož bylo nutné plně obsadit všechny podpěry, potřebovali jsme na výsuv 65 pracovníků,“ uvedl ředitel výstavby ze společnosti Metrostav Marek Foglar.
Do konce letošního roku budou stavbaři spouštět ocelovou konstrukci, která se klene ve výšce až 70 metrů, na hlavy pilířů a spojí ji s nimi. Poté bude následovat betonáž mostovky a dokončovací práce. Stavba by měla být dokončena v závěru roku 2026.
Most vyniká neobvykle štíhlou konstrukcí, což zpočátku stavbu komplikovalo a projekt se musel upravovat.