lot
Doprava ve městě Tramvaje

Obrazem: Brno má novou moderní halu na důkladnější péči o tramvaje, opláštění pohlcuje hluk

Nová hala pro denní údržbu a očistu tramvají v Pisárkách. Foto: DPMB
Nová hala pro denní údržbu a očistu tramvají v Pisárkách. Foto: DPMB

Dopravní podnik města Brna (DPMB) dnes otevřel ve své pisárecké vozovně novou halu denního ošetření a očisty. Jde o druhou etapu celkové modernizace vozovny, která začala v roce 2018 a DPMB do ní investuje dohromady 418 milionů korun. Nová budova zaujme i moderním vzhledem včetně pyramidového hliníkového opláštění, které pohlcuje hluk. Červená barva odkazuje na základní barvu města Brna.

Nová hala nám umožní provádět údržbu a očistu kvalitněji, než tomu bylo doposud. Poskytuje dva kryté kanály pro denní kontrolu podvozků tramvají, s plošinami pro náhled na elektrickou výzbroj na střeše a také pro očistu interiéru. Během léta v hale přibude ještě zařízení pro detekci vad kola pantografů. Věřím, že i našim zaměstnancům se v nových podmínkách bude lépe pracovat,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Každodenní údržba tramvají probíhá ve večerních a nočních hodinách po návratu z provozu. Oknem, které má plochu 129 metrů čtverečních, tak mohou lidé z ulice sledovat, jak se vozy připravují na další den. Během večerních a nočních hodin halou projede 130 vozů.

Venkovní opláštění budovy je navrženo tak, aby tlumilo hluk projíždějících tramvají na lince 1. Tvoří jej 108 hliníkových pyramid, které díky perforaci odráží oproti běžné fasádě jen přibližně polovinu hluku. Logo DPMB umístěné na hale je v noci barevně podsvícené.

V rámci druhé etapy modernizace do konce léta dojde k dokončení zastřešení prostoru mezi novou halou a stávající vozovnou, který nyní bude sloužit ke krytému stání tramvají a jejich ochraně před špatnými povětrnostními podmínkami. Dále projdou opravou prostory stávající vozovny, kam bude instalována nová portálová myčka tramvají, dojde k výměně kolejí a dalším drobným úpravám.

„Na projekt v budoucnu naváže stavba vratné smyčky u ulice Lipová, která umožní otáčení tramvají zajíždějících do vozovny od Bystrce blíže než v uzlu Mendlovo náměstí. Stavba je nyní ve fázi projektové přípravy,“ doplnil Havránek.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

A je nějaký plánek té budoucí smyčky na Lipové? Jak to chtějí natáhnout?

Poudy

No a pak ať mi někdo vykládá, že nová hala v Hloubětíně bude vypadat moderně..

robert

To trolejové vedení po brněnsku té pěkné budově dává dost na frak.

a8n

detekci vad kola pantografů

Doplňte prosím chybějící mezeru, ať nemusí čtenáři přemýšlet, co za kolo je součástí pantografu.

Martin V.

Nějak mi to večer pomalu myslí, takže jsem teď přemýšlel asi minutu, kam mám tu mezeru dát, aby to dávalo smysl. A nakonec jsem na to přišel! 🙂 Tak díky za nápovědu.

mgr.pavel

Dost pěkně a futuristicky to vypadá, palec nahoru za design.

Martin V.

Podle fotek to vypadá moc hezky, ale je otázka jak to bude vypadat za pár let. Snad to vydrží.

Y.K.

Navrhoval bych to nazývat „hliníkové opláštění tvořené soustavou jehlanů“ nebo tak nějak, protože nebýt fotky tak si pyramidové hliníkové představím jako… halu ve tvaru pyramidy. 🙂

Par

jezdím denně kolem i počas výstavby, mám pocit že ty děrované plechy nejsou hliník, Dle mě je to ocelový plech s komaxitem… ???

Y.K.

Nevím, neumím posoudit.

Y.K.

Tolik mínusů. Mno, když pyramidy, tak holt pyramidy. 🙂