Co na tom mostě stojí 45 miliard? Ta Británie je cenou výstavby uplne mimo realitu, pak se nejde moc divit, že se tam nedaří poradny rozvoj železnice. I když v porovnání s USA je Británie jiná galaxie. Ale v porovnani s kontinentální zeleznici slabé.
Slabé? Jak slabé, máte koridory z Londýna na všechny směry na 200 km/h a kromě severní části státu i hustou síť regionálních tratí…
Ale samozřejmě máte pravdu, že 45 mld za most je přepal
Ty tratě byly rovné a dvoukolejne uz od jejich postavení, jejich optimalizace se nedá měřit s masivní výstavou prelozek nebo stavbou VRT v jiných zemích. Samozřejmě pokud to chcete srovnat s Polskem, kde zjistili až v poslední dekádě, ze mohou levne modernizovat hlavní tahy tak mají Britové náskok. Zkuste to ale porovnat s treba Itálii, Německem, Francii, Španělskem nebo pouhou Skandinávii, co si tam při male hustotě osídlení dokážou postavit. BRITaNIE OPRAVDU NENI VZOR PRO MODERNIZACI A VYVOJ ŽELEZNICE. Ve srovnání s USA dokázali udržet železnici v evropském stylu, tedy poměrně hustou sit s velkým počtem spojů, ale tezi jen… Číst vice »
Gryf
1 měsíc
Hezká rekreační oblast, a do toho tohle.. nwm no..
vagonář
1 měsíc
Paráda 👍
Janči
1 měsíc
Stavba je to naozaj kolosálna, odporúčam každému pozriet resp sledovať kanál HS2 na YT. Videá a zábery spracované v naozaj vysokej kvalite a odbornosti.
jkjk
1 měsíc
Trochu soudnosti, prosím. Cena 1,6 mld. GBP pouze za most je nesmysl, je to cena za celý úsek, který zahrnuje i 16 km Chiltern tunel.
Ono je vždycky otázkou, které se moc nedoberete, pokud se do toho neponoříte, co vše se do toho počítá. Nejde jen o stavbu, ale i o pozemky a co si budeme povídat, v Británii jsou ceny pozemků/nemovitostí dost nahoře, pokud se nebavíme o severní Anglii od Liverpoolu nahoru, což je taková trochu bohem zapomenutá část země až ke skotské hranici.
Náhodný Kolemjdoucí
1 měsíc
Bude používaný okamžitě nebo musí čekat na navazující úseky HS2?
Hádal bych že ty tunely budou spíše jako ochrana před hlukem apod. než jako nezbytný prvek k překonání kopcovitého terénu, ale možná se pletu 🙂 Nicméně na vyjezdu z Londýnské aglomerace to bude skoro celé v dlouhých tunelech…
Z toho plyne i celková suma, která se nyní odhaduje na 70-80 mld. GBP za 225km nové trati, to je neuvěřitelných 10mld.Kč/km 😮
Když se navrhovala trasa HS2, mělo to jet z Londýna ven povrchově. Pak spočítali, kolik by stály pozemky (to je zrovna „lepší adresa“) a zjistili, že tunel bude levnější.
No je to jedna z nejdražších VRT na světě, doufám že u nás to bude přece jen o něco lepší. Zatím utratili 40 miliard liber (1125 miliard korun) a stále není zdaleka hotovo, a ten projekt osekali na 225 km tratě.
U nás to taky stáhne jízdní dobu z 2:20-40 na 1:00 mezi Brnem a Prahou, tedy o 67-63% rychleji, mezi Londýnem a Birmingham z expresních 1:16/17 na 49 minut, tedy o 35,5% rychleji.
To se muze psat jen kdyz clovek nevi v jakom stavu anglije je. Zlate Cesko. Anglie zije z dob kdy kolonizovala pul sveta ale postupne se rozklada a perspektiva neni dobra. Tenhle projekt jeden zmalo co se vubec stavi to hezky ukazuje.
EM*
1 měsíc
13 miliard za kilometr obyčejného mostu? To je ze zlata?
Ve zdejších diskuzích se často objevuje motiv, že my Češi a Moraváci jsme strašný nimbysti. Projekt HS2 ukazuje, že to není žádný náš vynález; v rámci minimalizace dopadů tohoto viaduktu na okolí bylo řešeno i to, jak minimalizovat vizuální dopad trakčního vedení 🙂
Na VRT samozřejmě mají normální troleje. Ta třetí kolejnice se používá na 750 V na jih od Londýna. Na sever z Londýna vedou dvě hlavní tratě (East coast a West coast main line) na 25 kV v troleji. Stejně jako pod kanál. Ale obecně tam je podíl elektrifikovaných tratí nízký.
čecháček
1 měsíc
Moc pěkně architektonicky a inženýrsky ztvárněno.😊
Ale cena je teda raketa. Snad bude u nás VRT levnější.😅
Jako vtip dobrý, ale pořád dle vzorečku z teorie relativity – zejména při porovnání rychlosti vlaku ku rychlosti světla – bude délka vlaku stejná (až na odchylku měření).
Co na tom mostě stojí 45 miliard? Ta Británie je cenou výstavby uplne mimo realitu, pak se nejde moc divit, že se tam nedaří poradny rozvoj železnice. I když v porovnání s USA je Británie jiná galaxie. Ale v porovnani s kontinentální zeleznici slabé.
Slabé? Jak slabé, máte koridory z Londýna na všechny směry na 200 km/h a kromě severní části státu i hustou síť regionálních tratí…
Ale samozřejmě máte pravdu, že 45 mld za most je přepal
Ty tratě byly rovné a dvoukolejne uz od jejich postavení, jejich optimalizace se nedá měřit s masivní výstavou prelozek nebo stavbou VRT v jiných zemích. Samozřejmě pokud to chcete srovnat s Polskem, kde zjistili až v poslední dekádě, ze mohou levne modernizovat hlavní tahy tak mají Britové náskok. Zkuste to ale porovnat s treba Itálii, Německem, Francii, Španělskem nebo pouhou Skandinávii, co si tam při male hustotě osídlení dokážou postavit. BRITaNIE OPRAVDU NENI VZOR PRO MODERNIZACI A VYVOJ ŽELEZNICE. Ve srovnání s USA dokázali udržet železnici v evropském stylu, tedy poměrně hustou sit s velkým počtem spojů, ale tezi jen… Číst vice »
Hezká rekreační oblast, a do toho tohle.. nwm no..
Paráda 👍
Stavba je to naozaj kolosálna, odporúčam každému pozriet resp sledovať kanál HS2 na YT. Videá a zábery spracované v naozaj vysokej kvalite a odbornosti.
Trochu soudnosti, prosím. Cena 1,6 mld. GBP pouze za most je nesmysl, je to cena za celý úsek, který zahrnuje i 16 km Chiltern tunel.
Opravdu, když celá 225km stavba má dle aktuálních odhadů vyjít nakonec na 70-80 mld. GBP??
Ono je vždycky otázkou, které se moc nedoberete, pokud se do toho neponoříte, co vše se do toho počítá. Nejde jen o stavbu, ale i o pozemky a co si budeme povídat, v Británii jsou ceny pozemků/nemovitostí dost nahoře, pokud se nebavíme o severní Anglii od Liverpoolu nahoru, což je taková trochu bohem zapomenutá část země až ke skotské hranici.
Bude používaný okamžitě nebo musí čekat na navazující úseky HS2?
Sám o sobě je most nepoužitelný.
mohou na něm jezdit šlapací drezíny
Vždyť tam nejsou ani koleje.
Děkuji.
Jen tam moc nejdou vidět kopce, a kde ty tunely budou
Hádal bych že ty tunely budou spíše jako ochrana před hlukem apod. než jako nezbytný prvek k překonání kopcovitého terénu, ale možná se pletu 🙂 Nicméně na vyjezdu z Londýnské aglomerace to bude skoro celé v dlouhých tunelech…
Z toho plyne i celková suma, která se nyní odhaduje na 70-80 mld. GBP za 225km nové trati, to je neuvěřitelných 10mld.Kč/km 😮
Když se navrhovala trasa HS2, mělo to jet z Londýna ven povrchově. Pak spočítali, kolik by stály pozemky (to je zrovna „lepší adresa“) a zjistili, že tunel bude levnější.
Já myslím, že je to spíše kvůli přírodě. Krajina kolem Chilltern byla předmětem velkých dohadů a tunel je výsledkem
U nás se za tu dobu jen rozkradou peníze za studie 🤔
Člověče, četl jste ten článek? Stavba HS2 se prodražila a prodloužila stejně jako u nás, nebo kdekoliv jinde na světě.
No je to jedna z nejdražších VRT na světě, doufám že u nás to bude přece jen o něco lepší. Zatím utratili 40 miliard liber (1125 miliard korun) a stále není zdaleka hotovo, a ten projekt osekali na 225 km tratě.
U nás to taky stáhne jízdní dobu z 2:20-40 na 1:00 mezi Brnem a Prahou, tedy o 67-63% rychleji, mezi Londýnem a Birmingham z expresních 1:16/17 na 49 minut, tedy o 35,5% rychleji.
Jenže Britové mají problém s kapacitou tratí. Se podívejte, jak často to tam jezdí.
Maximálně 7 vlaků za hodinu po dvou tratích, u nás máme 7 za hodinu do Třebové a 8 do Kolína na jedné dvoukolejce.
To se muze psat jen kdyz clovek nevi v jakom stavu anglije je. Zlate Cesko. Anglie zije z dob kdy kolonizovala pul sveta ale postupne se rozklada a perspektiva neni dobra. Tenhle projekt jeden zmalo co se vubec stavi to hezky ukazuje.
13 miliard za kilometr obyčejného mostu? To je ze zlata?
Ona celá ta trať o délce 225km vyjde podle současných předpokladů na cca 10 mld.Kč za kilometr mj. kvůli obrovskému množství tunelů
Most Inteligence 🙂
Spíš je to zakulacený holešovický most.
Hodně podobný.
A dráty jsou kde? .)
Ve zdejších diskuzích se často objevuje motiv, že my Češi a Moraváci jsme strašný nimbysti. Projekt HS2 ukazuje, že to není žádný náš vynález; v rámci minimalizace dopadů tohoto viaduktu na okolí bylo řešeno i to, jak minimalizovat vizuální dopad trakčního vedení 🙂
Na zemi 😀.
Vážně. Nevím tedy, jak VRT, ale pokud vim, tak v Británii mají lišty podél kolejí, podobně jako pražské metro.
Na VRT samozřejmě mají normální troleje. Ta třetí kolejnice se používá na 750 V na jih od Londýna. Na sever z Londýna vedou dvě hlavní tratě (East coast a West coast main line) na 25 kV v troleji. Stejně jako pod kanál. Ale obecně tam je podíl elektrifikovaných tratí nízký.
Moc pěkně architektonicky a inženýrsky ztvárněno.😊
Ale cena je teda raketa. Snad bude u nás VRT levnější.😅
U nás vrt nebude. Nebudou peníze.
Krásné, škoda že ještě dlouho tam žádný vlak neprojede.
Podle mě spíš za 42-43 sekund, vlaky (téměř) nulové délky tam asi jezdit úplně nebudou. 😀
No z pohledu cestujícího to bude těch 38s, pokud teda nepoběží proti směru jízdy.
Zadání znělo za jak dlouho most překoná vlak, ne (jeden konkrétní) cestující. 😉
Čím rychleji pojedou, tím kratší (z pohledu sledujícího z krajiny kolem mostu) ty vlaky budou.
Relativistických rychlostí to snad dosahovat nebude.
Jako vtip dobrý, ale pořád dle vzorečku z teorie relativity – zejména při porovnání rychlosti vlaku ku rychlosti světla – bude délka vlaku stejná (až na odchylku měření).
A fakt ten vlak vyjede z tunelu a vjede do následujícího rychlostí 320km/h, nebo tam bude kvůli tunelům reálně mnohem nižší rychlost?