Autobusy Doprava ve městě Infrastruktura Lidé Reportáže

Obrazem: Arriva přestěhovala dílny z Vršovic do Malešic, místo jam má zvedáky

Servisní středisko Arriva City v Malešicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Servisní středisko Arriva City v Malešicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Skupina Arriva přestěhovala své servisní středisko pro městské a příměstské autobusy z Vršovic do areálu u Černokostelecké ulice v Malešicích. Dílny v novém zázemí mají sloužit především společnosti Arriva City, za měsíc jimi projde zhruba 450 autobusů.

Vedoucí servisní oblasti Jiří Hrubeš, který má na starosti i dílny ve Stodůlkách a na Zličíně, věří, že kultivovanější prostředí přiláká i nové zaměstnance. „Ve Vršovicích to prostředí zájemce spíše odrazovalo, byla tam zima a třeba kloubový autobus se tam celý ani nevešel a pracovalo se na něm venku,“ říká Hrubeš.

Firmě chybí především autoelektrikář, v Malešicích zatím není ani jeden. Jeho práci tak musejí suplovat mechanici. V nových garážích se provádí běžná údržba, která trvá několik minut, i generální opravy. Na jednu takovou zde čeká i autobus zdevastovaný nedávnou srážkou s kamionem. Na vině byl řidič kamionu. „Je ještě relativně zánovní, takže na šrotiště nepatří. Dostane nový předek,“ komentuje Hrubeš.

A zmiňuje ještě jeden rozdíl oproti Vršovicím. Tam měla firma montážní jámy, kdežto v Malešicích musela bývalý sklad vybavit zvedáky za čtyři miliony. Rozdíl je podle Hrubeše i mezi mladší a starší generací řidičů. Zatímco zkušenější řidiči si leccos na voze udělají sami, ti mladší si prý nevymění ani žárovku.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
petr
Host
petr

Zase ti co rozumí mikroelektronice ti nevymění startér nebo altík natož dvě baterky, oni ti přímo do očí řeknou, že na to maturitu nedělali.

petr
Host
petr

máš pravdu, dříve tři týdny na dílně, potom na nákladáku a až potom autobus.

Štěpán
Host
Štěpán

Neobejdou. Dnes je autoelektrikařina o něčem jiném, než před dvaceti lety. Přemýšlení v okruhu žárovka – dráty – vypínač – relé už nestačí. Dnes je to CAN BUS, řídící jednotka, snímače, kalibrace, diagnostika. A to už je na mnohé mechoše a bohužel i na některé elektrikáře moc.

Michal
Host
Michal

Když máme zákaz vstupu na dílnu…tak jak se to máme naučit?
Navíc je ve firmě XY variant vozů a u každého kusu to je trošku jinak…

petr
Host
petr

na nohách jde udělat hodně, ale kanál je na něco lepší. Bez toho autoelektrikáře se obejdou, u nás co elektrikář tak byl alkoholik.

Partneři


Newsletter

Výběr editora