Obrazem: Architekti představili novou podobu nádraží v Mladé Boleslavi

Vizualizace nové podoby stanice Mladá Boleslav hl. n. Foto: AFRY CZVizualizace nové podoby stanice Mladá Boleslav hl. n. Foto: AFRY CZ

Proměna zanedbané stanice má začít příští rok.

63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš Doubek

Nedávno jsem projížděl horním nádražím v Litoměřicích Nádražní budova podobná té v MB nádherné zrekonstruovaná.Nechapu co se zde léta stále řeší?Inu Mladá Boleslav že!!!

Petr s.

Šopa na dvě věci. Hala jako kráva, stačila by pouze tak 30% prezentované plochy, stejně se tam jen přestupuje. Nádraží je mimo město v území nikoho. Do Prahy místní jezdí raději autem, je to rychlejší a pohodlnější a navíc po zavedení R spojů v režii Arrivy a tím pádem i zhoršení odbavení cestujících jediná pohodlná možnost cestování do této oblasti. Tak si jen říkám, kam jde ta vaše ekologická doprava? Pár slunečních panelů na ‚magacínu‘, které stejně za 3-5 let budou nefunkční díky liknavé údržbě vlastníka objektu, to nezachrání. A kde máte nová nástupiště+podchod minimálně na ‚horní‘ trat´? ….

Daniel Mach

Takže přestavba odbavovací budovy, a k vlakům stále přes koleje na úzká nástupiště?

Poudy

Merde…

Karlos

Taková investice do nádraží, které je Hlavní jen podle názvu…? Zmíněné stanice Nymburk a Teplice jsou ve městě, kdežto hl. n. v MB je mimo, a plánované spojky ho „odstaví“. Stačilo by něco jako postavili před pár lety v České Lípě. Moderní hala jen na rychlé odbavení, a ne palác jak přestupní terminál.

Karl vB.

Kde vidíte „palác jak přestupní terminál“?
Pro cestující bude čekárna, toalety, pokladny a komerční prostory se zázemím. Zbytek je drážní technologie. Uvolněné plochy po demolici současné budovy se využijí pro parkování.

Karlos

Záměrně jsem uvedl příklad v Č. Lípě, kde je hala poloviční, a navíc tam postavili dvě krytá nástupiště s podchodem. Fotky někdy klamou, ale zde nic víc nevidím. Přitom je to stanice spíš na přestup, a pobíhat po kolejišti tedy nic moc.

Sova

Esteticky nic moc. Mohlo by být alespoň součástí projektu pořádné parkoviště (klidně podzemní), u nádraží tak daleko od města by se to hodilo. Ale chápu, že se asi do budoucna počítá s poklesem významu hl.n., až se Boleslav jako železniční uzel přemění výstavbou Bezděčínské a Ptácké spojky. Tak jen aby to brzy bylo…

Gogo

Ty pohádky o Bezděčínské a Ptácké spojce poslouchám už víc jak 30 let co jsem na dráze, a skutečnost?

Martin

A kdo by tam parkoval, Boleslavští přijedou autem z města a přesednou na vlak kam ? Do Prahy nebo Nymburku ?

Ludja

Ti co jedou na výlet například. V hezkých dnech není kde zaparkovat. Jezdí se odtud směr Turnov, do Českého Ráje.

Vašek

Ano, i mně přijde návrh jako skladiště… Taková ta typická, co se nacházela, či nachází vedle drážních budov… Volba rezavé barvy mi nepřijde jako šťastná…

Jandera

mně to připomíná stodolu nebo stáje…nevím proč se má ruina nahradit chlívem

Potulný wechtr

Chlív je malý. Toto je maštal. 🙂

medical examiner

Nějaká velkomaštal…

ušatá

Nevím proč, ale připomíná mně to spíš nějaké provizorium než skutečné nádraží velkého města, navíc proč přízemní a přitom na tak velké ploše?

milan

Ty auta na schodech, no proč ne. Škoda Auto pod vzorným dozorem koncernu nastoupila rychlou cestu ke svému zániku, takže ty auta na schodech bude to poslední, co ze škody zůstane.

medical examiner

Pravda je, že výrazně klesla kvalita zpracování…
Poslední pořádné auto byla Fabia 1.generace.

Karl vB.

Aha, takže Škoda 120, nebo Favorit vyrobená před vstupem VW je pro vás ten nejlepší výplod kvality našeho autoprůmyslu.
Nebo byste raději viděl Škodu pod křídly Renaultu? Ti měli v plánu do Mladé Boleslavi převést výrobu Twinga – svého nejmenšího a nejlevnějšího modelu a značku Škoda nepoužívat.

Adamgolias

Twingo již v r 1993 existovalo? Nemel to byt Renault 19?

Karl vB.

Máte pravdu:
„…Francouzi totiž jasně řekli, že značku nezachovají a z Boleslavi budou vyjíždět devatenáctky a vyvíjená Twinga, zvažovala se dokonce i instalace linky na model 18, který již tehdy dožíval v Jižní Americe!“
https://www.auto.cz/alternativni-osudy-skody-co-by-se-stalo-kdyby-neskoncila-v-naruci-vw-91187

Potulný wechtr

Renault Twingo šel do prodeje od roku 1992.

Jiří Kocurek

V 80 létech měly vývozní Škodovky výbavu nedostupnou na domácím trhu, např. vstřikování paliva a katalyzátor. Tolik ke kvalitě Škodovky za Husáka a národnosti podniku zaměřeného na domáci trh.

Potulný wechtr

V 80 létech do Škodovek montoval katalyzátor až dodatečně Kanadský importér. Jinak by Škodovka nesplnila již tehdejší emisní limity. První sériově montovaný katalyzátor byl až na exportní verzi Škoda 135 Li a GLi. Vyráběných od roku 1988 do roku 1991. Vyrobilo se jich něco přes 400ks. Autu s katalyzátorem a vstřikovačem Bendix však klesl výkon ze 43kw na 41kw. Zato už nepotřeboval sytič. Na západě byla Škodovka brána jako to vůbec nejlevnější co tam šlo sehnat. Komunistický režim potřeboval valuty a automobily byly jedním se zdrojů. Proto tlačili na neustálou modernizaci stávajících typů a také si mnoho slibovali od revolučního… Číst vice »

Jiří Kocurek

Takže rychlý zánik vypadá tak, že po 25 letech od vstupu VW je Škodovka 6. nejprodávanějsí značka v Německu. Před Fordem, ten je sedmý.

medical examiner

No tak bude vyrábět na export…

Martin

Budova vedle, která zůstane nebude ladit s novou. A clověk neznalý půjde do staré budovy, protože nové nádraží bude mít za skladiště.

Jaaa

Stará prej nebude.

Jaaaa

Na ten BIM jsem teda zvědavej. Na SŽ vůbec netuší, která bije.

LiborV

Návrh nové nádražní budovy považuji za velmi zdařilý.

Huh

Megalomanie v praxi. Stačí se podívat, kde se to nádraží nachází (v pr.eli na okraji města) a odkud/kam tam budou lidi jezdit… Ono už se ví něco o novém trasování trati na Prahu, aby lidi místo busu sedli na vlak? Myslím že dalších x desítek let nic nebude.. Ten kdo tam byl, tak ví, že se tam sice přestupuje mezi rychlíky Tanvald/Lípa ale to je na minuty a budovu nikdo nepotřebuje… Ti co tam čekají na vlak by se vešli do větší tramvajové zastávky. SŽ se neumí postarat o zastávku s jednou lavičkou a odpadkovým košem, jak bude udržovat tohle… Číst vice »

Karl vB.

Z textu: „…technologie pro obsluhu dráhy plošně převyšují část budovy určenou pro cestující…“
Chápu to tedy tak, že SŽ potřebovala nový objekt pro drážní technologie a vzhledem ke strašidelnosti stávajícího nádraží a s přihlédnutím k angažmá momentálního ministra vnitra (jeho rodiště) k tomu přilepili i nový prostor pro cestující á la „obsazená zastávka“.
Myslím, že to vypadá líp, než původně plánovaná skleněná bouda z roku 2009. http://www.3dvizualizace.cz/galerie-vizualizaci/exterier/mlada-boleslav/

Huh

Tyhle „technologické“ budovy mi radši nepřipomínejte. Typické reko – SŽ má několik monstrózních nemovitostí s nulovým využitím u kterých se ani nesnaží získat nájemce (práce a starosti, lepší když to spadne). Ale pro jistotu postaví o 10 m vedle novostavbu technologické budovy. Jediné co to má navíc proti původním prostorám, jsou kanály na kabeláž a na zdi pověšený klimaagregát. Jsou to barbaři a prasata, která neumí hospodařit…

Karl vB.

Oni jdou na jistotu – stavba na zelené louce, bez většího rizika zdržení. Když by někde něco starýho nevyužitýho „otevřeli“ a rekonstruovali, možná by se dočkali nemilých překvapení – v dokumentaci neuvedených kostlivců. (viz silnoproudý kabel na dálničním mostě, nebo kabel SZZ na nějakém rekonstruovaném nádraží). Tedy v případě, že nějaká dokumentace skutečného provedení vůbec existuje.

Jaaaa

Ale houby, prostě jsou jenom líní. Zadat novostavbu je jednodušší, než zadat rekonstrukci.

Miroslav Zikmund

Jaká lenost ….
Ona ta rekonstrukce velmi často přijde na větší peníze, než zbourání a postavení nové …. vyměnit všechnu infrastrukturu tak aby odpovídala aktuálně platným normám …. A navíc nevíte, kde na vás čeká jaký „kostlivec“. Staré baráky mají komíny od uhelných kamen – co s nimi ?
Střecha – patrně dřevěné krovy > mohou být ve stavu, kdy je třeba udělat vše nové ….
Ona se cizí lenost krásně od klávesnice popisuje …

Karl vB.

Myslím, že pan Jaaa/ Jaaaa někdy v minulosti v nějakém svém diskusním příspěvku uvedl, že je zaměstnancem SŽ.
Pokud je to pravda, lze jeho předchozí příspěvek považovat za nevšední sebereflexi.

Jaaa

Nepracuji ani na stavební správě, ani na úseku modernizace dráhy. První je přetížená a ta druhá naprosto neschopná.

Jaaa

Ale to jsou jen zástupné řeči, aby se to jakože zahladilo.

Ten barák zjevně zdaleka nevypadá tak, jak to popisujete. Komíny se běžně vložkují, natáhnout elektřinu musíte tam i tam a krovy? Dražší než celá nová stavba? Jedině pokud opravdu moc moc chcete.

CDP

No že by technologie měly nějaké drzé požadavky na prostor, teplotu vlhkost a další drobnosti proč né vždy je vhodné a reálně použitelné využít staré budovy.

nowas

Už jste někdy rekonstruoval nějakou ruinu?

Tomáš Moravek

Mně to připadá jako dlouhá stodola se zelenou střechou. K Mladé Boleslavi – domovu Škodovky mi to nesedí. Představoval bych si něco, co je inspirováno automobilovým průmyslem s odkazem na tuto tradici.

Mirvald

Zeleň dejte na střechu, dočkáte se úspěchu! I ty koleje jsou ve vizualizaci sympaticky zatravněné. Slovo biokoridor tak dostává nový „sémantický a kontextuální“ význam.

czhunter

Při minulé sadě fotek se rozvinula toerie, že „přeschované“ je to kvůli tomu, že je tam podchod.

Při současné sadě fotek si říkám … kam by ten podchod asi tak vedl?

czhunter

oprava: „přeschodované“

Jiří Kocurek

Na budoucí ostrovní nástupiště, jak to tak vypadá. A to bude až… až někdy, jak to tak vypadá. Takže to vypadá ne zrovna vesele.

Miroslav Zikmund

Vizualizace nové staniční budovy …. proč by měl autor fantazírovat s podchody apod.

Jelen

Takže část původní výpravní budovy zůstane?

Majkl

Vzhledem k budoucímu významu pěkná taková větší zastávka. Později se představí kolejiště a postaví ostrovní nástupiště. Spíš mě zajímá co bude za návrhy podzemní stanice Mladá Boleslav město/ Centrum. Nechám se překvapit.

Petr

Bodejť. Proč by se to mělo dělat najednou, když to může bejt rozkopaný každý tři roky (jako třeba Poříčany)

Jiří Kocurek

MB město/centrum by potřebovala ještě aspoň 2 nástupní hrany a 2kolejnou trať směrem k řece. Část trati přes město zastropit a strop ozelenit. U ČOVky triangl. Vlaky MB-ČL-Děčín bez úvrati, možná i ty nákladní.

Modré zábradlí

Chápu to dobře že nádraží bude vypadat špinavé a neuklizené hned v návrhu? A to nízké nástupiště z panelů z 80. let tam zůstane?

***** Petr

A pak že nejde předběhnout čas . Zbytek posprejovat tagy SŽ

Jiří Kocurek

Pravda, není z toho jasné, zda se nádraží počítá jen jako ta budova u kolejí, nebo jako funkční celek i s kolejištěm.

Miroslav Zikmund

Ale je zcela jasné o co se jedná :

Společnost AFRY CZ zveřejnila kompletní návrhy nové výpravní budovy stanice Mladá Boleslav hlavní nádraží.

medical examiner

To je asi aby vizualizace maximálně odpovídala realitě…

Petr

Takto to nejspíš časem dopadne i v Příbrami. Nástupiště v prostoru před skladištěm a propojení autobusové nádraží s vlakovým, bude dokonáno. Jak dopadne budova, těžko předvídat, ale když se tak pěkně opravila, bylo by jí škoda.

V. K.

Škoda, že se nesoutěžilo. U veřejných staveb by to měl být standard. Tenhle návrh nenadchne a neurazí. Mohlo třeba vzniknout něco hodnotného.

medical examiner

Třeba nějaká chobotnice nebo jiná mořská obluda…

Miroslav Zikmund

Z čeho usuzujete, že se nesoutěžilo ? Že TO není v článku napsáno …

Jarda Š.

Původní výpravní budova bude zdemolována?