Obrazem: 160 hasičů v akci, stomilionová škoda a zničená trať. Podívejte se na zkázu u Bečvy
Požár cisteren nákladního vlaku u Hustopečí nad Bečvou. Foto: Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje

Příčiny může pomoci odhalit stažení dat z rychloměru lokomotivy.
a to tyhle chemikálie jezdí přes teplice n.b. ale na silnici ADR ohrožující životní prostředí nemůže? to nepochopiš
Při pohledu na tu hromadu začínám pomalu doufat, že pod tím vlakem „jen“ rupla výhybka (jazyk, cokoliv) nebo závada na voze. Mám takové nutkání v tom vidět vysokou rychlost při jízdě do odbočky. Planá 2. Postavené křížem z 2.TK na 1. SK. Mašina urvaná daleko od soupravy, na kolejích, vozy vysypané a rozházené na druhé výhybce, relativně daleko od kolejí, což by odpovídalo chování ložených cisteren, první výhybku to sneslo, ale opačný pohyb s blbým těžištěm v druhé už ne a vysypalo se to jen na levou stranu ve směru jízdy. Výhybky jsou ve spojkách na 40 km/h. Past Hustopečí… Číst vice »
Jo prej bezpečnostní pojistka kvůli velkému propadu rychlosti. Jakoby se nikde jinde v republice ze 155 na 100 nebrzdilo. Vždycky mě to tam štve si při brždění do stanice hrát s Mirelem a ještě tam může svítit stahovačka. To zas někdo u SŽ moc přemýšlel a vymyslel pěknou blbost.
Já bych moc se závadou na trati nepočítal, když to tam bylo po reko. To spíš mě napadá nepropojené vzduchové potrubí za loko. Nebo jen neotevřené kohouty. Proto ten vectron pak dojel tak daleko.
Stanice je postaru. I výhybky, všechno. Jen navazující traťové úseky jsou rekonstruované. Proto je přes tu stanici rychlost 100 km/h v rovné a ta „prasárna“ s dvousvětlovou návěstí 100 km/h a něco i při jízdě přimým směrem od Lhotky. Všechny výhybky ve stanici jsou na 40 km/h.
ano, konečně správný odhad, snad dokonce rychlost 90 do odbočky…to se brzo dozvíme
Přerušení odhaduji na několik měsíců. Dle mého odhadu se musí půda vytěžit, odvést a dekontaminovat.
Je tu někdo znalejší?
Nerozumím tomu, proč nenechají pendlovat nějakou soupravu za výlukou a místo toho ženou lidi do autobusů.
Za výlukou – konkrétně z ValMez do Lidče – soupravy pendlovat budou. Problém je ten úsek Hranice-ValMez, kde projet nejde nijak, a proto je tam NAD.
Pokud by to mělo trvat týdny až měsíce, tak nejspíš budou ČD muset pantery odtud stáhnout kvůli údržbě, resp. složitě přetahovat po neelektrizovaných tratích.
Pravděpodobně proto, že prakticky není po čem by jela, navíc tam hoří poměrně hodně toxická sračka.
Mlčet bude mnohem lepší
Je tu prosím někdo znalý, kdo mi vysvětlí, zda je lepší to nechat kontrolovaně vyhořet (proto bych byl třeba byl já, laik) a nechat unikat zplodiny do ovzduší, nebo to namixovat s vodou a nechat to vsáknout do půdy.
já jako laik bych bych volil A
Lepší nechat vyhořet. Najděte si info na netu či YouTube k požáru rafinerie v Litvínově v roce 96. Podobná situace, ale ve větším rozsahu. Museli to nechat prostě vyhořet.
Benzen je s vodou téměř nemísitelný (rozpustnost je někde v řádu 1,5 g/L). Je to karcinogen a je těkavý, takže nechat ho někde vsakovat do půdy je nesmysl na úrovni řízené otravy obyvatelstva. Hoření produkuje toxické zplodiny. Takže výsledkem je snaha požár uhasit a zbytek kapaliny přečerpat do náhradních nádob, aby se odpařilo co nejméně.
Stejně toho většina vyhořela i tak. A ty tisíce tun vody co se spotřebovaly se stejně vsákly do země (samozřejmě smísené a kontaminované benzenem, zplodinami z hoření).
A stejně tady nebude jiná šance než to všechno důkladně vybagrovat. Vždyť se to dělá běžně i při havárii kamionu, kdy z nádrže uteče „jen“ třeba 1000 litrů nafty. To je nic proti tomu co se vsáklo do země tady 🙁
Tisice tun vody. To jsi spocital nebo to mas od hasicu?
No hlavně bych čekal, že hasiči firmy DEZA mají pro podobné kratochvíle uvnitř podniku vybavení v podobě speciálů pro hašení kapalin obsahující molekuly z oboru organické chemie = stroj co chrlí tuny pěny, něco jako letištní hasiči na letecké palivo. A vlastně podnikoví hasiči z DEZy to měly k požáru z těch jednotek pro výjimečný stupeň poplachu prakticky nejblíž…..Můj laický pohled je, že lít vodu do kapaliny, která je hořlavina I třídy a s vodou prakticky nemísitelná, je dost divné. Jako byste vodou hasili olej na pánvi…..I když tady ta voda byla spíš na ochlazení okolí, bo vlastní hašení požáru… Číst vice »
Štěstí, že nejel vlak v protisměru. Ze svršku budou kamenivo a koleje určitě hodně poškozeny, o trakci ani nemluvě. Tudíž si myslím, že trať bude zprovozněna později než v příštím týdnu. Ale rád bych se mýlil.
Klíčové bude zjištění, jak hluboko se to vsáklo a tedy kolik a do jaké hloubky bude třeba odtěžit kontaminovanou zeminu. Případně zda budou nutné sanační vrty, pokud by se znečištění dostalo až do podzemních vod. Plus je taky možné, že došlo ke kontaminaci jezer, která jsou hned vedle trati.
V Rožnově byl cítit zápach z požáru. Babišova DEZA je opravdu poklad. Jen vykopat.
Nejedná se o selhání Dezy.
To je strašná hloupost, co jste napsal. Že nenávidíte Babiše je jenom vaše věc a do této diskuze to rozhodně nepatří…
Co třeba se zamyslet, že agrofert je příšerný lowcost? Vyždímat a nechat být. Věřte tomu,že po tomhle „úspěchu“ a navíc před volbami, bude DEZA měnit fofrem majitele. Proč? No protože už Šéfovi nevydělává. A navíc ohrožuje jeho podnikatelské zájmy.
co to meleš? Andrej tě snad straší i v noci
Co má DEZA společného s nehodou na železnici ???
Tuší někdo, jak mohl vzniknout ten oheň? Já jsem myslel, že cisterny převažející takové hořlaviny musí být proti nějakému běžnému nárazu při vykolejeni chráněné.
Vykolejí, praskne, vyteče, jiskra od brzd, nebo nabourá do sloupu a spadnou troleje… A pak už jedna cisterna od druhé.
Ta látka je prudce hořlavá. Takže stačí malá jiskra.
Jenže již podle fotografií by Vám mělo dojít, že toto běžný náraz prostě nebyl…
Po tom vykolejení muselo dojít k poškození pláště cisterny, nebo možná pravděpodobněji, některého ventilu a úniku látky přes to poškozené místo. A pak už to šlo snadno.
Běžný náraz ??? Se podívejte na tu fotku s té termovize, jak daleko od kolejí jsou ty nabourané vagony. A přímo uprostřed je trakční sloup (nebo spíše byl).
Tak co myslíte, že následovalo, když ten sloup ty vagony shodily ???
Ty termíny obnovení provozu, to je čisté věštění z křišťálové koule. Ještě to není ani uhašeno, natož, aby bylo požářiště prohlédnuto, stanoven rozsah poškození a způsob likvidace následků. Dopravci samozřejmě hodili na web nějaký odhad, stejně jako SŽ, ale termín obnovení provozu se samozřejmě bude dál posouvat a upřesňovat…
Dle videí z dronu bych to viděl na kompletní rekonstrukci svršku a el. vedení.
Já bych to viděl spíše na novostavbu včetně železničního spodku…
Tak snad to rovnou udělají s přípravou na přepnutí na 25KV.
A pokud je kontaminovaná půda pod svrškem, tak i odtěžení a kompletní sanace spodku…
Myslíte, že nebude kontaminovaná ???
Tady se to bude bagrovat několik metrů hluboko 🙁
Ten benzen je silně karcinogenní – to se nesmí za žádnou cenu dostat do spodních vod 🙁 . Jinak je v širokém dalekém okolí po vodě. Navíc tady je to o to horší, že jsou tady všude štěrkopísky a tím se to pak šíří velice dobře 🙁
Jaké štěstí, že to nebouchlo někde při průjezdu nádraží plného lidí.
Pro mne osobně jsou profesionální hasiči na prvním místě pomyslného žebříčků povolání, které si zasluhují úctu.
Na opačném konci, hluboko dole, kde slunce nesvítí, jsou soudci a nad nimi státní zástupci. Absolutně zbytečné existence a vyžírkové, kteří za celé jejich životy nevytvořili ani nezáchránili žádné hodnoty.
Jak bys chtěl fungovat bez soudců?
Resili by to hasici. Tedy pokud by nehorelo.
Hm. Zbývá jen popřát, abyste žádného soudce v životě nepotřeboval. Hodně hloupá druhá část příspěvku.
Mám za sebou několik soudních jednání a pokud nepracujete v justici, tak byste nevěřil, co je v tomto státě možné.
Resp. co vše si nijak nepostižitelní soudci mohou dovolit.
Například zamítnout žalobu na vadný výrobek, přestože znalecký posudek jasně prokázal, že byl vadný již v okamžiku prvního užití.
Taky jsem se setkal s nekvalitní prací soudce, ale na základě toho není možné zavrhnout celý stav tímhle způsobem.
Každý, kdo rozhoduje o životech a majetku jiných a přitom je sám nepostižitelný, si žádnou úctu nezaslouží.
Ten systém doživotně jmenovaných bohů je absolutně úchylný a pokud to vidíte jinak, tak si ty růžové brýle užívejte, dokud (třeba) nepříjde řada i na Vás.
Soudci nejsou nepostižitelní.
Možná jste se měl jako právní laik před sporem poradit a nechat zastupovat advokátem. To, že jste prohrál, opravdu nemusí být vina soudce. Třeba jste pozdě nebo nesprávně uplatnil svůj nárok. S tím soudce nic neudělá…
Kdyz je jeden ridic MHD dobytek, zrusime celou MHD. Vase logika
V Postoloprtech ve 45. taky nepotřebovali soudce…
…a zemřelo tam 700 lidí.
Víte, kdo to byli Karel Trudák nebo Otakar Matoušek?
Svine? A Gottwald byl truhlář, proto zakazeme truhlare.
Zbytečné existence pro všechny podvodníky, zloděje a parazity. Pro nás ostatní Ti, kdo zabezpečují nestranné posouzení sporů, podílí se na trestání zločinců a rozkrývání nepravostí. Tak jako vy je označují paraziti společnosti, ti skutečné zbytečné existence a vyžírkové co parazitují na ostatních a nechtějí, aby to někdo odhalil a nedej bože potrestal.
Jako nemusim byt nadsen z vykonu nasi justice, ale kdokoliv kdo pouziva mozek k premysleni a ne jen jako vypln hlavy, nemuze tvrdit, ze justice je k nicemu. Alternativou je jen lynč a pravo silnejsiho a to opravdu k nicemu dobrému nevede
Aspoň můžou udělat komplet rekonstrukci i stanice Hustopeče n. B., když už to budou opravovat.
Jenže to pojišťovna neproplatí…
To je dobrá otázka: je vůbec trať pojištěná?
Měl jsem za to, že veřejné infrastrukturní stavby se nepojišťují, protože v kontextu veřejných rozpočtů je to neekonomické.
trať pojištěna není (myslím, že za pojištění na požár,blesk,explozi a pád letadla by SŽ platila klidně miliardu ročně).
Ale možná půjde nějaké odškodnění z pojištění odpovědnosti dopravce.
A možná byla pojištěna zásilka takže něco dostane Deza.
Lokomotiva přežila a železniční vozidla pojišťovny nechtějí moc pojišťovat, protože v ČR je moc nehod.
Docela by mě zajímalo, jak se mu vůbec podařilo po odvěšení vůbec odjet. Podle toho, jak jsou tam vagóny všude rozházené mi na první pohled přijde, že trakční vedení muselo být poškozeno okamžitě a bez toho vectron proste nepojede. Napadá mě jedině samotíží, ale nevím jaky je tam sklon
Jestli nedošlo k výpadku napájení trakčního vedení, což nemuselo, tak odjel úplně normálně. Ovšem velké štěstí bylo, že ta mašina vůbec šla odvěsit. Po vykolejení a neroztržení vlaku, lze totiž vozidla většinou rozpojit tak maximálně výkonnou flexou…
Tomu bych se právě docela divil, že by nevypadlo, když podle fotek už po vykolejení vagóny zbourali několik sloupů TV
A tím jste si sám odpověděl, že nic tak „hrdinského“, jako odvěšení lokomotivy po vykolejení vlaku a odjezd do stanice se s vysokou pravděpodobností nestalo. Mimo jiné na snímku z termokamery 15/37 nejde nalézt vůz, od kterého by se mohl strojvedoucí odvěsit.
Není to konec vlaku viz záběr z dronu a video v článku?
Konec vlaku máte na snímku 30/37. Dokonce tam tuším i koncovky.
A vážně k tomu odvěšení došlo? Nebo se vlak přetrhnul mezi lokomotivou a první vozem a osamocená lokomotiva dobrzdila až před budovou nádraží?
Pochybuju. Sólo Vectron i jen na pneumatickou brzdu, v tomto případě rychlobrzdu (úplně vyprázdněné HP vlivem roztržení) tak daleko určitě nedojede. Vectron je hodně dobře obrždený stroj.
To není pravda v režimu G bez EDB a bez použití přímočinné brzdy strojvedoucím…
A není tedy nejlogičtěší vysvětlení, proč mašina dojela tak daleko, že nebyly otevřeny vzduchové kohouty mezi mašinou a prvním vozem jako nedavno v Jihlavě? Když se tedy hrdinné vyvěšování nekonalo.