Obnovení provozu až po odstřelu. Vlaky na důležité trati zastavil desetitunový balvan
Sesunutý balvan na Ofotbanen. Foto: Bane Nor

Zastavení provozu způsobuje velké škody hlavně švédským dolům.
Zastavení provozu způsobuje velké škody hlavně švédským dolům.
prý desetitunový balvan…..autor článku je balvan. aby měl deset tun, tak by byl tak 170cm/170cm/170cm velký. Kámen na fotce je daleko větší. že by to bylo vygenerované AI ?
Jde o informaci od Bane Nor, ale vy to jistě víte nejlépe.
Strata 100 mil denne… Keby tak cele európsky priemysel bol závislý na železniciach, to by inak museli správy infra riešiť vyluky a nie toto, čo predvadza posledné roky SZDC.
Švédové jsou žabaři. U nás se taky zastavovala doprava na železnicích (mnohdy navždy) a hned druhý den nabídl nějaký (majitel vysoký železničář) kamioňák přepravcům své služby a doprava se nezastavila. Je vidět, že tam nemaj tu správnou politickou reprezentaci. Ještě že žiju v Čechách.
Tak takovou konspiraci jsem ještě nečetl. Kdysi se dětem říkalo, že pod postelí žije bubák. Šotoušům, že tam žije kamioňák.
Vy jste se nesetkal se situací, kdy zaměstnanci z pokladen Carga nabízí přepravy kamionem ?
Mě překvapuje, že se nákladní přepravy sjednávají na pokladně Carga a nikoliv po internetu.
A Bubákovi tvrdí, že pod postelí je Chuck Norris.
„Ale to je jednoduché, dívejte se prostě na mě. Já budu stát tady, a to je domluveno, že jak já takhle zdvihnu ruku, tak se všichni připraví, a jak takhle mávnu…” ( Ozvou se výbuchy, štáb se kryje před letícími cihlami …. )
No jo, u nás se každou chvíli řeší, jak nějaká závadová mládež dá nějaké kameny na koleje… Tady je to trochu větší, asi nějaký závadový troll… 🙂
Ale fajn, jestli se to podaří zprovoznit tak rychle, bych se bál, že i když se zbaví toho šutru, že ta kolej pod ním mohla změnit geometrii…
To se da osetrit docasnou pomalou jizdou. Jinak po teto trati se rychle opravdu nejezdi.
Ta jedna kolejnice na snímku č.2 vypadá přímo pod tím balvanem docela dost ohnutá.
Ty týče kolem trati, nevíte někdo proč tam jsou?
Tipnul bych si ochrana proti losům nebo jiné zvěři, ale určitě mě neberte za slovo. 🙂 Okolí tratě už je víceméně pustina s pár vesničkami po cestě.
To bude zimní značení trasy. Kvůli sněhem zapadaným kolejím. Aby strojvedoucí věděl, kudy má jet. 😏
Ta trať je snad prokletá, v poslední době průšvihy asi přitahuje. Tam když se něco stane, tak to už stojí za to. Jako zázrakem je obrovská škoda vždy jen na infrastruktuře. Krásný a téměř nedotčený kraj, tedy až na tu těžbu kolem Kiruny. Skutečná divočina na evropském kontinentě.
No právě. Trest za rozsáhlé rozrývání krajiny pro miliony korun denně. Za vlastní potřebu materiálu by je asi příroda nechala i být. 🙂
Geologické pochody (zde zvětrávání hornin) fungují bez ohledu na existenci člověka.
Přírodě je to úplně jedno. Koho by to mohlo naštvat jsou lidi.
Těžba není zdaleka jen kolem Kiruny, rozsáhle lomy/doly jsou i cca 100 km jižněji u Gällivare (AITIK na měď, Malmberget na železnou rudu). A příroda je tam úchvatná, o tom žádná. Celé Laponsko skýtá nespočet možností. Ostatně, ono vidět i lom AITIK, či důl v Kiruně na vlastní oči a projet se do jejich hlubin stojí zato a všem to vřele doporučuji, až se do těchhle končin dostane.
No tenhle „kamínek“ bude mít, spíše, tak kolem 50t. Po odstřelu bych to viděl na tři plné náklaďáky suti. Rozměry odhaduji podle výšky trolejí a rozchodu kolejí. Ale ten třetí rozměr, to je oříšek, ale ke třem metrům to bude. Materiál asi bude živec. Takže cca 2,7t/m3.
Štěstí v neštěstí je v tom, že taková událost nastala ještě pořád v létě. V arktické zimě se mnoho dělat nedá: důsledky vykolejení u Vassijaure před rokem a půl se odstraňovaly mnoho měsíců, z toho větší část bylo čekání na příznivější podmínky.
Také mi těch 10t přišlo nějak málo.
Tipuji obdobně, spíše 60t i více.
Není to nakonec žula? Co se týče hmotnosti tak tam rozdíl není.
V odkazu na video odstřelu v článku se píše 100 tun, což bude asi zaokrouhlené, ale odpovídalo by to. Taky je tam vidět jak jedním odstřelem odpadalo trochu kamení zboku, ale většina masivu zůstala pohromadě. Nemají to lehké pořádně to rozdrobit a ještě víc nezničit tu trať.
Živec je minerál, hornina bude granit (neřkuli žula), případně rula. Objemová hmotnost se u těchto hornin pohybuje od nějakých 2,6 až do 3,0 t/m3. Jinak ale ano, tenhle macek bude mít klidně i výrazně přes 50 tun (y)