dkv_obrazok

Obnovení provozu až po odstřelu. Vlaky na důležité trati zastavil desetitunový balvan

Sesunutý balvan na Ofotbanen. Foto: Bane NorSesunutý balvan na Ofotbanen. Foto: Bane Nor

Zastavení provozu způsobuje velké škody hlavně švédským dolům.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Ztráty sto milionů denně? Za takovou cifru by je vyšlo levnějš napojit si kolem balvanu nový koleje 😀

Bob

Tak ten váží docela určitě násobně víc než 10 tun

D80

V Bosně 2 roky dozadu, při stavbě dálnice, taky jeden šutřík skočil o koleje 😉
https://www.linkedin.com/posts/erdal-trhulj-63a439257_project-management-bosnia-and-herzegovina-activity-7011421286081945600-L6ag

Honza

prý desetitunový balvan…..autor článku je balvan. aby měl deset tun, tak by byl tak 170cm/170cm/170cm velký. Kámen na fotce je daleko větší. že by to bylo vygenerované AI ?

Povazan

Strata 100 mil denne… Keby tak cele európsky priemysel bol závislý na železniciach, to by inak museli správy infra riešiť vyluky a nie toto, čo predvadza posledné roky SZDC.

Petr Herbrik

Švédové jsou žabaři. U nás se taky zastavovala doprava na železnicích (mnohdy navždy) a hned druhý den nabídl nějaký (majitel vysoký železničář) kamioňák přepravcům své služby a doprava se nezastavila. Je vidět, že tam nemaj tu správnou politickou reprezentaci. Ještě že žiju v Čechách.

Otakar

Tak takovou konspiraci jsem ještě nečetl. Kdysi se dětem říkalo, že pod postelí žije bubák. Šotoušům, že tam žije kamioňák.

jan táborský

Vy jste se nesetkal se situací, kdy zaměstnanci z pokladen Carga nabízí přepravy kamionem ?

N.N.

Mě překvapuje, že se nákladní přepravy sjednávají na pokladně Carga a nikoliv po internetu.

Jiří Šrámek

A Bubákovi tvrdí, že pod postelí je Chuck Norris.

Petr Herbrik

Já jsem tyhle podle vás konspirace zažil na vlastní kůži, v devadesátkách měla každá uzlová stanice pověřeného pracovníka (u nás to byl přepravní náměstek, ve vedlejší stanici přímo přednosta), který měl za úkol přemlouvat přepravce, aby vozili kamionem a když to nezabralo, zrušil se ze dne na den manipulák nebo rovnou trať (např H. Slavkov, Kraslice, Svoboda n/Ú) a přepravci nic jiného než přejít ze dne na den na kamion nezbylo. Ale chápu, že vy mladí něčemu takovému nedokážete uvěřit, když jste to osobně nezažili.

Joska

„Ale to je jednoduché, dívejte se prostě na mě. Já budu stát tady, a to je domluveno, že jak já takhle zdvihnu ruku, tak se všichni připraví, a jak takhle mávnu…” ( Ozvou se výbuchy, štáb se kryje před letícími cihlami …. )

MaT

No jo, u nás se každou chvíli řeší, jak nějaká závadová mládež dá nějaké kameny na koleje… Tady je to trochu větší, asi nějaký závadový troll… 🙂

Ale fajn, jestli se to podaří zprovoznit tak rychle, bych se bál, že i když se zbaví toho šutru, že ta kolej pod ním mohla změnit geometrii…

Zbynek

To se da osetrit docasnou pomalou jizdou. Jinak po teto trati se rychle opravdu nejezdi.

Vítek

Ta jedna kolejnice na snímku č.2 vypadá přímo pod tím balvanem docela dost ohnutá.

Mistral

“Závadový troll” na ty fotky celkem sedí – z těchto úhlů vůbec nemám dojem, že se tam balvan dostal sesuvem, protože nevidím odkud 😆

Percula

Ty týče kolem trati, nevíte někdo proč tam jsou?

Jakub

Tipnul bych si ochrana proti losům nebo jiné zvěři, ale určitě mě neberte za slovo. 🙂 Okolí tratě už je víceméně pustina s pár vesničkami po cestě.

Jiří Šrámek

To bude zimní značení trasy. Kvůli sněhem zapadaným kolejím. Aby strojvedoucí věděl, kudy má jet. 😏

To by se jeden po....

Přesně – aby náhodou nesjel z tratě.

Pepi

Tak, tak. A když už nebude vidět žádnou tyč, tak když bude šikovný a nebo mu někdo ukáže, tak se otočí a vrátí se na základnu.

Pavel

Ta trať je snad prokletá, v poslední době průšvihy asi přitahuje. Tam když se něco stane, tak to už stojí za to. Jako zázrakem je obrovská škoda vždy jen na infrastruktuře. Krásný a téměř nedotčený kraj, tedy až na tu těžbu kolem Kiruny. Skutečná divočina na evropském kontinentě.

Frantisek X

No právě. Trest za rozsáhlé rozrývání krajiny pro miliony korun denně. Za vlastní potřebu materiálu by je asi příroda nechala i být. 🙂

N.N.

Geologické pochody (zde zvětrávání hornin) fungují bez ohledu na existenci člověka.

tarten

Přírodě je to úplně jedno. Koho by to mohlo naštvat jsou lidi.

Euler

Těžba není zdaleka jen kolem Kiruny, rozsáhle lomy/doly jsou i cca 100 km jižněji u Gällivare (AITIK na měď, Malmberget na železnou rudu). A příroda je tam úchvatná, o tom žádná. Celé Laponsko skýtá nespočet možností. Ostatně, ono vidět i lom AITIK, či důl v Kiruně na vlastní oči a projet se do jejich hlubin stojí zato a všem to vřele doporučuji, až se do těchhle končin dostane.

borek.soukup

No tenhle „kamínek“ bude mít, spíše, tak kolem 50t. Po odstřelu bych to viděl na tři plné náklaďáky suti. Rozměry odhaduji podle výšky trolejí a rozchodu kolejí. Ale ten třetí rozměr, to je oříšek, ale ke třem metrům to bude. Materiál asi bude živec. Takže cca 2,7t/m3.

Adam Tywoniak

Štěstí v neštěstí je v tom, že taková událost nastala ještě pořád v létě. V arktické zimě se mnoho dělat nedá: důsledky vykolejení u Vassijaure před rokem a půl se odstraňovaly mnoho měsíců, z toho větší část bylo čekání na příznivější podmínky.

Jiří Šrámek

Také mi těch 10t přišlo nějak málo.

Ivan_pha

Tipuji obdobně, spíše 60t i více.

Není to nakonec žula? Co se týče hmotnosti tak tam rozdíl není.

Jan Tichavský

V odkazu na video odstřelu v článku se píše 100 tun, což bude asi zaokrouhlené, ale odpovídalo by to. Taky je tam vidět jak jedním odstřelem odpadalo trochu kamení zboku, ale většina masivu zůstala pohromadě. Nemají to lehké pořádně to rozdrobit a ještě víc nezničit tu trať.

Euler

Živec je minerál, hornina bude granit (neřkuli žula), případně rula. Objemová hmotnost se u těchto hornin pohybuje od nějakých 2,6 až do 3,0 t/m3. Jinak ale ano, tenhle macek bude mít klidně i výrazně přes 50 tun (y)