Obnova zrušených tratí. Německá spolková země vytipovala tratě, které chce znovu otevřít
Obnova tratí podle ministra dopravy zlepší napojení venkovských oblastí na větší města.
Třetí největší spolková země v Německu udělala další krok k obnově provozu na některých železničních tratích. Vláda Bádenska-Württemberska zveřejnila analýzu celkem 42 tratí, u kterých řešila, zda se je vyplatí znovu obnovit a jezdit na nich nejméně s hodinovým taktem.
U celkem dvanácti tratí vidí vláda spolkové země potenciál velké poptávky. Jednotlivé tratě rozdělila do čtyř kategorií podle toho, jaká by na nich mohla být poptávka. Kompletní prezentace studie je na stránkách vlády včetně virtuální prezentace.
Obnova některých zrušených tratí se stala v Německu v posledních letech velkým tématem. Ministr dopravy v Bádensku-Württembersku Winfried Hermann je přesvědčen, že řada zrušených úseků má velký potenciál zejména v propojování venkovských oblastí s většími městy. Vláda teď připravuje další kroky, které by měly obnovu urychlit.
U dvanácti nejlépe hodnocených tratí je podle studie poptávka v objemu více než 1500 cestujících denně. Vláda nehodlá dál příliš řešit tratě, kde vidí poptávku pro přepravu maximálně 500 cestujících denně. Nabídne je například muzejním spolkům pro příležitostné jízdy.
Podle Hermana je dobrá doba pro obnovení tratí i kvůli přístupu německé vlády, která jednotlivým regionům nabízí úhradu až 90 % nákladů na reaktivaci tratě.
Zrušené tratě s největším potenciálem počtu cestujících
Reutlingen – Engstingen
Marbach (Neckar) – Heilbronn
Reutlingen – Nehren Süd
Stuttgart-Untertürkheim – Kornwestheim
Breisach – Colmar (Francie)
Ludwigsburg – Markgröningen
Ettlingen West – Ettlingen Erbprinz
Weil der Stadt – Calw (Hermann-Hesse-Bahn)
Göppingen – Schwäbisch Gmünd
Göppingen – Bad Boll
Göppingen – Kircheim
Filderstadt – Neuhausen
Mapa je ke stažení zde.