Cestovní ruch Železnice Zprávy

Oblíbený lůžkový vlak do Curychu má stopku. Kvůli výluce v Rakousku

Lužkové vozy WLABmz, foto: České dráhy
Lužkové vozy WLABmz, foto: České dráhy

České dráhy musí od 19. srpna přerušit provoz přímého lůžkového vlaku mezi Prahou a Curychem. Oblíbený spoj, kterému hrozil zánik a který nakonec jezdí přes Rakousko pod značkou nightjet, dostane stopku paradoxně v době, kdy je o jeho využití největší zájem.

Výluka mezi jihočeským Rybníkem a Lincem začne v sobotu 19. srpna a skončí až 12. září. Detailní informace o organizaci dopravy během výluky mají České dráhy na svých stránkách.

Zatímco běžné vlaky a expresy v tomto úseku nahradí autobusy, lůžkové a lehátkové vozy ale jezdit nebudou. „Bohužel mezi Prahou a Lincem není jiná vhodná trať pro odklonovou vozbu a lůžkový vůz je nutné kvůli údržbě v pražském depu dopravovat do jeho domovské stanice,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Podle něj se práce na trati odehrávají hlavně v Rakousku, kde mají trať na starost rakouské dráhy ÖBB. Výluku během prázdnin hájí, i když Českým drahám pokazí lehce byznys.

„Celá trať až do Lince je jednokolejná a v Rakousku je nyní navíc součástí příměstské dopravy systému S-Bahn s velmi intenzivním provozem v době školního roku. Proto již tradičně ÖBB směřuje výluky na této trati do období prázdnin a dovolených, kdy je zde menší provoz,“ vysvětlil Štáhlavský. Podle něj je pro ÖBB prioritní zajištění zajištění přepravy silné frekvence do škol a zaměstnání.

Díky rakouským drahám se noční spojení z Prahy do Curychu udrželo. Vlak původně roky jezdil přes Německo, ale Deutsche Bahn se rozhodly noční vlaky zcela zrušit. Část z nich převzaly ÖBB, trasování přes Rakousko je výsledkem dohody českého, rakouského a švýcarského dopravce.

O úspěšnosti spoje přes Rakousko svědčí rezervační systém, přes léto je obvykle lůžkový i oddílový vůz vyprodaný. „Spoj je opravdu úspěšný. Bohužel jsme se jednání o výluce neúčastnili,“ dodal obchodní ředitel JLV Jan Valeš.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Václav Novotný
Host
Václav Novotný

Tak, když teď vidím, jak vichr poničil trať z Budějovic do Dolního Dvořiště, tak je ta výluka i na české straně. Naplánovali to přesně.

Ludva
Host
Ludva

Měl jsem za to, že se jedná o komerční produkt společnosti ČD a že je čistě v režii tohoto dopravce. Pokud to tak je tak bych nedekova ÖBB, ale spíš ČD.

Ondrej
Host
Ondrej

To by mne zajímalo, jestli Rakušaci budou dělat nejakou zásadnější modernizaci (něco ve stylu IV Koridor) nebo je to jen běžná údržba tratě bez nároku na zvýšení tratove rychlosti..

Josef
Host
Josef

Tak pokud myslíte takové úpravy jako v úseku Benešov – Ševětín, tak to ani náhodou. Od Budějovic dolů se nepočítá v podstatě s ničím než běžnou údržbou v původní stopě. Nějaké Plány jako nová trať Budějovice – Krumlov – Linz (a varianty) jsou de facto zatím jen sen.

Partneři