Obchvat Tachova vyvede dopravu z centra, stavba má začít v roce 2027
Město trápí těžká tranzitní doprava, která ve špičkách tvoří dlouhé kolony.
Plzeňský kraj chystá stavbu obchvatu Tachova, který vyvede houstnoucí dopravu z centra. Zhruba čtyřkilometrový obchvat třináctitisícového města začne stavět v roce 2027. Propojí průmyslové zóny v Oldřichově a v bývalých kasárnách, které se budou moci dále rozvíjet. Vedení Tachova chce, aby kamiony jedoucí po Plzeňské ulici, tedy od dálnice D5 a od Plzně, odbočovaly do severní industriální zóny ještě před městem. Řekl to starosta Ladislav Macák (Patrioti Tachova).
Vozidel včetně těžkých ve městě podle něj přibývá. Po Plzeňské do centra projede přes den auto každých pár vteřin a lidé si stěžují, že nemohou přejít ulici. Ve špičce po druhé hodině se podle starosty tvoří v Sokolovské ulici až 800 metrů dlouhé kolony.
Obchvat podle Macáka za minulého vedení kraje vypadl z krajských priorit, ale nová reprezentace ho tam znovu zařadila. „Má se realizovat v roce 2027. Povede z pernolecké křižovatky, kudy jezdí kamiony od D5, kolem Oldřichova a vyústí u firem KDK na silnici na Planou,“ uvedl místostarosta Josef Horáček (KSČM). V bývalých kasárnách se kvůli stavbě stále drží koridor.
Tachov chce vytěsnit kamiony z města. „Nejhorší je to v Panenské, kde stačí, že zaprší, a přetížené kamiony tam začnou klouzat, to je každou chvíli. Strážníci, kteří je mají na monitoru, tam musí vyjet a zavřít kruhový objezd, aby mohly vycouvat. Pak projíždí starou historickou zástavbou, protože nahoru nevyjedou, což se děje i v létě,“ uvedl Horáček. Podle něj si tudy zkracují cestu kamiony nejen na Planou, ale i na Pavlův Studenec, kudy nesmí, ale směřují tam, aby ušetřily za mýto.
„Studie obchvatu je zpracovaná osm let, ale teď se začne projektovat. Bude se aktualizovat, musí se znovu zjistit majitelé pozemků, kteří se mohli změnit, protože spekulanti mají přehled, kde se co bude stavět,“ uvedl Macák.
Jak město uvádí ve svém rozvojovém programu, „charakteristickým rysem Tachova je, že patří k pouhým pěti okresním městům v Česku, která nejsou na silniční síť napojena dálnicí ani silnicí I. třídy“. Další mají být Blansko, Prachatice, Rakovník a Semily.