Obchvat Pardubic postaví sdružení vedené Hochtiefem, hledání vítěze trvalo 20 měsíců
Jde o zatím největší zakázku ŘSD v režimu Design&Build.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po roce a tři čtvrtě uzavřelo jednu z nejdéle trvajících soutěží. Vítězem tendru na stavbu severovýchodního obchvatu Pardubic (oficiálně stavba I/36 Pardubice, Trnová – Fáblovka – Dubina) se stalo sdružení firem Hochtief, Doprastav a Silnice Čáslav. ŘSD dnes soutěžícím rozeslalo oznámení o výběru nejvýhodnější nabídky. Běží ještě lhůty na odvolání.
Vítězná cena je 1,446 miliardy korun, předpokládaná cena byla 1,467 miliardy korun. Sdružení zakázku získalo až jako třetí v pořadí. První byla společnost Metrostav Infrastructure, která byla vyloučena po rozhodnutí soudu. Druhý byl polský Budimex, který byl vyloučen pro chyby v nabídce.
ŘSD soutěž vypsalo loni v lednu. Výběr zhotovitele nabral zpoždění, termín uzávěrky tendru byl kvůli chybám v dokumentaci a dotazům uchazečů postupně posunut z 11. května 2021 na 29. dubna 2022. Množství dotazů pramenilo mimo jiné z toho, že jde o dosud největší zakázku ŘSD, která běží v režimu Design&Build. Vítěz musí stavbu částečně vyprojektovat.
„Nebudou-li od neúspěšných uchazečů podány námitky proti výběru, předpokládáme zahájení realizace stavby v průběhu října,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Hotovo by mělo být v roce 2025.
Přeložka silnice I/36 bude čtyřpruhová a směrově rozdělená. Nová silnice by měla výrazně snížit zátěž centra města tranzitní i místní dopravou. Silnice I/36 slouží mimo jiné jako přivaděč k dálnici D11. Povede od kruhové křižovatky u Globusu ke křižovatce na Dubině ve směru na Holice.
Zřejmě nejzajímavějším objektem na trase bude přemostění slepého ramene Labe a řeky Labe. Vznikne zde zavěšený most o dvou polích a celkové délce 200 metrů. Stavba má stavební povolení. Detailněji je popsána v informačním letáku.